Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.

Mgs1

#576 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 21:48

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ? 

 

Ja svinekød er kultur! Der er ikke jul for mig uden flæskesteg og varm leverdreng til frokost! I øvrigt er fasteperioden kun et religionsmæssigt område, ikke nødvendigvis en del af den danske kultur.

Gæst

#578

2013-07-17 21:59

Først var det maden i hæren og nu i vores institutioner hvornår er nok NOK

Gæst

#579

2013-07-17 22:00

Det er på tide at våre myndigheter tar skeia i en annen hånd... Ønsker overhodet ikke disse menneskene fra en slik kultur som ikke er forenlig med noe av vår kultur... de kan reise tilbake der dette passer.. la oss være i fred for deres påvirkning av våres svake myndigheter som skal tekkes hele verden.
Gæst

#581 Re: Tsh!

2013-07-17 22:01

Definition af "danskere med STORT D" udbedes - på forhånd tak!
stefan hansen

#582 Re:

2013-07-17 22:03


Gæst

#583

2013-07-17 22:09

Jeg vil altid give min datter svinekød med i børnehaven.det skal andre ikke bestemme. Jeg bor i et frit land.
Gæst

#584 Re: Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 22:09

Sådan noget usorteret vås. Fasten er da absolut en del af vores kultur. Folk har bare glemt, hvorfor vi egentlig fejrer fastelavn. Tjek op på den del af den kristne religion, og du vil se, at du tager fejl.

Gæst

#585

2013-07-17 22:20

http://www.skrivunder.net/vores_born_skal_ikke_spise_halal

Ham her sender dem over til de lidt høje hoveder, for at vise hvor mange der er imod
Gæst

#586 Herregud

2013-07-17 22:23

Selvom man er uenige, kan det vel godt ytres i et ordentlig sprog til og om hinanden -

Gæst

#587

2013-07-17 22:25

Fedt initiativ

Gæst

#588

2013-07-17 22:29

jeg har godt nok ingen børn i børnehave mere men jeg har børnebørn og de skal have lov til noget så dansk som leverpostej og frikadeller så derfor skriver jeg under....bor man i Danmark så er man dansk også hvad mad angår
Holger Danske

#589 Re: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 22:40

#12: Hmmm - Hvad er det i kalder kultur ?

...hallo kloge aage.. Vær venlig at forklar hvad logikken er ved at nægte vores børn svinekød (som indgår i flere danske kulturel-spise) m.m. i vore institutioner..! Er det logik at flertallet af etnisk danskere i Danmark skal underlægge sig totalt en ikke etnisk-dansk minoritets religion.?!?!

Skam dig for den udtalelse..!!! Føj siger jeg bare..!!!

maggidudi

#590

2013-07-17 22:41

Vi skal jo helst være her alle sammen, hvorfor kan der ikke være begge retter mad til børnene, det kan vel ikke være så stort et problem
Christopher

#591

2013-07-17 22:52

Det her emne er RACISME og forskelsbehandling på højt niveau, det halve kunne være nok!

Gæst

#592 Yderst bekymret Dansker..

2013-07-17 23:23

Om max. 700 dage udskrives der Folketingsvalg.
Befriende tanke i sig selv.
Tænk, at det overhovedet kan være et 'emne', at svinekød skal UDGÅ i Dansk kost.
Jeg skammer mig over de danske politikere, der lægger sig fladt ned.
Senest Anna Mee Allerslev (R).
Det er ikke alene pinligt, men også manglende forståelse for, hvad det vil sige GENSIDIGT at respektere et andet menneske.
Ufattelig farlig vej at gå.

Gæst

#593

2013-07-17 23:26

ja tak til svin

Gæst

#594 Re:

2013-07-17 23:31

#583: -

Du bor i et demokratisk frit land.
Selv om jeg ikke er enig i at svinekød skal forbydes, så er det forældrebestyrelserne eller folke valgte politiker, der godkender den slags beslutninger.
Det er ikke muslimske krav - Det er et af vilkårene ved et frit demokratisk land.

