Bevar dagplejen i Gentofte Kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar dagplejen i Gentofte Kommune.


Gæst

#76

2016-10-09 18:11

Dagpleje er et godt alternativ til vuggestuen, og for nogle børn og forældre det rigtige valg. Så muligheden for at vælge denne form for pasning til sit barn skal naturligvis bevares.

Gæst

#77

2016-10-09 18:45

Der er brug for dagplejen så forældrene også har den mulighed til deres barn/ børn. Flere og flere forældre søger små institioner til deres børn og DER ER dagplejen et meget godt tilbud. BEVAR DAGPLEJEN I GENTOFTE. Venligst børnehaveleder Aida.A. Jensen


Gæst

#78

2016-10-09 19:16

Min ældste datter har selv været i dagpleje, hvor hun stortrivedes. Senere blev jeg selv dagplejemor for min yngste datter og et barn mere. Verdens bedste ordning. Det vil være synd kun at kunne vælge vuggestue. Nogle børn trives bedre i en dagpleje.

Gæst

#79

2016-10-09 19:38

Er selv dagplejer i et gæstehus og ved hvad de små nærvære miljøer gør for børnene

Gæst

#80

2016-10-09 20:22

Jeg har for 20 år siden haft min datter i dagpleje og det var den bedste pasning jeg kunne ønske mig. Jeg er meget chokeret over , at man i Danmarks rigeste kommune vil nedlægge en stadig velfungerende dagpleje ???? Jeg kan ikke forstå , at man i denne kommune ikke prioriterer vores børn og arbejdspladser højt, men vil gennemføre en lukning, der for mange forældre og børn vil skabe utryghed i fremtiden. Jeg er næsten flov over at være borger i denne kommune, hvis denne beslutning bliver en realitet !

Gæst

#81

2016-10-09 21:13

Dagplejen er en vigtig del af vores omsorgssamfund... både for forældre og børn. Derfor skal den bevares. Ikke alle børn egner sig til vuggestue og det kan der være mange forskellige grunde til. I dagplejen har vi muligheden for at rumme børnene på en anden måde end de kan i en vuggestue med alt for lidt personale og dermed også alt for mange børn pr voksen. I dagplejen er der plads til det enkelte barn og der er rum og ro til forældrene også.

Gæst

#82

2016-10-10 05:27

de svage børn har brug for hvor der ikke er så mange børn

Gæst

#83

2016-10-10 08:53

mener at der er børn som har behov som ikke kan dækkes på en almindelig institution. Desuden er dagplejen en forholdsvis billig løsning ift at skulle etablere særlige institutioner.

Gæst

#84

2016-10-10 13:29

Fordi min datter fik den bedst mulige trygge start på livet uden for vores eget hjem hos Teresa i Dagplejen.
Trygge rammer, mindre udsat for smitte (efter anbefaling fra hospitalet min datter er tilknyttet) og en dagplejemor som kendte og respekterede både vores datters og vores behov!

Gæst

#85

2016-10-10 13:49

Fordi Dagplejen er det bedste pasnings tilbud til små børn.

Gæst

#86

2016-10-10 17:17

Vi må kæmpe for at dagplejen består og stadigvæk er et dagtilbud som kan tilbydes. Det suveræn bedste tilbud til til 0-3 årige børn. Altid KUN max 4-5 børn pr voksen.