Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!)

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Stop sexuelt misbrug af dyr (Forbyd zoofili i Danmark!).


Gæst

#201

2012-07-31 19:04

DET ER SVINERI OG SKAL FORBYDES!! SELV OM JEG DESVÆRRE BARE TRO DET BLIVER I DET SKJULTE SÅ,DER ER JO ÅBENBART NOGEN SVIN SOM ER TIL DET.MEN ER HEL KLART TIL ET FORBUD!

Gæst

#202

2012-07-31 20:16

Det kan kun gå for langsomt!!!

Gæst

#203

2012-07-31 20:24

Jeg er helt enig i at dyresex burde forbydes fuldstændig i Danmark og forhåbentlig følger div europæiske lande efter og vedtager en lov mod dyresex/dyrplageri. Fordi D er dyrplageri i mine øjne,at forgribe sig på dyr som slet ik forstår hvad mennesket vil med det og ik selv kan give udtryk for om de bryder sig om D eller ej. Og ik har deres egen stemme for at kunne sig værken fra eller til.

Gæst

#204

2012-07-31 20:52

Stop det nu!!!

Gæst

#205

2012-07-31 22:06

Det mangler da også bare, at det bliver forbudt!

Gæst

#206

2012-08-01 01:55

Det er og bliver misbrug af dyr!

Gæst

#207

2012-08-01 02:02

Forbyd dyresex nu. Det er uetisk og gør ondt på de stakkels uskyldige dyr. De vil ikke selv og voldtægt er endnu en forbrydelse. Det er unaturligt. SÅ STOP DEN MISHANDLING NU

Gæst

#208

2012-08-01 10:25

Svineri ! Animals before the people they were here before us !

Gæst

#209

2012-08-01 10:36

Håber folk vil bakke op om dette !!!

Gæst

#210

2012-08-01 12:35

Sodomi er lige så afskyelig og mishandling af dyr - burde være strafbart. Er næsten at sidestille med pædofili. Føj føj. Skam jer i folketinget, ikke at tage vare på uskyldige dyr. Stram straks op på loven !!!

Gæst

#211

2012-08-02 01:01

det er bare fedt for det skal bare forbydes!!!!!!!!
Bo

#212 Hvad er det vi vil opnå?

2012-08-03 19:35

(jeg er 100% imod sex med dyr men for informationens skyld noget mange aktivister ikke er interasserede i synes jeg lige jeg vil skyde et par ord ind,)

- Hvorfor har vi ikke forbud i dag?
Argumentet er at vi allerede har regler der forbyder det i tilfælde hvor dyr lider skade, og i tilfælde af tvivl kommer det dyrene til gode. Så problemstillingen der er i Dyreetiske råd er om en lovgivning vil overhovedet have nogen positiv effekt og ikke blot afføde en masse særregler for diverse lovlige former for dyresex. (fremlagt i retsudvalget 18-08-2011)

Der sker seksuelle handlinger mod dyr "lovligt" stort set dagligt i form af sædtapning og inseminering af dyr og dette foretages af dyrelæger der ikke ville gøre det hvis dyrene led last. Blandt andet mener folk fra Dansk hundeforening at en forbud vil kunne komme til at skade hunde i det folk ikke vil spørge dyreløger om hvordan blandt andet sædpatning skal gøres og i sidste ende vil det kunne skade en masse hunde. Der vil derfor ved et forbud skulle laves mange "sær regler".

- Mediernes indflydelse
Medierne er med til at skabe en opfattelse at sex med dyr er lovlig. Specielt Bubbers tv program om dyresex fra 2011 der har været med til at give mange danskere et forkert billede.
Medier lever af at sælge historier og jo mere forfærdeligt det lyder jo nemmere er det at sælge så ofte undlades vigtige fakta.

I en del af sagerne omkring voldlig overgreb er gerningsmanden også tiltalt for andre domme og så bruges §88 i straffeloven:
"
§ 88. Har nogen ved en eller flere handlinger begået flere lovovertrædelser, fastsættes der for disse en fælles straf inden for den foreskrevne strafferamme eller, hvis flere strafferammer kommer i betragtning, den strengeste af disse. Under særdeles skærpende omstændigheder kan straffen overstige den højeste for nogen af lovovertrædelserne foreskrevne straf med indtil det halve."

Vælges der at man straffer efter den strengeste bliver dyremishandlingen ofte set bortfra og derved kan det opfattes som den ikke har betydning.

I sager hvor der kun er tale om dyre overgreb vil §1 i dyreværns loven :
§ 1. Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe.

ofte være nok til at dømme sex overgreb mod dyr, men danske ratsager er ofte ikke handlings villige, og det er ikke på samme måde som med mennesker nemt at bevise seksuel overgreb rifter og ligende i kønsdele vil ofte være helet inden for 1 - 2 uger. Så hvis dyrene ikke straks kommer til en dyrelæge kan disse være umuligt at bevise efterfølgende.

§28 i dyreværns loven give mulighed for op til 1års fængsel og ved særlige eller grove uforsvarlige handlinger kan der gives op til 2 år.


- Personligt

Jeg mener personligt at den lovgivning vi har i dag burde dække sex mod dyr og at vi skal fokusere mere på at kræve at den danske ret system i flere tilfælde dømmer i disse sager. Det at vi kan få præjudikat og nemmere dømme fremtidige ligende sager vil betyde mere for dyre end en yderligere regl.

