BEVAR HEADSPACE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BEVAR HEADSPACE.


Gæst

#351

2016-09-14 17:59

Det er SÅ nødvendigt i disse tider at bevare Headspace - mange unge har det svært psykisk.

Gæst

#352

2016-09-14 23:23

Fordi jeg i mit arbejde som uddanelsesvejleder,kommer i kontakt med mange helt fantastiske unge mennesker,som for de flestes vedkommende har mange udfordringer.Headspace kan gøre en stor forskel for dem.

Gæst

#353

2016-09-15 05:25

Da jeg i oktober/november fik en depression, anbefalede min læge mig HeadSpace i Rødovre. Jeg gik derude i næsten et halvt år, og havde en samtale hver måned. De hjalp mig rigtig meget igennem min depression, og var så utrolig søde og forstående. Kunne snakke med dem om alt, og vi kunne sidde og grine og samtidig snakke alvorligt. Der var en god stemning, og hvis HeadSpace lukker, ved jeg slet ikke hvem jeg skal komme og snakke med hvis jeg pludselig har brug for det igen. HeadSpace er fantastisk!!!!

Gæst

#354

2016-09-15 06:50

Jeg har selv været meget syg, midt i mine tyvere. Jeg synes, ethvert menneske, men især de unge, fortjener al den opmærksomhed og hjælp, de kan komme i nærheden af.

Gæst

#355

2016-09-15 06:50

Har været pårørende både som ægtefælle og gennem min barndom med en syg mor. Det er ALT for tabubelagt, og jo flere der ser hvordan vi kan hjælpe hinanden jo bedre.

Gæst

#356

2016-09-15 08:50

Det er vigtigt de unge bliver hørt og hjulpet i tide...
Ved selv hvor svært det er ikke og ha nogen og tale med...

Gæst

#357

2016-09-15 11:03

Fordi politikerne er meget håre ved psykis syg ! De skal stoppes nu vi spare og spare hvor bliver de penge af som vi spare ?? Mennesker som ikke har være i erhvervs livet selv skal ikke sidde som politiker !

Gæst

#358

2016-09-15 12:04

Det er så vigtigt, at unge mennesker, der har det svært, har et sted at henvende sig, når der er noget de gerne vil snakke om. Mor og Far forstår måske ikke helt, eller der er ting man ikke har lyst til at snakke med dem om, og vennerne har måske nok at se til med deres egne problemer, eller mangler den modenhed, en god rådgivning kræver. Derfor er frivillige vigtige, og i de værste tillfælde -livreddende!

Gæst

#359

2016-09-15 13:36

Syns det er godt der er hjælp til vores unge mennesker, som en dag skal styre vores land

Gæst

#360

2016-09-15 13:51

Fordi i gør et vigtigt stykke arbejde...

Gæst

#361

2016-09-15 15:15

Headspace har hjulpet mig hele vejen :) det er jeg taknemmelig for :) store tak til headspace for at hjulpet mig igennem de svære tider :)

Gæst

#362

2016-09-15 16:20

Fordi Headspace er for alle, og de bør bevare folks muligheder for at være en del af fællesskabet.

Gæst

#363

2016-09-15 18:38

Fordi jeg synes det er en god sag, der vær at støtte.

Gæst

#364

2016-09-15 19:10

Virkelig et godt tilbud til børn og unge, nødvendigt at de får hjælp hurtigst muligt
#vigtigt

#365 Re:

2016-09-16 03:06

#25: -  

 At du deler din historie, er SÅ vigtigt.

Har selv haft pårørende/ stået tæt på folk, i samme situation. 

Ansgt er det mest forfærdelige psykologiske aspekt, jeg kender til. 

Det begrænser i sådan grad, at det ligefrem kan ødelægge en persons liv, og stå i vejen for hendes/ hans virkelige kompetencer..

Det skal vi kæmpe for, ikke sker.

#ærlighedErSåVigtigt #åbenhed


Gæst

#366

2016-09-16 06:55

Ingen ung og sårbar sjæl skal stå alene og fortvivlet og miste modet på livet og uddannelsen, og troen på at det nytter med indsatsen og fællesskabet. Headspace tilbyder i den forbindelse noget helt livsvigtigt, noget som hverken forældre/familie eller lægen rigtigt kan tilbyde.

