Nej til dansk krigsdeltagelse i Syrien

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til dansk krigsdeltagelse i Syrien.


Gæst

#1

2013-08-28 09:26

Ingen dansk krigsdeltagelse ingen steder !!!

Gæst

#2 STOP DE VANVIDS KRIGE !! VIL DE RÅDNE POLITIKERE HAVE KRIG MÅ DE SELV TAGE DERNED,

2013-08-28 09:51

FAT DET FRIKADELLE HELLE T BILDERBERG


Gæst

#3

2013-08-28 11:22

Ikke flere danske lig i mellemøsten. Ikke flere danske lig på USA's offeralter
Susanne

#4 Ikke uden FN-mandat - ikke igen

2013-08-28 11:42

Det er ikke for sjov, vi har en aftale med FN!
Michael.

#5 Nedlæg militæret

2013-08-29 05:57

Det skal ikke bruges alligevel...

Gæst

#6 Krig på uvidenhed

2013-08-29 10:21

At Danmark nu er klar til at hjælpe deres nærmeste allierede (USA, selvfølgelig..!!:-() med at gå aktivt ind i en (udokumenteret mht. kemiske våben) krig, og dermed igen, igen, være et angrebslystent og en krigsførende nation er skræmmende, forfærdeligt, vanvittigt, og direkte i strid mod de love som selvsamme nation har været med til at skrive under på.
USA er de største terrorister på jorden og lille Danmark får et klap på hovedet som en lille hundehvalp for at "hjælpe".
Nej, det må være nok nu! Vi lavede en stor fejl i Irak (på usande historier) da USA sagde "masseødelæggelsesvåben". Vi lavede (er) en fejl i Afganistan. De fejl er ved at blive til endnu flere tabte menneskeliv pg.a verdens største diktatur siger "der er tydelige beviser", hvilket de stadig ikke har dokumenteret...!!
Hver gang USA blander sig, indsætter de en endnu værre leder i pågældende nation. Det fremgår meget tydeligt af historikken.
Jeg er så træt af når USA siger "hop" og den danske regering så svarer "hvor højt!"
USA begår massemord hver evig eneste dag og vores regering er på samme kurs!
Ray

#7 Vogn nu op!!

2013-08-29 17:03

Forstår ikke denne gruppe. Fatter i ikke der er et folkedrab igang skal vi bare lade som ingen ting bare fordi vi siddet trygt i lille DK!!!!!

Gæst

#8 Kære "krigsministrer

2013-08-29 18:31

Stop nu Jeres forbandet krige, med alle jeres dårlige argumenter for at smadre andre landes infrastruktur..

Gæst

#9

2013-08-29 20:16

Vi skal ikke med i flere krige.
Gæst

#10 Re: Krig på uvidenhed

2013-08-30 02:20

#6: - Krig på uvidenhed

Rigtog god kommentar, personligt vil jeg tilføje at med al den medie ræs der har været med whistelblowers osv. så synes jeg ærligt talt at det er en smule suspekt, at USA vil straffe disse whistelblowers, og påstå at de intet galt har gjort. Men samtidig vil USA ej heller give adgand til hvisse dokumenter, som video klippet whistelbloweren Bradley Manning lagde ud, hvori uskyldige journalister bliver mejet ned af et militært luftfartøj, grundet at de tror at et kamera er en AK-47, og at en mand bærer en RPG (Rocket Propelled Grenade). Hvorefter Cevile kommer til raporterenes hjælp, deriblandt børn. De blever også beskudt derefter.

Video af beskydning, og Mannings deling som derefter tjekker (krigs zonen).http://www.youtube.com/watch?v=W0I6S8mva-s (*ADVARSEL* stærke billeder, og meget ubehageligt sprog inkluderes i videoen)

USA vil ej give adgang til deres arkiver, men påstår at de intet har at skjule. Personligt synes jeg at dette er meget suspekt, og hvorfor Danmark så fortsat skulle være, som tidligere forfatter så fint understreger, skødehund for USA som ikke ser ud til at have rent mel i posen. Ja det må vel forblive en gåde, for enten ser Helle Thorning det ikke, er ej bevidst om det hvilket er højst usansyneligt, eller også er regeringen bare ikke nået til aktion endnu.

