Protest mod lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark
Kontakt forfatteren af dette andragende
Som formand af Societá Dante Alighieri i København, vil jeg pege på, at en lukning af IIC vil være til stor skade for arbejdet med at styrke og bevare det mellemfolkelige, kulturelle samarbejde i Europa. Italienere og danskere har stort udbytte af de mange spændende aktiviteter incl. sprogkurser og det gode samarbejde vi har. Takket være IIC og dets medarbejdere føler vi Italien nær. Jeg vil opfordre vore medlemmer til at støtte dette initiativ til at bevare IIC i Danmark.
Lucia Rota Andersen
Re: Protest mod lukning af Det Italienske Kulturinstitut i Danmark
Tak Bente, det håber vi sandelig alle samme, tak for din støtte
Re:
Tusind tak Lucia! Vi håber også at din opfordring vil blive fulgt af rigtige mange!
Re:
Netop, og det prøver vi også, vi har aktiveret alle venner! Det ville være pragtfuld hvis alle ville dele den på deres dagbog på Facebook!
Re:
Ja, det har du helt ret i! De har allerede lukket det italienske turistkontor og den italienske handelskammer! Hvis Kulturinstituttet lukker, så forsvinder Italien fra Danmark..... Det ville være tragisk
Mi piacerebbe moltissimo.
Jeg protesterer mod den planlagte lukning af det italienske kulturinstitut. Instituttet er værdifuldt for mit studium i italiensk.
Venlig hilsen
Povl Teilmann
The Italian Cultural Institute is the ONLY active cultural institute in Denmark with its own venue. It is a wonderfully active organisation, promoting and enhancing the richness of Italian life and policy. I cannot understand why closure is even considered. The small amoung of funding necessary has vastly wider promotional effect than any advertising. This is shortsighed cost-cutting (regretted by other large countries in the past) which should not be allowed to happen.
Sincerely
Claire Clausen, Journalist.
Tak til alle de dygtige og entusiastiske medarbejdere for årene, hvor jeg er kommet på Gjørlingsvej. GLÆDELIG JUL OG GODT NYTÅR - gid der må findes en eller anden løsning!
til danskerne. Mange mennesker bliver inspireret, og besøger Italien flere gange om året. Vi mener det er en god forretning for Italien at bevare Det Italienske Kulturinstitut.
Kirsten & Peter Sørensen, Virum
This comment has been removed by the person who wrote it.
Reason for the removal: The text did not show as I wrote it
| This discussion has been closed. |
Det er jo stik imod den dansk- italienske kulturaftale fra halvtresserne, som Det danske Institut i Rom har nydt glæde af . Op på dupperne alle stipendiater fra Accadk som læser dette!!!!!!
Jeg håber de ansvarlige myndigheder ændrer kurs.
Bente Schrøder Rasmussen