BEVAR HEADSPACE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BEVAR HEADSPACE.


Gæst

#376

2016-09-17 15:17

Fordi der ydes en for mange unge livsvigtigt indsats - når der ikke i det offentlige regi forefindes et for unge acceptabelt tilbud er det en gave at dette tilbud er etableret - er sikker på at det på sigt vil nedbringe suicidalraten blandt unge.

Gæst

#377

2016-09-18 10:57

Ole Henriksens livssyn kom til at gøre et mega-forskel i MIT liv, da jeg for knap tre år siden fik en kræftdiagnose!! Jeg skrev til ham OG fik svar på mit skriv. Jeg vil ALTID støtte op om ALT, hvad Ole Henriksen kan stå inde for, derfor !!

Gæst

#378

2016-09-18 14:03

God sag at støtte!

Gæst

#379

2016-09-18 18:11

Fordi det er et fantastisk initiativ

Gæst

#380

2016-09-19 07:40

Seriøst og meningsfuldt emne

Gæst

#381

2016-09-19 08:25

Der er i høj grad brug for Headspace, som jeg gerne så udbredt til flere byer.

Gæst

#382

2016-09-19 09:25

Har set for mange unge gå ned.

Gæst

#383

2016-09-19 13:24

Et uundværligt initiativ

Gæst

#384

2016-09-19 14:56

Fordi det bare er SÅ vigtigt i disse fortravlede tider, at de unge får ro på, og tillid og nogle forbilleder. Så de på sigt selv finder den rigtige vej for dem selv, uden at ende i en ulykkelig og uheldig livsstil❤️❤️

Gæst

#385

2016-09-19 15:17

Fordi jeg anser det arbejde, som Headspace udfører for at være utrolig værdifuldt.

Gæst

#386

2016-09-19 20:03

Headspace har et godt koncept. De unge tages alvorligt og der bliver lyttet til dem nu og her, hvor de har behov at få luft for deres problemer. I andre "systemer" er det ofte mere langsommeligt, og det kan resultere i afbrudt uddannelse og voksende problemer, som kræver langt mere omfattende behandling (og dyrere) behandling.
Mange unges problem kan lettes nu og her med en fornuftig samtale, og de kan komme hurtigt videre. Andre gange er der måske behov for mere og Headspace kan hjælpe med at henvise til professionel hjælp.
Jeg har flere gange som uddannelsesleder i en ungdomsuddannelse henvist elever med personlige problemer, og de er kommet tilbage og har sagt, at de har fået god hjælp til at komme videre. Headspace har klart en berettigelse.

Gæst

#387

2016-09-20 05:16

Jeg har skrevet under, da jeg af en af mange, selv har hart brugt headspace. Det fantastisk, at vide, at der altid er nogle klar på at snakke med dig, hvis du ikke kan eller har lyst til at snakke med dem du allerede har omkring dig. Ville simpelthen være en skam det skulle lukke, da jeg tror at det ville gøre det svært for så mange unge, at komme frem med det
De går med, arbejdet med og får kæmpet sig ud af det. headspace simpelthen et så hyggeligt sted, og et dejligt pusterum. ❤️

Gæst

#388

2016-09-20 07:31

Headspace er et sted, hvor de unge altid kan komme, og få en god snak. Fordi det er meget vigtig, vi får de unge i arbejde. Headspace har hjulpet min datter, og hun er i dag blevet en succes. Selvom hun havde sin skolegang i orden, havde hun svært ved at få arbejde, hvilket fik hende til at miste både håb og selvværd. Dette fik hun igen, via råd og vejledning i Headspace. 

 


Gæst

#389

2016-09-20 08:30

Fordi Headspace er vigtigt til at blive droppet!

Gæst

#390

2016-09-20 10:32

Fordi, at Headspace gør et vigtigt stykke arbejde, som det offentlige ikke bruger ressourcer på.

Gæst

#391

2016-09-20 12:00

Min egen søn fik brug for ekstra hjælp og støtte og det kan ramme hvem som helst.

