Protest mod lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark


Gæst

#26

2013-12-16 17:00

Instituttet har været et kulturelt sammelignsstede for mange kunstnere,undertegnede incl., gennem 30 år
Torben jetsmark

Gæst

#27

2013-12-16 17:03

Jeg støtter helhjertet protesten mod planerne om en lukning af Det Italienske Kulturinstitut. Jeg er kommer til instituttets arrangementer gennem mange år og har fået et rigt billede af det dejlige land Italien. Det har inspireret mig til at tage på sprogkurser i Italien, 5 kurser i alt, og til at rejse som mere almindelig turist i landet. Instituttet må være et vigtigt led i at skabe kendskab til og interesse for Italien og dermed også for Italiens turisme.
Hvor kan vi ellers se noget om Italien?

Mange hilsener, Else Hvalsø Petersen

Gæst

#28

2013-12-16 17:16

Instituttet har været til stor glæde for mig og min familie.
Det udbredte kendskabet til den italienske kultur, og vi er mange, der på grund af disse arrangementer rejser til Italien, lærer sproget og slutter venskaber.
Det ville være et stort tab, hvis denne kulturinstitution ville forsvinde.

Gæst

#29

2013-12-16 17:44

Italiensk kultur og sprog er en portal til europas kultur. Sådan har det været siden renæssancen.
amiciIICCopenaghen

#30 Re:

2013-12-16 18:13

#21: Poul Einer Hansen -

Tak Poul  Einer, der er mange gode forslag og de vil allesamme blive videresendte, stol på det.  Dine hilsner  til medarbejderne er allerede sendt videre og tak for det


Gæst

#31

2013-12-16 18:21

please allow this subscription to be readable also by all those Italians who do not agree with such a decision.

Gæst

#32

2013-12-16 19:00

Jeg har stor kærlighed til italiensk kultur og sprog og har i mange år nydt godt af de udstillinger og arrangementer Kulturinstituttet har haft. Det ville være et stort savn for mig, hvis instituttet må lukke.

Gæst

#33

2013-12-16 19:59

Carry on, please!

Gæst

#34

2013-12-16 20:41

Det vil være et stort tilbageskridt, hvis instituttet skulle lukke. For mit vedkommende vil det reducere mine muligheder for at studere italiensk sprog og kultur.
amiciIICCopenaghen

#35 Re:

2013-12-16 21:12

#31: -

Allready done, here is the italian version: http://www.petizioni24.com/signatures/no_alla_chiusura_dellistituto_italiano_di_cultura_in_danimarca/

The petition is also in italian, to give the opportunity to all italians to support us, anybody can also sign there! La Petizione é in due lingue, apposta per fare firmare anche gli italiani. Tutti possono firmare anche li!


Gæst

#36

2013-12-16 22:15

Jeg tror ikke at der er andre kulturinstitutioner i Danmark med så aktivt og højt kulturelt niveau som det italienske. Det vil være et kæmpe tab for København at miste disse værdier.
Cordiale Peter Vangsted

Gæst

#37

2013-12-17 02:35

Kulturforståelse er forståelse mellem mennesker. Uden forståelse = potentielle fjender.

Gæst

#38

2013-12-17 07:26

Personligt ønsker jeg denne underskriftsindsamling meget velkommen, håbede på at den kom! Det ville være et kæmpe tab for den italienske stat at miste dette fantastiske bindeled mellem dansk og italiensk kultur og muligheden for at udbrede italiensk kultur til danskere. Økonomisk set vil det være en underskudsforretning! Translatør i italiensk Hanne Dehlholm

Gæst

#39

2013-12-17 07:43

For os danske har Italien historisk set haft en uvurderlig, kulturel betydning, Talrige er de forfattere, billedkunstere o, komponister, der siden guldalderen har hentet inspiration i I Italien. Dansk kunst og kultur ville have været langt fattigere uden påvirkningen fra Italien. Det vil være ulykkeligt, hvis Italien på grund af sin aktuelle, vanskelige økonomiske situation kapper de kulturelle bånd til de øvrige eurpæiske lande, herunder Danmark. Det er vigtigt at bevare den base for udbredelsen af Italiensk kultur i Danmark, som instituttet står for. Tværtimod bør aktiviteterne udvides og styrkes. Jeg tor, vi er mange, der er parat til at yde en frivillig indsats for at revitalisere instituttet og gøre det mere synligt i danskernes bevidsthed

Gæst

#40

2013-12-17 07:45

Stay - please don't go.

Gæst

#41

2013-12-17 08:03

Behåll Kulturinstitutet. Viktig lænk mellan lænder

Gæst

#42

2013-12-17 08:54

det er en stor støtte for os, at vi har et italiensk kultur institut her - vi har tit brugt deres viden og været til mange kulturelle arrangementer ----- E' di grande supporto per noi avere qui un istituto culturale - spesso abbiamo potuto avere informazioni necessarie ed utili, ed abbiamo potuto godere di tanti avvenimenti culturali...

Gæst

#43

2013-12-17 08:55

I et mere og mere integreret Europa, forekommer kapning af kulturelle bånd mellem 2 nationer at være et alvorligt tilbageskridt.

Gæst

#44

2013-12-17 09:34

Det er meget vigtigt for mig personligt og for vort firma, Netlux-Italia, Hornbæk, at det Italienske Kulturinstitut bevares i Danmark. Firmaet (www.Netlux-Italia.dk) handler med italienske produkter, keramik, terracottaplastkrukker, mv.

MDBH Jesper Mygind

Gæst

#45

2013-12-17 09:35

Det vil være synd og skam!
Håber det lykkes at bevare instituttet.
Mvh Ulla Just Århus

Gæst

#46

2013-12-17 09:41

Ved min underskrift ønsker jeg at bidrage til bevarelse af Det italienske Kulturinstitut i Danmark, som med sine alsidige tilbud er til stor glæde for alle der holder af Italien.
Mvh
Kirsten Lyman.

Gæst

#47

2013-12-17 09:43

Med vores store interesse og kærlighed til Italiens rige kunst og kultur har vi nydt Kulturinstituttets mange arrangementer nu i flere årtier. Det vil være med sørste beklagelse vi ser stedet nedlagt!!

Gæst

#48

2013-12-17 11:54

l'italia fa una grande errore di chiudere l'Istituto cultura di Danimarca. Ogni anno viaggiano tanti danesi al Italia e l'Istituto fa sempre una grande campagna di raccontore dell'Italia. É veramente un piccato che farebbelo.

Gæst

#49

2013-12-17 12:06

It would be a big mistake to close such a popular house which connects so many people with interest in Italy.
In the long run it could affect tourism to Italy as well.

Gæst

#50

2013-12-17 12:18

Jeg skriver under som formand for Romselskabet S.P.Q.R.