Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv

Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv / Beskeder / Kom nu venner, vi mangler kun lige over 5000 / Kommentarer

Charlotte Jensen
Underskriftindsamleren

#26 Re:

2017-09-12 17:14

#8: -  

 Jo flere jo bedre


Gæst

#27

2017-09-12 17:31

Min kæreste er førtidspensionist og synes virkeligt at det er dårlig at vi skal straffes med gensidig forsørgerpligt når den er fjernet for kontanthjælpsmodtagere

Gæst

#28

2017-09-12 17:33

120 % enig

Gæst

#29

2017-09-12 17:51

Nej nu tror jeg at regeringen er for langt ude. de lytter ikke til befolkningen desværre. for de har jo deres på det tørre, med stor en stor mega løn for førtidspensionist, er taberen, i vort samfund,. det kan de sørme ikke være bekendt. folk plager livet af Dem I burde Kamme jer.

Dette indlæg er blevet fjernet af underskriftindsamleren (Vis detaljer)

2017-09-12 18:48



Gæst

#31

2017-09-12 21:16

Det kan kun gå for langsomt, med at få denne skæve lov lavet om

Gæst

#32

2017-09-13 05:42

der er desværre nok ikke ret mange der mener det er så viktigt, da de ikke selv er inde i systemet og mærker hvor hårdt det er, at skulle vende en hver krone i dagligdagen.
Søren Pedersen

#33 Total afskaffelse af den gensidige forsørgelsespligt, Ingen skal reduceres i indkomst pga samliv

2017-09-13 06:40

HVORFOR. Fordi det slår for mange familier i stykker. 


Gæst

#34

2017-09-13 13:19

hvordan skriver jeg under

Gæst

#35

2017-09-15 04:27

Jeg vil gerne skrive under men ved ikke hvodan ? Jeg er selv førtidspensionist .vh .marietta

Gæst

#36

2017-09-21 09:02

At få en kæreste og lade kæresten flytte ind hos én, betyder nødvendigvis ikke, at man har råderet over kærestens pengesager.. Jeg er uforstående for, hvorfor man som førtidspensionist, ikke kan have en kæreste og prøve kræfter med, om det skal blive til mere end, at være kærester og reelt blive et par. Jeg er husejer og har en kæreste, som er flyttet ind hos mig... Jeg har ikke råderet over hans økonomi, men han betaler for, at være hos mig. Dvs. halvdelen af boligudgifter, forbrug og kost. Men jeg er blevet beregnet ud fra hans indtægt, så jeg nu ikke har mere udbetalt, end hvis jeg havde været på kontanthjælp. Jeg har kun lige til, at betale min andel af boligudgifter + forbrug og må gå tiggergang, for at have til kost.. Det er urimeligt og jeg frygter hver månede, at han får nok og finder sig et andet logi og tilbage til at være distance kærester... det er ikke første gang, jeg har oplevet, at få beskeden om, det ikke er hans skyld, jeg er blevet syg.. Det var faktisk årsagen til, min ex-mand og jeg blev skilt... Jeg har oplevet flere i mit netværk, som har oplevet det samme... Jeg har selv en god uddannelse og havde et godt job, da kroppen ikke ville være med mere.. Jeg føler mig trampet på og finder den gensidige forsørgelsespligt, spænder ben for, at for også at udvikle de evner jeg har tilbage, for evt at finde en vej tilbage som helt menneske og måske endda til arbejdsmarkedet igen. Og hvorfor mener jeg så, at det spænder ben.. Det gør det fordi, behandling,træning kurser koster penge. Penge, som jeg ikke har, pga. den gensidige forsørgelsespligt og som jeg ikke hverken kan eller vil tigge min kæreste om... Det koster penge, at investerer i fremtiden. Men det er via den gensidige forsørgelsespligt, blevet til et valg eller fravalg om man vil have en kæreste og forsumpe i sine dårligdomme, eller bevare sin værdighed som menneske og med råderet over egen økonomi.
Charlotte Jensen
Underskriftindsamleren

#37 Re:

2018-01-05 20:56

#1: -  

Kun for kontanthjælpsmodtagere, ikke for pensionister og førtidspensionist

 

Charlotte Jensen
Underskriftindsamleren

#38 Re:

2018-01-05 20:58

#34: -  

Under fanen underskriv


Gæst

#39

2018-12-25 22:30

Som førtidspensionist gik jeg 4000kr ned i indkomst ved at flytte sammen med min kæreste/min søns far. Jeg har arbejdet fuldtid imens jeg stadig kunne, i perioder endda to fuldtidsstillinger samtidig, så dumme kommentarer om, at jeg er en nasser frabedes! Det er utroligt ydmygende at måtte bede min samlever om penge til indkøb mv. Mine udgifter er jo på ingen måde blevet mindre, blot fordi vi nu bor sammen.

Gæst

#40

2019-04-10 07:52

Hej Charlotte. Hvad siger du til at gøre et nyt forsøg og få samlet underskrifter på fjernelsen af forsørgerpligten, jeg hjælper til .MVH Anette
Anette

#41 Re:

2019-04-10 07:54

#40: -  

og at den omfatter kontanthjælpmodtager, førtidspensionister og pensionister.