BEVAR HEADSPACE

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BEVAR HEADSPACE.


Gæst

#1

2016-09-04 10:46

Fordi Headspace gør en forskel for mange unge allerede - og skal blive ved med at være et tilbud, så sårbarhed ikke bliver til sygdom.

Gæst

#2

2016-09-04 11:20

Fordi det er super vigtigt og jeg håber på at en god ven ( Tenna Arhensberg Christensen ) kan komme ind hos jer og arbejde da hun er super dygtig

Gæst

#3

2016-09-04 11:21

Har fulgt headspace fra starten og synes det er et fantastisk initiativ baseret på de mange frivilliges store og engagerede arbejde og totalt engagerede medarbejdere.

Gæst

#4

2016-09-04 11:36

Det er vigtigt at have nogen at tale med. I forvejen kan det være svært at åbne sig, se at andre nyder deres ungdom. Mange har måske ikke et netværk ,der forstår dem.

Gæst

#5

2016-09-04 11:44

Fordi jeg selv arbejder med psykisk sårbare unge og ved at der er brug for sådanne tiltag som Headspace kan tilbyde.

Gæst

#6

2016-09-04 11:52

Jeg skrev under fordi jeg mener at DK har stærkt brug for at sted som headspace. Ifølge Sundhedsstyrelsen, er angst faktisk den sygdom blandt børn og unge, der belaster samfundsøkonomien mest. Det kan derfor ikke være rigtigt at vi som samfund bare vender det blinde øje til og lukker steder som headspace, der tager hånd om disse unge.

Gæst

#7

2016-09-04 11:54

Vigtigheden af at hjælpe vores sårbare unge er så indiskutabel vigtig, og må derfor aldrig blive et spørgsmål om kroner og ører

Gæst

#8

2016-09-04 12:52

Det er vigtigt at unge har et sted som headspace at gå hen, når de har brug for hjælp.

Gæst

#9

2016-09-04 12:53

Fordi jeg selv sidder på en lignende telefonlinje og oplever, at der blandt mange unge er et behov for nogen i den anden ende, der vil lytte!

Gæst

#10

2016-09-04 12:53

Fordi formålet er så vigtigt, ja livsvigtigt for mange.

Gæst

#11

2016-09-04 13:55

Fordi jeg har en datter der er fanget i systemet med sværere psykiske lidelser samt alvorlig selvskade

Gæst

#12

2016-09-04 14:04

Fordi Headspace har hjulpet mig videre fra et svært sted i mit liv - til en følelse af ikke at være alene.


Gæst

#13

2016-09-04 14:36

Fordi min datter på 18 år fortæller at det er en fantastisk sag at støtte. At mange unge, der bliver tabt i vort kolde system, der får den hjælp, der gør, at de klarer at skabe et godt liv!!!

Gæst

#14

2016-09-04 14:38

Min datter skrev: Det er et sted i blandt andet Esbjerg med frivillige der hjælper unge. klik og læs mere på linket. Vær venlig at dele linket, det er en virkelig god sag at støtte og det eneste man skal er at skrive sit navn og email og så bekræfte ved at klikke på et link man får tilsendt på mail

Gæst

#15

2016-09-04 14:49

Fordi det er så vigtigt at få fat i de unge så tidligt som muligt, så sårbarheden ikke gror fast.

Gæst

#16

2016-09-04 15:10

Har en storebror med skizofreni.Vil gerne bryde tabu om psykisk sårbare !!! Skabe mere åbenhed og tolerance !!!

Gæst

#17

2016-09-04 15:18

Headspace gør et uvurderligt og stort arbejde for at støtte unge med betydelige behov

Gæst

#18

2016-09-04 15:18

Som forælder til en tidligere anorexi-patient, ved man at der er et helt åbenbart behov for støtte til psykisk sårbare unge som der tilsyneladende kommer flere og flere af for tiden. Headspace gør et enestående og værdifuldt arbejde på de unges egne præmisser - og kan derfor fange og hjælpe de unge før det etablerede sundhedssystem kan nå dem!

Gæst

#19

2016-09-04 15:29

Som mor til en teenager og en kommende teenager er jeg glad for at vide at der findes et tiltag som dette for mine børn og deres kammerater. Det er ikke alt, man kan og vil snakke med sine forældre om og lærerne har jo rigeligt at se til i dag. Hatten af for frivillige, som gør en forskel!

Gæst

#20

2016-09-04 15:31

Fordi det er en rigtig god ide, og meget vigtigt, at der findes disse steder til unge der har det svært.

Gæst

#21

2016-09-04 15:48

Fordi det er vigtig st bevare dette tilbud

Gæst

#22

2016-09-04 15:54

Dette gode initiativ er med til at give unge mennesker tryghed, vished kontra uvished, tro på sig selv og fremtiden. Endvidere kan dette 'netværk' fordre til positiv udvikling af den enkelte og booste et mod der måske ellers ikke havde fået chancen. Meget værdifuldt for livsduelighed.

Gæst

#23

2016-09-04 15:58

Jeg var selv med i hs København det første år, og har set hvor meget det kan betyde for den unge, at have en at tale med! Go hs og det fantastiske arbejdet i laver!

Gæst

#24

2016-09-04 16:09

Fordi jeg ved hvor stor en indsats Headspace gør. kender flere unge der har haft stor brug for og glæde af at Headspace eksisterer. Kastrofe hvis Headspace ikke er en mulighed.

Gæst

#25

2016-09-04 16:14

Med en psykisk sårbar søn gennem flere år og med alt alt for sent hjælp fra kommunen, kan der bare ikke være nok hjælp til disse unge mennesker. Idag er han endelig i gode hænder under et godt team. Men da først efter at han selv gik på psykiatisk hospital for at blive indlagt, det var han ikke dårlig nok til åbenbart. (havde være deprimeret 2 år, havde prøvet selvmord) Nu var han så blevet afhængig af hash og havde en psykose. Han blev dog endelig sendt videre derfra til et fantastisk team , hvor han nu er i ambulant behandling. (Idag er han blevet erklæret skizofren og jeg har mistet alt tillid til kommunens folk) Dem jeg prøvede at råbe op flere gange. Jeg havde aldrig set det komme, at en af mine børn skulle opleve dette. Det har været et mareridt og er så glad for at han endelig er blevet hørt og han er i gode hænder <3 At se sit elskede barn, som lærte sig selv at læse som 4 årig og sprang 2 klasse over...ende med psykose og end ikke kunne skære en agurk i skiver mere, uden hjælp....for så at blive erklæret skizofren, det er nærmest ubærligt.... Det kan ske for os allesammen, at vi får et barn der har psykiske problemer, der skal ikke lukkes og spares, på bekostning af disse spirende liv. Det betaler sig i det lange løb at hjælpe dem så hurtigt som muligt og med flere tilbud. #BevarHeadspace #BevarMenneskeligheden #LivKanIkkeGøresOpIpenge #TænkHvisDetVarEnAfDine
Kh, mor til 4 dejlige unge mennesker.