KRITIK AF STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED - UDSKRIVNING AF STOFSKIFTEMEDICIN

KRITIK AF STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED - UDSKRIVNING AF STOFSKIFTEMEDICIN / Beskeder / KRITIK AF STYRELSEN FOR PATIENTSIKKERHED - UDSKRIVNING AF STOFSKIFTEMEDICIN / Kommentarer


Anonymous

#1

2018-11-17 14:18

Opråb om behandlingsparadigmeskifte. Jeg beder inderligt endokrinologer om at undersøge muligheden for behandle hypothyrose ud fra de konkrete hormonniveauer (frit t4 og frit t3), i stedet for at fokusere på et signalhormon (TSH).
Fillippa Nielsen Franck

#2 Re:

2018-11-17 14:33

#1: -

Lige præcis. 

Klara Juel
Gæst

#3 Kæmpe kritik af forholdene i Danmark

2018-11-18 18:35

Jeg har både udleveringstilladelse og enkelttilskud til Thyroid Erfa, alt andet stofskiftemedicin er prøvet med negativ resultat. Det var først da jeg var kommet på førtidspension og ingen livskvalitet havde, jeg tog skeen i egen hånd og opsøgte en privat læge. Jeg fik lavet en gentest som viste at at jeg ikke kunne konvertere T3, jeg blev sat i behandling med Thyroid Erfa, og Vupti begyndte jeg så småt at få livet tilbage, jeg er så vred over at ingen hjalp mens jeg var syg, jeg kunne have beholdt mit job, og ikke endt på førtidspension, i dag efter 4 år på thyroid, fejler jeg intet overhovedet. Jeg ville kunne bestride et fuldtidsjob. Tænk hvad det har kostet samfundet, medicinforgiftet, forhøjede levertal (gik på leverafdelingen et år) levertallene blev normale på Thyroid. Jeg har rendt rundt mellem læger, endokrinologer, neurologer og reumatologer der alle sagde at jeg nok bare var stresset og skulle stoppe med at arbejde. JEG SKULLE BARE havde haft den rigtige medicin. Nu er min private læge blevet lukket pga hun gør folk raske og hun fordi udskiver Thyroid. Hvor går jeg nu hen og får mit livsvigtige medicin, jeg vil hellere dø, en gå tilbage på det syntetiske stofskifte medicin hvor jeg heller ikke kan få taget de rigtige blodprøver, nu tager lægerne kun TSH, hvilket jeg ikke kan bruge til noget, når jeg får Thyroid, det er livsnødvendigt for mig at få taget alle stofskifteprøver inkl. Frit T3 så jeg kan se om jeg skal skrue op eller ned for medicinen. 


Gæst

#4

2018-11-18 21:30

Har underskrevet

Gæst

#5

2018-11-19 08:22

Maibritt Brøndby
Heidi Jørgensen

#6 Jeg har lovet mig selv..

2018-11-21 23:55

jeg har været syg siden 2009.  I 3 år var jeg på Eltroxin, euthyrox og/eller på liothyronin. JA JEG BLEV SÅ SYG PÅ DEN MEDICIN. Idag har jeg stadig skader af den tid. Det er indberettet men tro ikke at det ændrer noget. Sundhedsstyrelsen beskytter lægerne.  Også selv om lægerne er ANSAT af medicinalindustrien.

I 2015 fik jeg lov til at prøve thyroid. Allerede efter 2 dages brug dansede jeg rundt som en anden teenager. I det øjeblik mærkede jeg igen livet. Livet var langsomt suget ud af mig pga bivirkningerne af syntetisk stofskifte medicin og min krops manglende evne til at konventere t4 til t3.

Men Langsomt begyndte min krop at virke igen. Jeg vejede over 90 kg. Lignede før en oppustet pattegris. Men jeg blev langsom normalvægtig. Jeg gjorde ikke andet end at spise nogenlunde sundt som før. Før var jeg bare tyk. Min hud blev blødere, jeg fik mere energi, min astma blev så meget bedre, mit overskud var steget betydeligt. 

Men her i 2018 må jeg så ikke få udskrevet mere thyroid. Sundhedsstyrelsen har truet min læge.

de har også fortalt mig at THYROID ER FARLIGT.! AT DET ER NOGET JEG KAN DØ AF. (Tror dog jeg dør hurtigere på syntetisk stofskifte medicin eller uden behandling som jeg er på vej til nu.)

Hvem er det der står bag den skræmmekampagne. -

gætter på endokrinologerne.

De har masse af poster i medicinalindustrien.

Skal vi så gætte på at medicinalindustrien også er efter endokrinologerne..

for medicinalindustrien skal sælge deres kemi.

Og derfor skal vi være syge.

RASKE MENNESKER KØBERIKKE MEDICIN -

Hvis vi bliver så velbehandlede som vi kan være på thyroid - ja så er der ikke brug for endokrinologerne. For så H

At være syg er altså en forretning- og vi holder hjulene igang. Desværre på bekostning af et godt helbred. 

 

jeg er nu ved at trappe ud af thyroid. Jeg må ikke få flere.

jeg er nede på halv dosis af det min krop har brug for. På 14 dage har jeg taget 7 kg på. Jeg har væske i hele kroppen, jeg har ondt i ALT, mine led skriger, jeg har fået udslet, jeg har svær astma igen. Mine øjne gør ondt. Og der kommer mere.

Jeg ved at min puls bliver livstruende lav. 

Men jeg skal aldrig igen på syntetisk stofskifte medicin. Det er det jeg lover mig selv.  Så må jeg leve med konsekvenserne.

 

min krop skriger efter thyroid behandling.

 

jeg er en af de få som blev så syg af at få behandling. De fleste fik det bedre. Også selv om det var syntetis medicin.

 

REFERENCER er skabt til ting. Referencer dur ikke til mennesker. For vi er alle forskellige. I læger lader ikke vores system være individuelt. Fx så vil en person have hjertebanken ved min dosis medicin, hvor jeg ingen forbedring ville have på den persons dosis. Andre må stoppe thyroid behandlingen fordi de har det bedre på fx euthyrox osv osv VI ER FORSKELLIGE. Så behandl os dersom.

 

hvis der er nogen som har kommentarer til ovenstående så modtager jeg gerne beskeder i messenger eller her.

 

mvh 

Heidi Jørgensen,


Gæst

#7

2018-11-22 08:43

UNDERSKREVET!
Anne-Christina Aabrandt

#8 Re: Kæmpe kritik af forholdene i Danmark

2019-01-31 19:05

#3: Klara Juel - Kæmpe kritik af forholdene i Danmark 

Kunne ha været min historie, hvis jeg ikke havde fået Thyreoid i tide.

Uden Thy, intet liv.