Protest mod lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark


Gæst

#1

2013-12-13 17:42

Det er jo stik imod den dansk- italienske kulturaftale fra halvtresserne, som Det danske Institut i Rom har nydt glæde af . Op på dupperne alle stipendiater fra Accadk som læser dette!!!!!!

Jeg håber de ansvarlige myndigheder ændrer kurs.
Bente Schrøder Rasmussen


Gæst

#2

2013-12-14 12:39

Som formand af Societá Dante Alighieri i København, vil jeg pege på, at en lukning af IIC vil være til stor skade for arbejdet med at styrke og bevare det mellemfolkelige, kulturelle samarbejde i Europa. Italienere og danskere har stort udbytte af de mange spændende aktiviteter incl. sprogkurser og det gode samarbejde vi har. Takket være IIC og dets medarbejdere føler vi Italien nær. Jeg vil opfordre vore medlemmer til at støtte dette initiativ til at bevare IIC i Danmark.

Lucia Rota Andersen


Gæst

#3 Re: Protest mod lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark

2013-12-14 15:07

#1: -

Tak Bente, det håber vi sandelig alle samme, tak for din støtte


Gæst

#4 Re:

2013-12-14 15:09

#2: -

Tusind tak Lucia!  Vi håber også at din opfordring vil blive fulgt af rigtige mange!


Gæst

#5

2013-12-15 08:07

Det skal jo på Facebook, hvor mange flere kan få lejlighed til at støtte.

Gæst

#6

2013-12-15 08:26

Det er slemt nok at italienske aviser ikke kan købes i Danmark, det går da helt galt dersom instituttet lukkes !

Gæst

#7

2013-12-15 14:48

Kultur er altid lukningstruet. Begrundet i uvidenhed..
amiciIICCopenaghen

#8 Re:

2013-12-15 21:56

#5: -

Netop, og det prøver vi også, vi har aktiveret alle venner!  Det ville være pragtfuld hvis alle ville dele den på deres dagbog på Facebook!

amiciIICCopenaghen

#9 Re:

2013-12-15 22:00

#6: -

Ja, det har du helt ret i! De har allerede lukket det italienske turistkontor og den italienske handelskammer! Hvis Kulturinstituttet lukker, så forsvinder Italien fra Danmark.....   Det ville være tragisk


Gæst

#10

2013-12-16 08:55

Det Italienske Kulturinstitut i Danmark må ikke lukke. For os, der er vilde med Italien, italiensk kultur, italiensk mad, og ikke mindst det italienske sprog, er det meget vigtigt, at Kulturinstituttet i Danmark bliver bevaret. Instituttet gør et fremragende arbejde for at formidle den italienske kultur her i Danmark.

Gæst

#11

2013-12-16 08:59

Det italienske Kulturinstitut er en uforlignelig kulturfaktor -der med entusiasme formidler Italiensk sprog ,kultur ,viden om Italien .Utallige italienskkurser - foredrag og arrangementer har bidraget til min viden om Italien . Det har været fundamentet for min og min families rejser i Italien og min kærlighed til landet og sproget.

Gæst

#12

2013-12-16 09:37

Kære alle, der - som jeg - elsker Italien og alt, der bare smager af Italien. Underskriv denne protest for at forhindre lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark.
Mi piacerebbe moltissimo.

Gæst

#13

2013-12-16 09:43

Til den italienske stat.
Jeg protesterer mod den planlagte lukning af det italienske kulturinstitut. Instituttet er værdifuldt for mit studium i italiensk.
Venlig hilsen
Povl Teilmann

Gæst

#14

2013-12-16 11:29

Jeg har især nydt de mange musikalske arrangementer
Claire Clausen
Gæst

#15

2013-12-16 14:40

The Italian Cultural Institute is the ONLY active cultural institute in Denmark with its own venue. It is a wonderfully active organisation, promoting and enhancing the richness of Italian life and policy. I cannot understand why closure is even considered. The small amoung of funding necessary has vastly wider promotional effect than any advertising. This is shortsighed cost-cutting (regretted by other large countries in the past) which should not be allowed to happen.
Sincerely
Claire Clausen, Journalist.


