Mod tvangsfjernelse af børn pga lovbrud/fejl fra offentlige ansatte?


Gæst

#26

2016-11-14 18:37

De møghunde skal straffes !

Gæst

#27

2016-11-15 11:33

jeg har fået fjernet min søn da han var 8 dage og i dag er han kun 5 mdr gammel fordi de mener de kan tillade sig at lyve og bruge min fortid som overhovedet ikke holder stik min fortid som er ca 10 år gammel og de straffer mig angående samværene og må kun se ham 1 gang om mdr i 1 time og fordi de ikke har givet mig hjælp fra starten af så er det endt med at jeg har 4 depressioner nu jeg har mistet alt med min søn og de fortsætter med at lyve igennem alle sagerne og sige alt muligt som slet ikke passer

de ødelægger min søn fuldstændig og det gir mig som mor skyldfølelse og jeg får det rigtig dårligt indeni ved at tænke hvorfor skal i ødelægge min søn han har intet med min fortid at gøre

så stop jeres løgne og de kan ikke komme med en ordentlig begrundelse på hvorfor de har tvangsfjernet ham udover de har indrømmet til os forældre at det er på grund af min fortid som er over 10 år gammel :'( Håber der blir gjort noget ved det her. det kan ikke være rigtig at han skal glemme sine forældre fordi det er det Svendborg kommune de er ude på ved at sige han kun må se mig 1 gang om mdr i 1 time de skiller os helt fra hinanden mig og faren og vores søn

Gæst

#28

2016-11-18 10:25

<iframe width="854" height="480" src="https://www.youtube.com/embed/zNngzTAvCIU" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>


Gæst

#29

2016-11-18 12:42

Jeg ser hver dag følgerne af disse overgreb. Det er en skændsel hvordan folk bliver udsat for system overgreb. Hvordan familier bliver knust og ikke mindst de kære børn. Der er helt sikkert familier der har brug for hjælp. Men så hjælp dog i familien istedet for. Jeg tror der er brug for en helt ny indgangsvinkel hvor man behandler hele familien og dennes netværk, der er helt sikkert masser af resusorer der både kan og vil byde ind.❤️❤️❤️

Gæst

#30

2016-11-18 14:54

De sage jeg skule skive under på en frivillige og det vil jeg ikke så lave de det til en tvangsfjerne og de hade ikke noget på mig

Gæst

#31

2016-11-18 15:47

Jeg er en af de mødre som selv er havnet i den forfærdelige situation med et barn anbragt uden for hjemmet netop fordi en sagsbehandler har handlet forkert ved at sende fortrolige papire/oplysninger til barnets far som kørte vanvittig hetz, fogedretssager og retssager imod mig/ vores søn det endte med skrivelser til Ankestyrelsen i håb om at barnet blev anbragt da faderen ikke fik medhold i retssager om fuldforældremyndighed og bopæl ej heller da han ankede og søgte fællesforældremyndighed.. det blev stadfæstet men sønnen lider under anbringelsen og sagsbehandleren var ikke længere at træffe

Gæst

#33

2016-11-20 14:07

Mit barn er fjernet fra hjemmet
Patricia

#34

2016-12-19 17:36

Fik fjernet min søn på 2 mdr . Kommunens grundlag var at det min fortid der har gjort det .. Brøndby kommunen er noget lort. De laber deres egne regler. Desværre går det ud over min søn som nu er 10 mdr og så ham til start med hver uge nu er det hver 14 dag .. 


Gæst

#35 Re:

2017-01-25 13:35

#6: -  

 Undskyld, men hvordan er det en underskrift MOD tvangsfjernelse. 
Det lyder som om kommunen har svigtet, men det lyder ikke som om, at de har tvangsfjernet på baggrund af lovovertrædelser. 

Vh.

