Bevar Jernalderlandsbyen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Jernalderlandsbyen.


Gæst

#51

2016-08-31 19:57

Jeg bor i nærheden og er mor til 2. Vi har haft mange lærerige, sjove og hyggelige familieture til landsbyen. Vi holder meget af at komme der. Alle tider på året. Alle kan tage en tur derned, da det ikke koster noget og man får en rigtig god snak med sine børn, istedet for at vi bare havde besøgt en legeplads.
Derudover er jeg skolelærer og landsbyen er jo et oplagt sted at tage hen med sin klasse. Det er et udendørs klasserummet, hvor der er plads til at arbejde med fagfaglighed, trivsel og fysisk aktivitet. Derudover hænger lukningen slet ikke sammen med den nye skolereform.

For mig giver lukningen ingen mening


Gæst

#52

2016-08-31 21:12

Jernalderlandsbyen er et helt fantastisk sted at besøge for en skoleklasse. Her kan eleverne igennem forskellige aktiviteter lærer om fortiden. Skolerne har brug for sådanne læringssteder der giver mulighed for bevægelse og læring gennem arbejdet med kroppen.

Gæst

#53

2016-08-31 21:33

Det er meget vigtigt at bevare alt, hvad der fortæller en masse om vores fortid - det er faktisk guld værd.

Gæst

#54

2016-08-31 22:12

Ønsker at bevare Jernalderlandsbyen til kendskabet af vores fortid og fremtid til glæde for store og små.

Gæst

#55

2016-09-01 06:40

fordi det er helt hul i hovedet at slette den Jernalderbyen ,og det er et godt sted for skolebørnene, så de måske kan få interesse for vores historie.



Gæst

#56

2016-09-01 06:44

Fordi landsbyen er bevaringsværdig. Der er ødelagt tilstrækkeligt i Odense af kortsynede politikere.

Gæst

#57

2016-09-01 07:21

Dette unikke sted er VÆRD at bevare for alle generationer. Det er et stykke historie alle har hørt/lært om.
Heidie

#58

2016-09-01 09:31

Jernalderlandsbyen er et symbol på kultur. Et fantastisk klenodie, der er bevaringsværdigt. Naturrammerne er overdådige og i stedet for at lukke stedet skulle man tænke på mulighederne for at fremme det. 

Nogengange skulle man tro at politikere var født og opvokset i en meget ukærlig sort kasse. 


Gæst

#59

2016-09-01 12:34

Det er vigtigt at vi bevare jernalderlandsbyen, da det er både skolebørn og turister der kommer. De kommer for at se og høre om fortiden. Ja!, vi har museer men det er slet ikke det samme, man får en hel anden vide når man "ser det"

Gæst

#60

2016-09-01 20:48

Det godt nok at badbassin er kommet ved havnen i Odense og andre steder i Odense bliver lavet om, men ikke okay at spare velfærd og andre aktiviteter i har bl.a jernalder landsby .

Gæst

#61

2016-09-01 20:48

Mine elever og familie har altid brugt dette dejlige sted tæt på Odense - det skal ændre børn og familier også have mulighed for !

Gæst

#62

2016-09-01 21:37

Det vil være synd og skam og fjerne så godt et sted, hvor gammel tid kan beundres.. Odense Kommune gør virkelig en fejltagelse og kommer i den grad til at fortryde det, så håber dette kan blive stoppet inden det er for sent.

Gæst

#63

2016-09-01 22:11

Vores fælles fortid er vigtig, ikke mindst i disse tider hvor folk fra mange andre steder i verden søger op til vores land.
Et sted som jernalderlandsbyen vil kunne øge forståelsen både for nydanskere og alle andre der ønsker at vide hvor vi kommer fra...
Mvh
Henrik Grundtmann

Gæst

#64

2016-09-02 05:47

Jeg har læst forhistorisk arkæologi på Københavns Universitet og er dybt interesseret i arkæologi og historie. Jeg synes, at det er vigtigt at vide så meget om vores arts historie og baggrund som muligt, og ligeså vigtigt at bevare den og vores rekonstruktioner af den.

Gæst

#65

2016-09-02 06:09

Den der ikke er i stand til at gøre sit regnskab over 1000 år, er kun i stand til at leve fra hånden og i munden (karen Blixen)

Med venlig hilsen

Frank Erhardt Andersen


Gæst

#66

2016-09-02 06:15

Som barn havde jeg en masse gode oplevelser i Jernalder landsbyen - den mulighed bør kommende generationer også have. Tror det er vigtigt at prøve på krop og sjæl, hvordan datiden var :-)

Gæst

#67

2016-09-02 07:14

Regeringen ødelægger alt. Vi må gøre noget. Så der er et kulturelt samfund tilbage til næste generation også.

Louise

#68

2016-09-02 12:22

Min søn har netop været på besøg og det havde bare været den fedeste oplevelse!!


Gæst

#69

2016-09-02 21:00

Fordi da jeg for mange år siden boede i Odense kom jeg i Jernalderlandsbyen, Nu har jeg fået en lille pige og vil gerne kunne tage hende med dertil så hun kan opleve stedet!
Jumne

#70 Danmarks mest uintelligente byråd ?

2016-09-06 06:48

Hvor er det dog uintelligent og uovervejet af byrådet bare at overveje at nedlægge et så godt aktiv som jernalderlandsbyen. Jeg tror ikke i har gennemtænkt konsekvenserne.

Interessen for vores fortid (jernalder, vikingetid, middelalder) er stærkt stigende i disse år, og nødvendig for vores selvforståelse.

De mange frivillige timer der er lagt i byen, vil være spildt - hvor må det være demotiverende for byens befolkning, og medvirkende til, at mange ikke gider bruge kræfter på frivilligt arbejde fremover.

Hvorfor vender politikerne ikke det hele om og prøver at tænke muligheder i stedet for destruktion - hvorfor tænker de ikke på hvordan redder vi den i stedet for bare at nedlægge. Vi stemmer på jer politikere fordi vi tror på i kan se muligheder ikke for at i skal ødelægge velfungerende ting.

Håber i vil sætte jer ned og genoverveje, og prøve at se mulighederne.

Mvh/Steen


Gæst

#71

2016-09-08 00:45

Fuldstændig gak og lukke så fantastisk sted -jer friluft natur elskedende og meget venlige mennesker der dyrker historie og visualiser den

Gæst

#72

2016-09-08 17:08

Vi mister mere og mere dansk kultur hele tiden.. Hvorfor dog lukke noget vi burde ha meget mere af..
Staalballen

#73 Bevar Jernalderlandsbyen i Odense

2016-09-09 08:23

Fordi en jernalderlandsby er lige så vigtig som et kongeligt teater.

Den livskvalitet, sammenholdsfølelse, kulturmæssige og historiske arv er vigtig for kommende generationer. 

Det er med til at identificere os som danskere og give kraft i et mere og mere polariseret og sekulariseret samfund.

Datidens mennesker var mere rummelige og åbne overfor fremmede kulturer og gjorde brug af udefrakommende viden og erfaring.

Det kan vi stadig lære noget af.


Gæst

#74

2016-09-11 15:36

Jeg er født og opvokset i Næsby. Det er ubeskriveligt hvad Jernalderlandsbyen har gjort af forskel for børn og unge. Selvfølgelig skal den bevares.

Gæst

#75

2016-09-11 16:59

Fordi jeg synes det er vigtigt at vi bevarer de kulturelle steder vi har i Odense og omegn, og ikke mindst bevarer det historiske.