Gæst

#16

2013-12-16 14:49

Håber at denne underskriftsindsamling må medvirke til at bevare det Italienske Kulturinstitut

Gæst

#17

2013-12-16 14:57

Der er så mange gode arrangementer på institutet, samt de mange sammenhænge, som man også henviser til rundt omkring. Det er et meget alsidigt kulturinstitut, hvor meget vil mistes, hvis det lukkes

Gæst

#18

2013-12-16 15:45

Det vil være en stor misforståelse at lukke Det Italienske Kulturinstitut i en situation hvor alle tre kroner med udgivelsen af en komplet Petrarca-canzoniere foreligger i gode danske oversættelser, og hvor interessen for Dante, Petrarca og Boccaccio er stor stigende.

Gæst

#19

2013-12-16 15:50

Vi danskere får takket være det Italienske Kulturinstitut en enestående mulighed for at få indblik i Italiensk kultur og udvikling. Vi lærer sprog og rejser til Italien takket være Instituttes formidling af kultur på forskellige planer:via det kunstneriske,det musikalske og det kulinariske. Det er en uvurderlig mulighed for en gensidig kulturel udveksling mellem Italien og Danmark. Bevar det Italienske Kulturinstitut!

Gæst

#20

2013-12-16 15:54

Det kan ikke være rigtigt, at et så aktivt sted som Det Italienske Kulturinstitut skal lukke. Det er absolut medvirkende til at udvide kenskabet til Italien, og dermed også skabe interesse for at besøge landet.
Poul Einer Hansen

#21

2013-12-16 16:10

Det er trist, at Det Italienske Kulturinstitut er truet af lukning. Man kan måske godt forstå, at Italien på grund af den økonomiske krise er nødt til at spare, men sparemæssigt er der ikke ret meget at komme efter på kulturens område. Italien har i mange år haft den position, Frankrig i sin tid havde som det kulturelt mest aktive og udfarende sydeuropæiske land, med Institut Francais og Alliance Francaise ... måske eksisterer disse ting endnu, men så må det være for lavt blus. Mht. Tyskland er Goethe Instituttet i København vist også forsvundet? Gid det kunne lykkes at finde nogle sponsorer blandt de stærke italienske erhvervsvirksomheder, for det er desværre nok det eneste håb om redning af det gode institut, hvor jeg har haft mange udbytterige timer. En videreførsel for nedsat blus kunne være en mulighed, men lokaler og en vis stab af medarbejdere skal der jo til, og så vi allerede oppe i millionklassen. Kunne man tænke sig et "Romansk Kulturinstitut" drevet af Italien, Frankrig, Spanien m.fl. i fællesskab?

Tak til alle de dygtige og entusiastiske medarbejdere for årene, hvor jeg er kommet på Gjørlingsvej. GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR - gid der må findes en eller anden løsning!

Gæst

#22

2013-12-16 16:23

For os italienselskere er det sørgeligt at man kan finde på at lukke det Italienske Kulturinstitut, som på fornemmeste vis formidler Italiensk kultur
til danskerne. Mange mennesker bliver inspireret, og besøger Italien flere gange om året. Vi mener det er en god forretning for Italien at bevare Det Italienske Kulturinstitut.
Kirsten & Peter Sørensen, Virum
Gæst

#23

2013-12-16 16:31

Det er en skam at instituttet. Lukker ,hvor skal vi så gå hen og få den gode undervisning. instituttet mister en masse gode lærer

Gæst

#24

2013-12-16 16:47

Vi som holder af at rejse i Italien får jævnligt gennem Det Italienske Kulturinstitut i Danmark et fremragende indblik i italiensk historie samt aktuelle indblik i kultur og samfundsliv. Ikke mindst har mange gavn af instituttets sprogundervisning. Det vil være både uklogt og kortsigtet at ændre på instituttets fine arbejde med at stimulere den bilaterale forståelse mellem.Italien og Danmark.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-12-16 16:48