Tilbage er der så en teoretisk rest hvor man kan tale om sex med dyr hvor de ikke lider overlast, og her taler jeg om "seksueller overgreb" ikke seksuelle handlinger i form af sædtaptning osv. Her mener jeg at vi som et samfund ikke kan tillade at sådanne ting foregår og da lovgivning er den eneste måde vi kan med konsekvens støbe samfundet mener jeg at vi burde ha en stramning/tilskrivning af §1 i dyreværns loven der specifik forbyder seksuelt "overgreb" mod dyr.
Mest for at jeg synes det er et vigtigt signal at sende men også fordi at mange af vores nabo lande allerede har forbud eller er på vej til at have det. Jeg ønsker ikke at Danmark skal fremstå som et paradis for dyresex (selv om de fleste overgreb kan dømmes med nuværende lovgivning) men signalværdien kan måske være nok til at stoppe nogen.

Jeg tror også at det er det samme mål mange aktivister ønsker, men alt for mange grundløse kommentare som at dyr lider skam eller overdrevende sammenligning med pædofili gør at jeg personligt har svært ved at tage dem seriøse. For så er vi ikke langt fra en flok tossede københavnske autonome der brænder biler og smader vinduer fordi de er født i så forfærdelig land som Danmark og ikke et dejlig sted som Nord Korea. Blot fordi de ikke kan få deres vilje.



Gæst

#213

2012-08-03 20:08

Fatter ærlig talt ikke hvorfor denne underskriftindsamling er nødvendigt. Det burde allerede være forbudt ! ! Ulogisk
Vælg et brugernavn

#214 Et helt andet synspunkt

2012-08-03 20:54

Noget jeg mangler i denne debat er noget som jeg personlig vægter lang mere vigtig en om dyr har det godt er risikoen for Zoonose. (overførsel af sygdomme fra dyr til mennesker)

Søger man lidt på nettet kan man finde følgende

AIDS (HIV) Efter sigende stammer fra SIV virusen overført fra chimpanser til mennesker tilbage i 1930
Malaria Også fra Chimpanser eller muligvis fra Gorillaer (ifølge Videnskab.dk)
Black Plague Fra rotter og deres lopper
Smallpox estimeret fra rotter

Alle sammen sygdomme der har hver dræbt millioner af mennesker muligvis er ingen af dem sket pga. sex med dyr men de stammer fra dyr og der er ingen garanti i at en ny super dødlig virus kan opstå igen pga. seksuel omgang med dyr.

Selvfølgelig vil vi have videnskaben til at mindske dødstallet men er en død ikke et for meget?

Der findes mange flere eksempler på zoonose viruser og mange spredes via blod og ved sex kan du ikke garentere der ikke forekommer rifter specielt ikke hvis "tingene ikke passer sammen"

Vi gør rigtig meget for at sikre os imod farlige sygdomme så det virker totalk forkert at vi ikke forsøger med en lovgivning at stoppe en smitterisiko som denne. Selvfølgelig vil et forbud ikke stoppe det totalt, men det vil betyde at det ikke er noget alle bare kan gøre.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2012-08-03 21:15


Titanic

#216

2012-08-09 20:29

Jeg er helt klart imod enhver form for dyresex mellem dyr & mennsker.
erik bak jensen

#217

2012-08-15 09:58

stop det nu. ondt at mennesker Kan have sex med dyr. Ondt mod dyret. Og ondt at man som ejer, ikke Kan forsvare sit dyr. Hvis en fremmede har sex med vores dyr. Så burde vi have mulighed for høj straffe den person. Som skader vores dyr. Man tilfalder, hvor det Er sket. De folk skal straffes nu.Kan ikke forstå at alle dansker ikke bakker op om sagen.

Dette indlæg er blevet fjernet af administratoren (Vis detaljer)

2012-08-15 11:38


Dejligedyr

#219

2012-08-17 05:13

Selvfølgelig skal det være forbudt. De kræver 2 til at have noget intimt sammen. Dyrene har ikke nogen stemme. Så for at sikre dem måd overgreb skal vi lade tvivlen, om hvorvidt dyrene lider overlast eller ej, komme dem til gode.

Gæst

#220

2012-08-17 09:15

Det er en kæmpe god indtast og det var på tide nogen gjorder noget ved dette kæmpe problem indenfor os god hjertet mennesker! Har fulgt jer fra dag et og vil blive ved! Keep up the good work!

Gæst

#221

2012-08-20 08:04

forbyd dyressex i danmark nu. Dyr har følelser, og vi skal beskytte dem. Mod inde mennesker, som udnytter dem til sex. Det skal være forbudt. Så vi Kan beskytte vores dyr. Som vi Kan med vores børn. Vores hund Er som vores søn. Lad os kunne beskytte ham.

Gæst

#222

2012-08-20 08:06

Kan slet ikke se hvorfor politi politiker ikke forlængst har lavet det forbudt. Shame on you. Det Kan kun gå for langsomt.

Gæst

#223

2012-08-20 08:17

Dyr rettigheder, forbyde dyressex i danmark. Kun dyr har sex med dyr. Og mennesker med mennesker. Stop onde mennesker i at have sex med dyr i danmark. Skammer jer. At gør det mod dyr.

Gæst

#224

2012-08-20 16:24

det skal forbydes nu. og det burde det have været lavet ulovligt for mange mange år siden. lad os beskytte vores kære dyr.

Gæst

#225

2012-08-24 14:55

Alle burde skrive under, det er så synd, at udsætte et stakkels dyr for, at et menneske har nogle lyster, de gerne vil tilfredsstille. Fy siger jeg bare!