Gæst

#367

2016-09-16 08:29

Fordi det er uendeligt vigtigt, at der er dette tilbud til mennesker, som har det svært. At lukke ned kan på sigt vise sig at være økonomisk dyrere!!!

Gæst

#368

2016-09-16 09:59

Fordi vi selv har fået utrolig meget hjælp i vores familie af Headspace , og ved at de kan gøre en stor forskel ... Kan slet ikke forstå at de vil lukke Headspace , hvor skal unge så gå hen .,, ???

Gæst

#369

2016-09-16 12:05

Fordi man skal kunne opsøge hjælp og rådgivning selvom man ikke har penge til at betale psykolog og lign. hjælp - og hvis man ikke har overskud til at stå på venteliste i et halvt til et helt år, men har brug for mere akut rådgivning!

Gæst

#370

2016-09-16 16:51

Fordi jeg tænker det er vigtigt at der er nogen der kan hjælpe de unge på vej når de har det svært.

Gæst

#371

2016-09-17 05:51

Fordi der slet ikke kan stilles økonomisk tvivl, om jeres eksistens berigtigelse . I får unge godt på vej- det er det et væsentligt menneskeligt perspektiv i, yderligere er det jo forbyggende også.

Gæst

#372

2016-09-17 06:47

Fordi jeg synes det er vigtigt at der bliver gjort noget for at hjælpe unge mennesker med den slags problemer og fordi jeg er mormor til to teenagere og de kan jo også rammes.

Gæst

#373

2016-09-17 08:19

Børn, der ikke trives, er resultatet af et samfund, der bare drøner afsted uden hjertet og sjælen er med. For børn er ikke andet end hjerte og sjæl. At føle sig ensom er en naturlig reaktion på et miljø, der ikke anerkender ens essens, men kun relaterer til en ud fra ens handlinger og præstationer. At tage vores børns udfordringer alvorligt, er første skridt tilbage til vores eget hjerte og sjæl. Deres lidelse er vores eget sår. Vi har også brug for healing. For også vi var engang kun hjerte og sjæl, men blev ikke mødt her, så vi lukkede af og rettede ind. Vores børn vækker os. Og ved at hjælpe dem, hjælper vi også os selv, og vi helbreder hele vores samfund, som så længe har været skævt, ude af balance i forhold til den menneskelige natur, som er langt mere end krop og sind. Det er adskillelsen, der er sygdommen. Når vi står sammen, skaber et åbent fællesskab hvor vi ser hinanden som sjæle, ser hinanden med hjertet, healer vi illusionen om afskillelse, og vi kan ikke længere opretholde vores mekaniske adfærd. Hele samfundets maskineri vil undergå en transformation. Derfor er dette meget større, end børn og unge, der har det skidt. De, der ser den større sammenhæng, vil kunne være til størst hjælp, fordi de ved, at det ikke er isolerede problemer i en gruppe individder, men at disse individder blot reagerer på en kollektiv ubalance. Disse "problemer", som vores ungdom døjer med er et sundhedstegn. Det er naturlige reaktioner på et usundt paradigme, som ikke længere virker (som aldrig virkelig har virket). Vejen er at italesætte dette kollektivt, og introducere forskellige former for sjæle og hjerteåbnende praksis som kundalini yoga, heartmath, mindfulness, meditation etc. I skolerne, i hjemmene, i lokalsamfundene og på denne måde ændrer vi samfundet indefra, gennem den enkeltes møde med sin egen indre sandhed, der i sidste ende er forbundet med hele menneskehedens og planetens sandhed. Hvor er det godt at høre, at der er opmærksomhed på disse ting, på hvilket forståelses niveau denne opmærksomhed end udfolder sig. Vi kan ikke blive ved med at holde menneskeheden hen med PlayStation, Pokemon og et hav af tv kanaler, sjælen VIL bryde igennem asfalten og tomheden VIL før eller siden få alt det usande til at krakelere. Det er det, det er ved at ske nu. Vi er alle en del af det. Alle hjerter er påvirkede. Må vi alle lytte til det, og tage vores del af ansvaret på os.

Gæst

#374

2016-09-17 08:52

Det er et kæmpe arbejde, der udføres og der ikke kan undværes. De hjælper hvor det offentlige svigter.

Gæst

#375

2016-09-17 09:07

Har skrevet under , fordi det er vigtigt at sårbare unge , får en god start og støtte .