Så det med at andre ikke skal bestemme, er ikke indbegrebet af et frit land.
Meld dig ind i forældre bestyrelsen og ytre din mening


Gæst

#595

2013-07-17 23:57

Jeg vil aldrig spise halal slagtet dyr, jeg synes DET er dyremishandling. Vi skal vel have lov at leve som Danske i Danmark. Andre trossamfund må indrette sig efter det som er helt naturligt her i landet.

Gæst

#596

2013-07-18 00:39

Nu må det her land Danmark, som vi er stolte af at leve i, simpelthen tage sig sammen.
Hvad pokker er det for noget, med ej at få lov til at servere, ting indeholdene svinekød for børnene i SFO eller børnehaver.
STOP det for guds skyld, dumme forstandere der bestemmer dette. Istedet for at give skylden på alle andre( muslimer) eller deslige. Der er vel intet igalt med at lade dem som gerne vil integreres i hvort samfund, at lade dem integrere.
Kunne vende det om, at sige, MINE børn må ej spise halal slagtet kød....... TÆNK over det... Grrrr
Så skulle de kun have grønt i SFOen og børnehaven. Hmmmm
Gad vide hvor mange ville komme der så.
Vi giver ungerne et sted at være, alt imens vi er på job, nogle bare hjemme at se fjernsyn.
Er glad for at mine børn ej er udsat for dette heads fra en og anden bedrevidende fjols, som garanteret ej nogensinde har haft børn
Hvis der ej var noget at servere i SFOen eller børnehaven var der intet problem hvad det angår.
Dette må sgu stoppe.
Konklusion må være:
Server kun grønt i SFO og børnehave, og lad os se hvem der dukker op. HMmmm
Lidt at tænke over alle derude...

Læs teksten rigtigt, eneste jeg ber om.

Spørgsmålene er der. Ha det rart alle derude.... :-)


Gæst

#597

2013-07-18 00:45

Skik følge eller Land fly !
Denne overskrift burde stå på store skilte , når andre Tros-samfund´s mennesker kommer til Danmark. Denne regel har tidligere været guldrandet for enhver rejsende eller besøgende som gæst i et andet land.
Idag , hvor disse andre trosretninger slår sig ned i lande , hvor de ikke er hjemhørende, er det mindste man kan forlange af dem som gæster " Follow Custums or fuck off !

Man kan , som en hjælp til disse mennesker , da godt skilte med madens indhold, hvilket, gennem tiden, er blevet praktiseret gennem udmærkede varedeklarationer. Måske det så også kunne hjælpe , hvis de samtidig med opholdstilladelse skulle gennemgå obligatorisk Dansk-undervisning samt obligatorisk Dansk kundskab om samfundet Danmark.
Men nej, det er nok bedre at fjerne det de ikke kan lide, herunder Danskerne eller hvad?
Mvh.:
Alfb.nielsen@stofanet.dk

Gæst

#598

2013-07-18 01:12

Forkasteligt!!!!!!

Gæst

#599

2013-07-18 01:25

Hvorfor fanden skal danske børn nægtes at få svinekød.
Hvorfor skal danske børn ha halalslagtet kød.
Det er jo ikke dansker der har bestemt at de ikke må spise svinekød. Jeg troede vi var i Danmark og ikke nede i syden. Hvorfor skal danske børn straffes for at få f.eks. En leverpostejsmad. Tag jer sammen
Ahmed

#600 Re: Hej folkens.

2013-07-18 02:17

#1: -  

 

Jeg er nu muslim jeg synes i generalisere rigtig meget her. For min skyld må i da spise så meget svin i har lyst til men synes nu også der skal være respekt bland danskere og udlændinge religion er for en selv og det ikke noget man skal gå lave en lov ud fra religion men der skal da være plads til vi kan spise noget på sammen tid synes jeg også i skal havde lov til at spise svin jeg er bare her for at sige jeg er skuffet over at jeres kommentar skal være ud over alle muslimer og at ikke alle muslimer er i mod jer. Jeg vil bare håbe på at i vil tag jer godt af at jeg prøvet og visse jer min respekt men håber i vil gøre det samme for mig. Kærlig hilsen til jer alle :)