Håber at dette ses som et fornuftigt suplement.

F

#11 Re: Vogn nu op!!

2013-08-30 02:35

#7: Ray - Vogn nu op!!

Kære Ray

Der er stadig ingen beviser fundet, som påpeger at det skulle være den syriske regering som udførte det tilsyneladende kemiske angreb. Derved må man holde hovedet koldt og tænke på hvilke mulighedder der er. En af disse mulighedder kunne være at regering angreb med kemiske våben. Andre muligheder kunne være: Rebeler planlagde angreb på regeringen men det slog fejl, Rebeler planlagde et kup som skulle få det til at se ud som om at regeringen stod bag. Regeringen står bag fordi at de ved at dele af resten af verden ville have svært ved at tro at de ville gøre noget så forfærdeligt og derved vinde sympeti. Man kan blive ved med at tilføje på listen af mulighedder. Men indtil pålidelige beviser er fremlagt bør ingen aktion tages. Og at USA fremligger beviser betyder ikke nødvendigvis at hvad de fremligger er korrekt. Da vi har set episoder med whistelblowers, som har lækket nogle dokumenter fra USA's militære arkiv. Hvorefter de er blevet retsforfulgt, bare for at vise hvordan amerikanerene ikke altid er så hædderlige som de gerne vil se ud.

Der skal fremligges beviser, og beviserne skal godkendes af samtlige andre lande før der bør tages stilling til hvorvidt vi skal give militær stødte til rebellerne, give militær stødte til den syriske regering, eller om vi skal lade helt være med at give stødte til nogen som helst.

Håber at dette hjælper på en indsigtsfuld måde, hvorpå du kan se hvad formålet med denne gruppe

Fredfyldte hilsner

- F

Ray

#12 Svar til - F

2013-08-30 18:42

Kære F

Jeg ønsker heller ikke krig i denne verden. Er bare kommet til den erkendelse, at nu har konflikten i Syrien stået på i 2 år. I den tid har Præsidenten og hans såkalte hær, myrdes og brude samtlige konventioner og det skære mig dybt i hjertet at se alle de lig poser ikke mindst uskyldig børn som et nemme mål. Gas angreb eller ej er det på høje tid der gøres noget konkret. Tiden er forlængst løbet fra diplomati og forhandlinger. Regimet griner da højlydt af os og tænker fuck en flok blød dyr mens de fortsat skære hovederne af børn og andre tilfælde på gaden. Vesten må tag sit ansvar og ikke bare lukke øjnene og sige det må de selv klare. Hvis det her fortsætter vil vi opleve en brutalitet ikke set siden 2. Verdenskrig. Og en sidste ting hvis der ikke kommet en reaktion på det gift angreb uanset hvem der har gjort det vil det ske igen og igen.
Nomis

#13 Giftkrig

2013-09-03 19:11

Selvfølgelig skal vi ikke gå ind og lave en ny krig, når den syriske hær ikke kan lade være. Der er andre måder at ramme dem diplomatisk på. Vi kan jo også lade være at sælge dem alt det lort, som de bruger. Hvor kommer de kemiske våben og alt det andet militære lort fra.
Vi husker jo også, at USA var ret gode til det i Vietnam. Det glemmer vi ikke.
Men lad være med at puste til bålet. Frys dem ud!

Gæst

#14

2016-03-07 08:34

Jeg mener ikke at krige løser problemer. Det er vel erfaringerne fra krigene i Afghanistan, Iraq, Libyen.
Jeg havde svært ved at finde et sted at sætte mit: NEJ til krig i Syrien. Heller ikke under "nyeste underskriftindsamlinger" var det nævnt.

Gæst

#15 Nej til dansk krigsdeltagelse i Syrien 2016

2016-03-21 20:56

Nu er der startet en ny underskriftindsamling om emnet - Nej til dansk krigsdeltagelse i Syrien 2016:

http://www.skrivunder.net/nej_til_dansk_krig_i_syrien_2016