Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.

Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#651 Re:

2013-07-18 07:44

#650: -

Kære du,

Til hvad formål vil du komme med en sådan kommentar?

Witte

#652

2013-07-18 07:46

Øv at der er så mange upassende bemærkninger herinde :-( Vi må lige huske at opfører os ordentligt - selv om vi gerne vil beholde vores leverpostej med ansjoser! Lad der være en buffet med det forskellige - netop så der er plads til forskellighederne. Det tror jeg faktisk også vores etniske kammerater vil synes om ;-) De har ikke lavet det her forbud... Det er jo pædagokkerne som er udenfor pædagogiske rækkevidde... Nyd dagen og husk: Vi kommer aldrig udenom forandringer - men vi kan altid huske på at tale pænt !
Come on...

#653

2013-07-18 07:47

Mere overskud og rummelighed til andre - tak. Mindre af underskriftindsamlinger baseret på uvidenhed og fremmedangst - tak igen.
Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#654 Re:

2013-07-18 07:50

#652: Witte -

nemlig ... respekt for hverandre  :)


Gæst

#655

2013-07-18 07:50

Lad os få stoppet det her inden det breder sig til resten af landet. Det er en rigtig god idé med denne indsamling, og vi er NØDT TIL at få det stoppet.


Gæst

#656 Re:

2013-07-18 07:51

#615: -

Er tolerance ikke en dansk værdi?

Og kan du ikke selv tage din gris med og spise?

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-07-18 07:55



Gæst

#658

2013-07-18 08:02

hvad fa... er det galt med svinekød

Gæst

#659

2013-07-18 08:12

eg har intet imod fremmede, deres kultur og levevis. Men nå det begynder at gå ud over mine traditioner, kultur og levevis, så protesterer jeg godt nok...Vi er et svineprodukserende land. Vores lands økonomi er afhængigt af erhvervslivets produktion, både til indland og udland..Svinekød er en national spise og det der står på middagsbordet i langt de fleste Danske hjem..Det er vores kultur. Vi glæder os til flæskestegen til jul..Buffet med frikadeller og medisterpølse...Det er vores arv til vores børn...Den skal der ikke pilles ved... Danske børn har ret til at være Danske i Danmark også i deres dagligdag i landets daginstitutioner.

Gæst

#660

2013-07-18 08:12

Lorte beslutning fede assholes
Og i skal satme ik bestemme hvad mine børn skal spise. Tror jeg vil skide børnehaven et stykke og give min søn leverposteg med hver dag bare fordi han kan lide det.

Gæst

#661

2013-07-18 08:31

hvis ikke vi passer på ender vi med at blive fremmede i vores eget land

Gæst

#662

2013-07-18 08:38

Ja tak!!

Gæst

#663 Åh ja, de racistiske danskere...

2013-07-18 08:54

Åh ja, de søde danskere som, når de er på ferie sydpå, FORLANGER at få serveret alkohol på feriedestinationen, selvom det er imod den kultur de er taget på besøg i, og selvom den stakkels tjener må løbe langt for overhovedet at fremskaffe en øl til den store runde svineædende dansker, der kalder sig åh så mangfoldig. Spørgsmål: Er det mon de få danske muslimer der kræver at svin ikke serveres i børnehaven eller er det den dovne børnehaveleder som ikke orker at organisere sig ud af den simple problematik, at nogle børn ikke spiser svinekød, lige såvel som mange af nutidens børn heller ikke spiser hvede, farvestoffer etc. fordi de er fødte allergikere...


Gæst

#664

2013-07-18 09:08

den logiske følge bliver jo at jul, påske og pinse må afskaffes eftersom ikke alle har tradition for at fejre disse højtider. Fødselsdage kan naturligvis heller ikke markeres eftersom Jehovas Vidner ikke gør det
Hel

