Ja-tak til svin

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ja-tak til svin.

Mette

#551 Tsh!

2013-07-17 20:36

Fandme nej om I skal bestemme hvad MIT barn skal spise !!!!! Vi er danskere med STORT D!! Skal passende give dem en KASSE med lækre frikadeller med i børnehave hvis det er det JEG ønsker!!! Hvis man ikke kan passe ind i den danske kultur, så skrid da forhelvede et andet sted hen !!!

Gæst

#552 Re: ...

2013-07-17 20:37

#25: - ...

(Y)

 


Gæst

#553 Re: Re: ...

2013-07-17 20:37

#552: - Re: ...

Syntes godt om :)


Gæst

#554

2013-07-17 20:38

Fedt initiativ! Håber der kommet mange underskrifter
Flekning

#555

2013-07-17 20:45

Endnu engang bukker vi os i støvet
Sascha
Gæst

#556

2013-07-17 20:45

Mine børn er født danske og spiser derfor dansk mad!!! Svinekød er en tradition i vores land. Der er sku ikke andre lande der ændre kost for vores skyld!!! Stop nu diskriminationen af danskerne i Danmark!!!


Gæst

#557 Dedikeret til de uoplyste - selvom det sikkert er forgæves.

2013-07-17 20:46

Minoritet eller majoritet, det er vel i bund og grund ligegyldigt.
Selvfølgelig skal danske børn have mulighed for at spise svinekød, lige så vel som muslimske børn skal have muligheden for at lade være. Men denne sag har da absolut ingenting at gøre med indvandring eller integration. Og denne tilnærmelsesvis racistiske tilgang til emnet er direkte bevis på enorm mangel på intelligens hos dem, der skriver disse indlæg.
At danske institutioner vælger at lave disse ændringer skal ikke gå ud over de muslimer, der tilfældigvis kan se en fordel i dette, da det i sidste ende hverken er dem eller de danske forældres forslag eller beslutning. Desuden er muslimer ikke de eneste, der ikke spiser svinekød, blandt andet jøderne gør heller ikke, så som sagt kan man ikke udtale sig om emnet uden den nødvendige baggrundsviden - hvilket tydeligvis mangler hos en del af de racistiske, inkompetente og uintelligente mennesker her på siden.

Gæst

#558

2013-07-17 20:46

Det kan da ikke være rigtigt, at fordi der går muslimske børn i en børnehave, skal det være forbudt at servere noget med svinekød!!!!!!!!!!!!Hvornår skal vi danske kvinder til at gå med burka/tørklæder??????Det er at gå alt, alt for vidt det her!!!!!!!!!!!!!!!

Gæst

#559 Re: Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

2013-07-17 20:46

#519: Jens - Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

Altså det er jo direkte FORBUDT at servere svinekød. Hvorfor er det ikke FORBUDT at servere oksekød så? Eller hvorfor er det ikke FORBUDT at servere halalslagtet kød. Og hvorfor er det ikke FORBUDT at servere ikke-økologiske grøntsager?

De skal jo bare sørge for, at børnene kan få BÅDE svinekød og oksekød. Hvis man så kan garantere, at det halalslagtede kød er slagtet efter danske regler, så fint med mig, så servér endelig det også. Sammen med økologiske grøntsager (og kød for den sags skyld, men det er nok for dyrt endnu.)


Gæst

#560

2013-07-17 20:47

godt initiativ, :-)

Gæst

#561 Re: Re: Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

2013-07-17 20:59

#559: - Re: Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

Det er kun i ishøj, at kommunen har taget denne beslutning at der ikke serveres svinekød i deres institutioner.
Det er en kommune med høj % af muslimer. Det er serveringen, og ikke madpakken der bliver berørt.

Vi taler om 30 institutioner på landsplan

Selv om jeg ikke er enig i Ishøjs kommune beslutning, så er denne debat stadig ude af propertioner.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2013-07-17 21:07


Slagteren fra Solrød

#563 rRe: Hvad er det i kalder kultur ?

