To 0. klasser på Stengårdsskolen 2013/14

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen To 0. klasser på Stengårdsskolen 2013/14.

Anette

#1 Kommentar

2013-01-31 22:56

Jeg har svært ved at forstå det regnestykke der opstilles i dette forslag. 8 børn, hvis forældre ønskede Stengårdsskolen, må givetvis betyde at der i den klasse på hampelandskolen resterer 16 elever, hvis forældre eksempelvis ønskede hampelandskolen. Jeg forstår så godt frustrationen, men ikke forslaget.

CC

#2 Re: Kommentar

2013-02-01 08:59

#1: Anette - Kommentar 

Hej Anette
Hvis de 8 børn blev flyttet over på Stengårdsskolen, så ville resten (der har ønsket det) blive på Hampeland, blot i en enkelt klasse i stedet for i to klasser.

AE

#3 Re: Kommentar

2013-02-01 11:49

#1: Anette - Kommentar 

 Spørgsmålet er hvorfor er det Hampelandsskolen, der får to spor og Stengårdsskolen kun får et spor, når der nu er flere der ønsker Stengårdsskolen som 1. prioritet end der er 1. priotetsansøger til Hampelandsskolen.

Theresa

#4

2013-02-01 12:34

Det virker bare som en hel urimelig beslutning, både for de forældre som har ønsket Stengårdsskolen som 1. prioritet til deres børn, men også for de børn, forældre og personale som allerede er på Stengårdsskolen. Her tænker jeg på at der nu skal til at skæres i budgettet- igen, og det kommer til at gå ud over vores børn b.la i form af færre personaler og total omstrukturering i sfo. Det er ærgeligt at kommunen ikke støtter op om vores skole, nu hvor der rent faktisk er "stor" søgning i år! Øv!

Gæst

#5 Re: Re: Kommentar

2013-02-01 14:34

#2: CC - Re: Kommentar

Problemet er vel, at de har svært ved at fylde klasserne, hvis de gør det på den måde - tænker, at det ville give samme problemstilling, hvis der var 2 spor på Stengårdsskolen. Det rigtig hårdt, at de er nødt til at foretage den slags prioriteringer - men Egedal kommune har mig bekendt faktisk en af de dyreste skolestrukturer.


Gæst

#6 Re: Re: Re: Kommentar

2013-02-01 14:44

#5: - Re: Re: Kommentar 

Der burde være samme udfordringer med at fylde klasser uanset hvilken skole de placeres på :)

Jeg mener at det at have et enkelt spor bør rotere rundt imellem skolerne, præcis som man valgte at gøre det da børnetallet var højt og nogle skole måtte lave 3 spor.

cc

#7 Skriv et læserbrev

2013-02-01 15:14

Der kommer noget omkring dette i Frederiksborg amts avis i løbet af weekenden.
Journalisten opfordrer til at man sender læserbreve direkte til hende, hvis hun skal have grundlag for at kunne følge op på sagen.
Jo flere breve, desto bedre grundlag!
Læs artiklen og hjælpe endelig med til at holde sagen/kampen i live!!!!

Hun hedder Malene: malene.groenborg@sn.dk