Kevins mormor

#36 Fordi vi kæmper

2017-08-05 21:49

Kæmper i øjeblikket for at få barnebarn hjem igen, han boede her ved min mand og jeg indtil kommunens børn og ungeudvalg valgte at tvangsfjerne ham og hans lillesøster fra deres mor, man fyldte sagen med diverse løgne, og fordrejede fortolkninger af alt incl. At indstille det ene barn til tvangsanbringelse på baggrund af hans mors forhold trods at han ikke har boet ved hende i over 1 år. Nu er han i løbet at ca 1,5 måned blevet flyttet fra os og ud til en plejefamilie og videre til nummer to plejefamilie og igen adskilt fra sin søster som det ifølge kommunen var altafgørende at han blev anbragt sammen med, vi fik ikke lov at få en netværksplejetilladelse til ham fordi kommunen besluttede at han og lillesøsteren sku anbringes samme sted selvom de to børn kun har boet sammen fra lillesøster blev født og en måned frem. 

Det skal lige siges at børnene er henholdsvis 1 og 2 år gamle når vi når september måned 2017 og det er den ældste der har boet ved os i over 1 år (den snart 2 årige) 

S.

#37 Fordi en sagsbehandler kan skrive en masse løgn uden at skulle bevise noget

2017-12-07 20:58

Vi har kæmpet for at få hjælp til, vores søn med en diagnose i over 3 år. Vi har endnu ingen hjælp fået, kun overvågning og en masse møder som ikke føret til noget som helst. Vi har sagt nej til anbringelse. På baggrund af dette har sagsbehandler nu lavet en underretning på vores ufødte barn, og denne er bygget op omkring løgne og ting der er fuldstændig fordrejet af sagsbehandleren. Det skal stoppes at sagsbehandlere kan skrive ting, som ikke skal dokumenteres eller bevises.

sofie

#38 TVANGSFJERNELSER

2017-12-09 15:08

Danmark var det land i Europa der havde flest hekseafbrændninger pr indbygger i middelalderen: Desværre ser det ud til at  magtstrukturen ikke er synderligt forandret.

Til trods for forfinet og "forbedret" lovgivning i moderne tid ,ser man disse dybt skammelige og groteske sager om magtmisbrug og tvangsfjernelser.

Det eneste der kan forhindre disse lovbrud og overgreb er :Straf !

Men da lovgivere og embedsmænd ,ledere og sagsbehandlere ,psykologer og pædagoger ,oftest er venner med hinanden ,gift med hinanden ,i famlie med hinanden eller har studeret sammen ,er magtbrynden svær at bryde,man må jo holde sammen og den ene tørrer den andens bagdel -og i disse sager er den oftest særdeles snavset for ikke at sige : Beskidt !

Da vi lever i et moderne samfund hvor mange har for meget og flere for lidt skal der naturligvis skaffes penge til endnu flere luksus konferencer og Wegner stole til sagsbehandler kontorene: Hvornår har man sidst set en sagsbehandlers barn blive tvangsfjernet -er det i det hele taget sket endnu? Næppe-der har vi jo vennetjensterne -eller er deres unger bedre genetisk set? Næeh der er vel bare råd til at betale sig til mundkurve-den ene tjeneste er den anden værd-og så er den sag ude af verden.

Eller hvad med diverse ledere og pædagoger eller hvad med psykologernes -deres unger er oftest kendt som rimelige vanartede i en bestemt alder ,men på en mærkelig måde er det mere chickt og sødt med deres unger som  "bare lige "skal afprøve livet -det går oftest hårdt for sig !

Vover arbejderungen at gøre nøjagtigt det samme ,er der dømt hård straffe med div.tiltag og foranstaltninger der ydmyger og nedgør ungen ,som de oftest aldrig forvinder ,men det er der naturligvis en kalkule med :der skal også være arbejde  til vennerne om 10 -15 -20 år-ikke sandt !

I en fri verden og i et af verdens bedste retssystemer er det påfaldent at samfundet stort set kun hænger sammen for manden på gulvet -ved frivilligt arbejde eller rådgivning .