2013-07-17 21:08


Gæst

#564

2013-07-17 21:19

Håber så mange som mulig skriver under så dette idioti stopper!

Gæst

#565

2013-07-17 21:21

Nu må de sagsuseme lige spidse turbanen og kæmpe for et dansk Danmark. Man kan sgu da ikke forbyde frikadeller og leverpostej i en børnehave, der findes jo nærmest ikke noget mere dansk. Det er jo en del af en sund dansk opvækst at få frikadeller og leverpostej. Der kan overhovedet ikke være tale om et forbud, så frem med dellerne og stryhns, og det er i en fandens fart:)
Kurt

#566 Svinekød som national værdi

2013-07-17 21:25

At tvinge børnehaver til at servere svinekød med henvisning til en eller anden besynderlig national værdi - at svinekød er nødvendigt for børn, er en pligt at servere - mindre jo besynderligt nok om regimer som det tidligere Østtyskland, Sovjetunionen, Kina, Italien under Mussolini og Tyskland under ....
Man serverer jo heller ikke mælkevælling til et barn, der har mælkeallergi.
Lad dog institutionerne selv finde ud af det - eller genindfør samtidig hestekød, sagovælling, kogt torsk og alt det andet, vi fik serveret i børnehaverne for 50 år siden

Gæst

#567

2013-07-17 21:29

Min datter skal ikke leve i et samfund hvor der efterhånden tages mere hensyn til udlændinge, end os danskere !

Gæst

#568

2013-07-17 21:29

Det er dejligt når vi tager hensyn til hinanden. Men det er vel gensidigt. Det kan ikke være rigtigt at danske børn ikke kan/ må spise svinekød fordi der er muslimer i institutionen. Hensyn går begge veje. Jeg kunne aldrig finde på at tilbyde et muslimsk barn svinekød men hvorfor må mit barn ikke spise fordi de ikke vil have det. Det er ikke respekt for vores værdier.

Gæst

#569 Re: Dengang jeg var dreng..

2013-07-17 21:32

#14: DF'eren.. - Dengang jeg var dreng..

Hvis det er for at det skal være sundere, kunne de så ikke bare sørge for at der er frugt og grøntsager i børnehaverne, så kan det enkelte barn få det mad med som man hver især plejer at spise.


Gæst

#570

2013-07-17 21:32

Det er et dansk land så lad folk få svin tak!!

Gæst

#571 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

2013-07-17 21:35

#561: - Re: Re: Re: Re: Re: Hvor er det nemt at hade .....

Helt enig, men mange er nok bange for at det også bliver aktuelt i deres egne kommuner.

Anders Gravers
Gæst

#572

2013-07-17 21:36

Vi slagter 22 millioner grise i dette land om året, dette giver skatteindtægter ,rigtig mange endda mon ikke en del af disse penge bliver brugt til bistandshjælp til tilløbende muslimsk fødselsoverskud.


Gæst

#573

2013-07-17 21:37

Vil man bo i Danmark, må man følge dansk kultur, danske skikke og lære at indordne sig. Det er ikke os danskere der skal opgive vores normer, her skal være plads til alle, men kan man ikke lide, tåle eller af anden årsag ikke spise maden i daginstitutionerne, så må man tage mad med hjemme fra. Hvorfor skal danske børn tvinges til at spise hallal slagtede dyr.

Gæst

#574

2013-07-17 21:40

Hvem er det lige der skal tilpasse sig.

Gæst

#575

2013-07-17 21:41

Vores madkultur er netop frikadeller og flæskesteg, leverpostej med bacon. Skal vi nu til at spise lam og fisk til jul. Hvorer er voress danskhed blevet af.
Må vi snart heller ikke fortælle vores skole elever om vores kristendom som er Danmarks hovede religion eller få dem døbt og konfirmeret- hvor er vi på vej hen