Tag ikke hormonerne fra transpersonerne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Tag ikke hormonerne fra transpersonerne.


Gæst

#26

2012-11-10 10:24

Ja jeg ved godt hvad jeg gør, hvis det ender med at vi skal på Sexologisk Klinik og de højst sansynligt stopper min kønshormonbehandling pga de mener at kende mig bedre end mig selv!
Men det er ikke noget jeg ser frem til, men jeg stopper ikke min kønshormonbehandling og det er ikke en trussel, det er et løfte!!
Malene Andreasen

#27 Hormonbehandling

2012-11-10 16:04

T-gruppe møde på mandag d. 12-11 kl. 19. Nygade 7 4.sal KBH. Alle kan komme også selv om du ikke er medlem, emne: min læge er stoppet med hormonbehandling, hvad gør jeg? Vi får en snak om det, du må også møde op hvis du har en læge der ikke er stoppet, jeg har hørt at man kan komme til hurtig til, hvis du siger jeg transkønnede, mød op og hjælp andre transkønnede.
Karen M. Larsen

#28 Transrettigheder nu!

2012-11-10 17:04

Se www.transrettigheder.dk
Christian Joensen

#29 Re: Hormonbehandling

2012-11-10 19:03

#27: Malene Andreasen - Hormonbehandling

Får vi andre noget at vide, hvis I finder ud af noget ved mødet? Jeg kan ikke tage til KBH på så kort varsel :(

Marie

#30

2012-11-12 11:20

Jeg synes det er under all forstand at göre så i mod en grupp som er i
Forvejen meget fölsame, det er ju ikke en fremgang uden enö
Tilbage gang för TS personer.

Gæst

#31

2012-11-13 20:18

Trans personer har det svært nok i forvejen, så lad vær med at give dem flere problemer, hjælp dem istedet for til at få et godt liv.
Mette

#32 Hvad skal der ske?!?!

2012-11-14 12:17

Ja, helt praktisk set, hvad skal der ske? Denne situation lyder så forfærdelig, at min hjerne simpelthen ikke kan greje det og acceptere at det er sådan.
Og hvad skal man gøre? Er alt håb bare ude for at få lov til at få hormoner, med mindre man venter årevis på SK, hvor man muligvis får afslag.
Nu er det ikke mig det drejer sig om, men jeg har utrolig meget brug for vejledning til hvad der skal ske nu. Hvad skal min kæreste gøre for at få lov at få de hormoner han havde set frem til, men som pludselig bliver frarøvet ham kort før behandling hos Peter Bagger.
Hjælp? Er det bare .. Ærgerligt?
Det kan simpelthen ikke passe.
Mette

#33 Re: Hormonbehandling

2012-11-14 12:20

#27: Malene Andreasen - Hormonbehandling 

 

Vil også meget gerne høre om hvad der er blevet talt om på dette møde.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2012-11-16 12:44


Karen M. Larsen
Underskriftindsamleren

#35 VIGTIG NYHED

2012-11-16 16:55

Sundhedsstyrelsen har sendt mig følgende mail:

Hej Karen M. Larsen

Tak for din mail om transseksuelles adgang til hormonbehandling.

Jeg kan oplyse dig om, at Sundhedsstyrelsen skal til at udarbejde en ny vejledning om kønsskiftebehandling til transseksuelle. Det vil her bl.a. blive beskrevet, hvilken lægelig udredning der skal til før en person kan tilbydes hormonbehandling eller kønskorrigerende kirurgi. Vi ser i den sammenhæng på Standards of Care fra World Professional Association for Transgender Health tilpasset en dansk kontekst, hvor der også er regler for specialeplanlægning mv.

Grundet den usikkerhed den aktuelle debat har skabt blandt transseksuelle vil Sundhedsstyrelsen i næste uge komme med en udmelding på styrelsens hjemmeside sst.dk, hvor det vil fremgå, at en læge vil kunne fortsætte en allerede påbegyndt hormonbehandling af transseksuelle, hvis han foretager de opfølgende kontrolundersøgelser i overensstemmelse med de internationale guidelines på området. Lægen ikke må initiere ny hormonbehandling af transseksuelle indtil videre. Sundhedsstyrelsens kommende vejledning vil fastslå, hvad der skal til for at en læge i privat regi kan starte en hormonbehandling.

Venlige hilsener
Jette Vind Blichfeldt

Gæst

#36

2013-01-14 11:50

Nu må det snart stoppe med deres besparelser, og deres "vi ved bedst hvad der er godt for folk" Så når det går galt for man (måske) en offentlig undskyldning i nyhederne. PIS med dem

Gæst

#37

2013-01-16 22:55

Tænk jer nu lige om igen.

Gæst

#38

2013-07-09 09:30

hvad sker der for dem der vil tage vores hormoner fra os er en af de uheldige der har fået taget mine hormoner så er meget utilfreds med sexologisk klinik

Gæst

#39

2013-09-08 09:19

hvis de prøver at stop det så bliver der ilegal handel med hormoner på markede og kan korste livet..

Gæst

#40 nej til at tage homonerne fra transseksuele

2013-09-08 09:21

der bliver ilegalt handel på markedene hvis de stopper homenerne til transseksuele...og kan få døden tilfølge

Gæst

#41

2014-02-02 14:34

Mit navn er Freja, men jeg vil helst kaldes Aske, hvilket jeg både gør fra mine venner og nærmeste. Jeg er selv transkønnede og uden hormonerne, ville det blive meget mere besværgeligt for mig at være mig selv. Transkønnede møder modstand nok i forvejen, at tage hormonerne væk ville gøre kampen endnu hårdere. Jeg håber den her indsamling skaber en forskel, for mig selv, min kæreste og alle mine transkønnede venner!