Det er også påfaldent at  fx. en uuddannet person/er uden nogen kompetencer eller anden relevant viden til håndtering af dybt personlige sager og deraf lovmæssig tavshedspligt formår at få til opgave at være sagsbehandler -altså stadig uden uddannelse -altså uden nogen uddannelse OVERHOVEDET -og bestemme suverænt over en families skæbne: Den slags "arbejde" kalder SKAT som regel for sort arbejde- og straffes hårdt for den almindelige borger,men da det er inde for vennekredsen kalds den slags jo for vennetjeneste -og kommunen sparer PENGE.

Faktum er at systemet udvælger svage borgere .Og hvis de ikke er svage -bliver de det -det er forholdvis nemt at skade børn ,de har ikke samme værn som voksne for at modstå massive nedgørelser. Det er umiddelbart en GÅDE hvorfor denne kynisme finder sted.

Men ser vi på tilskud og graden af at være "professionel"og ikke mindst mere eller mindre afartede behandlere der bliver ansat uden fx.psykologtest ( ja,psykologer er oftest nogenlunde,det er dem som ser deres egen selvglæde og egenrådige magtrus, der er ,eller kan blive problemet -kombineret med en psykisk syg og nødlidende sagsbehandler der har overskredet "sidste salgsdato" for længst og som ikke har noget at miste ,der begynder at blive farlig for folk der blot vover at opsøge hjælp på et uskyldigt grundlag eller er offer for hetz af en slags) Så er der en sag -systemet ELSKER sager.

Man må næsten ønske-ja det er ondt men ikke mere ondt end den skade der er afgivet-at den mishandlede uskyldige unge om føje år i afmagtens skrig  støder på banebrydernes hjerteblod og giver igen i livets nemesis Men det er blot ønsketænkning for vi ved jo godt at magten lukker sig om sig selv og enhver -retfærdigheds- gengæld vil blive straffet hårdt. 

Det var meget bedre i gamle dage -et øje for et øje -det var en trussel man kunne forholde sig til,det kunne holde evt.skadevoldere nogenlunde på afstand,også magthaverne ,som trods alt var valgt til at varetage den jævne borgeres tarv og skærmydsler -og selv var jævn :Som vi ved er disse ikke jævne længere!

Desværre kan man ikke -endnu-bruge disse straffe. Med nuværende udvikling skal det ikke forbavse i retfærdig harme at om ikke så længe vil de gamle dage vende tilbage..Så er det ikke på meget høje tid at lovgivere og udøvere begynder at fastholde borgernes hjælpere i den hjælperolle disse er tiltænkt ,at straffe de folk der bevidst ødelægger og smadrer andres liv?

Skynd jer -et barn er et for mange!


Gæst

#39 Mod tvangsfjernelse af børn pga lovbrud/fejl fra offentlige ansatte?

2018-03-27 20:50

Først kom EU med kritik af Danmark på børneområdet. Siden FN. På trods af dette lukker vore politikere stadig øjnene for det misrøgt som kommunale sagsbehandlere udøver over for børn og deres familier.

Man anbringer børn på Formandsbeslutninger, tit foretaget af gamle afdankede byrådsmedlemmer. Man anbringer børn, ud fra en 2 timers samtale med en psykolog. Dette er ikke godt nok. 

Det er forfærdeligt, at kommunerne kan lyve sig til et grundlag for en tvangsfjernelse. Et overgreb på et barn, som ofte er så voldsomt, at barnets følelsesliv er ødelagt for altid. Mange af disse børn får så voldsomme psykiske skader, at de ikke kan klare et arbejde eller gennemføre en uddannelse. Flere ender med at begå selvmord, fordi livet gør for ondt :-(

Fordi kommunerne skal stoppes i deres løgne og bedrag.i mit tilfælde Halsnæs Kommune

 

Brian Dam

#40 Støt emnet på borgerforslag.dk

2018-04-09 17:29