Gæst

#392

2016-09-20 12:40

Jeg bruger selv headspace og kender mange som jeg henviser dertil

Gæst

#393

2016-09-20 14:33

Headspace gør en stor forskel, også selvom det ikke kan måles.
Kærlighed, lyttende øre, medfølelse, gode råd, rådgivning og vejledning ud over det sædvanlige, man mødes i øjenhøjde alle parter imellem, styrkelse af selvtillid & selvværd, latter, sammenhold og frivillige sjæle med hjertet på rette sted, forståelse, at blive set på som ligeværdig, at få vejledning tilpasset ens situation, Kærlige knus, forsikringen om at der er hjælp at hente, et net der griber de unge uden at holde dem fanget i det, arbejdsliv og studielig der giver mening igen trods modgang, smil fra en fremmed, varme og opmuntring (...)
Alle ovenstående ord, er svære at måle, men vi ved alle at alle ordene (plus mange flere) beskriver menneskelige egenskaber. Egenskaber vi alle oplever, er med til at skabe de største resultater: De umålbare resultater som eksempelvis; Øget livskvalitet, øget livsglæde, øget livsmod, øget kærlighed til sig selv og andre, medfølelse, selvindsigt og glæden ved at give til sig selv, andre, samfundet og verden.

Et er, at de unge fastholdes i job, studie og alle de ting, der kan måles at Headspace, gør. Noget helt andet er, hvorfor de gør det, og hvordan!

Der adskiller headspace sig fra nogen anden form for kommunal hjælp! Ikke lun i Danmark, men internationalt. Headspace findes i næste hele EU - fordi det virker!!

Desuden er der et godt Mix af høj faglighed og høj menneskelighed samt en masse frivillige. Det dæleme værd at bevare!

Alle små byer, bør også have deres eget lille headspace.
-Man skal ikke skrive under på bevarelsen af geniale tilbud, men under på yderligere spredning af geniale tilbud.

Gæst

#394

2016-09-20 14:36

Min datter har selv haft god brug af deres hjælp

Gæst

#395

2016-09-20 16:42

Jeg har et barnebarn, som har haft en fantastisk støtte i Oprust, der var en underafdeling i Det Sociale Netværk. Var til møder der og mødte de ildsjæle, som arbejder med at forbedre børn med psykisk sygdom i familien til at få et bedre liv. SÅ meget respekt.

Gæst

#396

2016-09-20 19:40

Det kunne have været mig, jeg har ikke skåret i mig selv, men mobbningen som startede som barn, og har forfulgt mig igennem livet, har gjort at jeg i 2010 i en alder af 46 fik tildelt førtidspension, hvilket i 2016 takst, koster ca. 4.500.000 Kr.
Havde jeg fået hjælp dengang i 1979 da jeg seriøst opgav at forsætte med at leve, kunne de penge måske have været sparet, og jeg have haft et bredere liv.
POINTE: Det er et dyrt sted at spare.

Gæst

#397

2016-09-20 21:00

Kæmpe respekt for jeres virke, og det formår virkeligt at nå - række ordentlige hænder ud til mange mange unge der virkeligt har det svært. Der er virkelig brug for Headspace kan øge aktiviteterne - og også i mange flere byer.En del af kulturen i når ud til er ensomhedens kulturer - vigtigt med jeres "rum" for disse mennesker.

Gæst

#398

2016-09-21 05:37

Fordi i dækker et behov der er der, et behov og et tilbud som min søn, har haft stor gavn af, sammen med mange andre.

Gæst

#399

2016-09-21 07:31

Fordi jeg støtter psykisk syge unge

Gæst

#400

2016-09-21 16:13

Fordi at Headspace gør et kæmpe arbejde, og et godt arbejde for unge med ondt i sjælen. Og det skal de blive ved med i fremtiden.
Der skal ikke skæres ned på dette projekt, der skal skydes penge i det istedet!