#665 Ja tak til svinekød

2013-07-18 09:20

Nu er de simpelthen gået for vidt både ledelse og lokalpolitikere ude i kommunerne. Hvad har de lige gang i. De skal sku ikke diktere hvad hr og fru Jensen giver deres poder med i madpakken, mon de også selv bliver dikteret hvad slags mad de må spise ude på rådhusene rundt om i landet, vil de bandlyse svinekød der, det er til grin- de er nogle fjolser.  Jeg har som privat person min gode ret til at give mit barn det med i madpakken han - hun kan lide, det skal de skiderrikker sku ikke lave om på. Så må de fremmede rejse hjem til dem selv, vi har ikke noget at bruge de fremmede til, jeg har ikke bedt dem om at bosætte sig her så jeg har kun en ting at sige kan de ikke lide vores værdier samt lugten i bageriet er de ikke velkomne. Det lyder sku forrygt at bandlyse svinekød det er simpelthen for langt ude samt tilgrin. Ledelse samt lokalpolitikere gør sig selv til grin og sætter forældre samt børn i forlegenhed. Nu er det sådan at de fremmede udgør en meget lille procent del, skal den lille procentdel have så meget magt at styre. Nej tak. Pak sammen.


Gæst

#666

2013-07-18 09:22

Jeg er selv udlænding. Spiser dog svinekød og har altid gjort det. Hvis svin forbydes skal det ikke være pga religion, men pga den måde svin i det hele taget blir behandlet, som tangerer dyrplageri.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2013-07-18 09:32


Jesper Jensen
Underskriftindsamleren

#668 hold dig til emnet ...

2013-07-18 09:44

Må jeg endnu engang opfordre til at forholde dig sagligt til emnet istedet for at postulere alle mulige racistiske og fjendske udsagn. Det hører ikke til i en debat om hvorvidt det er korrekt at institutioner tillader sig at indføre forbud for børnene.
Hvis du har et absurd behov for at ytre dig anonymt alt muligt andet, skal du være velkommen til at oprette dine egne fora.. Beklager tonen, men det er synd at emnet drukner i perfide ligegyldigheder og fuldstændig useriøse indlæg.


Gæst

#669

2013-07-18 09:46

skal muslimerne bestemme i DK. Nej faneme nej,DK for de danske
Hel

#670 Re:

2013-07-18 09:47

#666: -

Hej Jesper. Det er til grin det du skriver, svinekød har vi danskere altid spist og jeg mener altid lige så længe jeg kan huske. De fremmede som har ondt i røven over dette. Det kan sku kun være jeres/deres eget problem fordi I/de  kommer fra en anden kultur sant religion. Vi tager sku ikke til jeres land og diktere hvad I/de må spise eller ikke, det er for plat og jeg mener PLAT. hvor små sko skal vi lige gå i, ja jeg spørger bare. Vi taler om små børn som pludselig ikke må spise deres livret i børnehaver det er at diskriminere. I fremmede er gæster i vores land - Lad nu være med at piske en stemning op bare fordi I ikke selv kan lide svinekød - Det er for dumt - Jeg mener virkeligt dumt. Lad vores børn være og pas jer selv, lige som vi selv gør. Madpakker er privatlivets fred og kun det.


Gæst

#671

2013-07-18 09:49

Godt initiativ :)

Gæst

#672

2013-07-18 10:15

Sandheden skal høres

Gæst

#673

2013-07-18 10:21

Muzzerne burde tage deres eget mad med i børnehaven. Foragter de svage pædagoger der støtter Sharia.
Danskeren

#674 Ja-tak til svin.

2013-07-18 10:25

Det her er ikke et spørgsmål om at tækkes andre kulturer med et udvidet sortiment, men en decideret nedprioritering af den danske kultur og levevis, som er en følge af mere end tusind års udvikling på disse breddegrader, sammen med de nabolande vi har gjort fællesskab og følge sammen med.
Det er helt ok at udvide sortimentet, så der gives et reelt valg for andre kulturer, men her er der jo tale om at oprindelig dansk madkultur fravælges, til fordel for en enkelt anden kultur/religion.
Skal vi ændre kultur, alt efter hvem der tilfældigvis kommer ind ad svingdøren, eller må vi have lov til at støtte os til vores egen kultur og evt. tilbyde den som erstatning til andre der er flygtet fra deres egen?

Gæst

#675

2013-07-18 10:28

Vi har altid spist svinekød her i landet skal vores traditioner smides væk pga indvandrere ? Nej dælme nej nu er det nok