Bevar Jernalderlandsbyen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Jernalderlandsbyen.


Gæst

#1

2016-07-06 18:40

Tjae, alt i denne sag blev vist sagt sidste gang, men lige nu er ens tanker på det nyåbnede "havnebad" til over 30 mio. og det skal være gratis for brugerne. Men børn og unge må igen ned med nakken når sparekniven svinges, og herunder står også Jernalderlandsbyen på listen, igen.
Føj, hvor skulle Odense skamme sig. Man melder ikke rigtig ud med, hvor dyrt det i "virkeligheden" , at nedlægge Jernalderlandsbyen. Lidt ligesom den grønne boks bag rådhuset. Man slynger noget ud, og regner så med at borgerne tror på den. Men jeg håber at borgerne i Odense, ikke mindst børne/unge familier snart vågner op og kommer på barrikaderne.


Gæst

#2

2016-07-06 19:50

Fordi det vil være så synd hvis Jernalder Landsbyen skal lukkes. Det er et skønt sted, med en masse dygtige folk der lærer en masse vigtigt fra sig.
Det er vigtig viden om vores fortid der vil gå tabt.

Gæst

#3

2016-07-06 21:56

Fordi det gjorde jeg sidste gang, og det er da utroligt, at man nu skal gennem den samme diskussion om vores kulturværdier og oplysning om fortiden, vores alle sammens arv.
Brug i stedet flere penge, giv nogle folk en ordentlig ansættelse og hold mere åbent - så der kan komme turister og give større indtægter.

Gæst

#4

2016-07-07 07:25

Jernalderlandsbyen var min arbejdsplads i 27 år,så jeg har set og hørt mange glade og nysgerrige børn .De er kommet gående ,cyklende og blevet kørt af forældre.P.gr.af transportudgifterne ville mange skoleklasser ,ikke have haft råd til turen i Jernalderen.RYDDER I JERNALDERLANDSBYEN,BLIVER DEN ALDRIG BYGGET OP IGEN I ODENSE !!!!!!!!!!!

Gæst

#5

2016-07-13 00:04

Fordi jeg jeg bor i nærheden, og elsker at sidde og få en pils der, Jeg er 50 år og var med til at trampe ko lort og ler sammen til et af husene. Nød det også inde ved smeden.Har været 14 El 15 år gammel. Det er da fantastisk for udviklingen at børnene kan komme og se hvordan det foregik. Og så må i gøre noget mere for at få turister til at komme. Jeg bor i gå afstand så elsker det

Gæst

#6

2016-07-13 09:20

Jeg tror fra hjertet på at det er vigtigt at holde fast i vores arv... i form af viden.. og visdom i form af learning by doing...og jernalderlandsbyen er præsis det...den repræsenterer den arv og visdom vi har fået en gang og danner grundlag for hvem vi er idag..ikke kun som minder i en bog men som en levende fortælling hvor alle sanser kan opleve.. ink. Vind og vejr..jernalderbyen er vigtig for alle og bør bevares

Gæst

#7

2016-07-13 21:37

Fordi jeg synes at det er vigtigt at der bliver bevaret så meget som muligt vedrørende vores fortid! Danmark har en interessant fortid og den skal blive ved med at leve også hos vores børn og børnebørn!

Gæst

#8

2016-07-14 09:35

Min svigerdatter er ansat i Jernalderlandsbyen og fortæller så meget godt om den og om sit arbejde i den.
ACTvilum

#9

2016-07-14 11:04

Fordi det er vigtigt for vores samfund, at vi har steder der underviser levende i historie. Fordi de hjælper folk der har svært ved at finde sig til rette i andre roller i samfundet. 


Gæst

#10

2016-07-14 13:37

Jeg skriver under fordi Jernalderlandsbyen er et dejligt veletableret sted, som fortjener at forblive åbent. I forhold til visse andre historiske værksteder i DK hvor der er lidt for meget velour og gummisko indblandet. Jernalderlandsbyen er en lækker lille tidslomme, som jeg er glad for at have besøgt! Især det historiske aspekt og det eksperimentalarkæologiske er meget tiltrækkende for mig! I min egen kommune er der slet ikke plads til at støtte op om vores historiske værksted - næh nej....... jazz mig her og kunstudstillinger mig der og ud af et kulturbudget på 50 mio, kan vores teater få det meste!!! og det gider vi lokale sq dårligt at bruge! Istedet for at satse lidt mere på børnefamilier, kulturarv og udeliv!Det finkulturelle snobberi må de for min skyld gerne lade turisterne selv betale!


Gæst

#11

2016-08-05 21:44

Vi bør alle værne om vores kulturarv og udbrede kendskabet til vores alle sammens historie til en bredere kreds. Set i lyset af hvad Odense Kommune ellers bruger penge på - og masser af dem - er det simpelthen ikke i orden at begynde at spare på Jernalderlandsbyen hvor så mange får så relativt megen glæde ud af så forholdsvis få kroner og ører. Sagt af én der selv arbejder med historisk formidling til daglig.

Gæst

#12

2016-08-08 09:49

Det er et unikt sted, kultur historie på en god måde.
Der skal bevares, rigtig mange har så stor glæde af det!

Gæst

#13

2016-08-29 19:44

Jeg skrev under fordi Jernalderlandsbyen er et aktivt og dynamisk historisk værksted, som er værd at bevare. Helt unikt i det fynske. Det giver de besøgende muligheder for at opleve et anderledes museum, hvor den "hands on" kan opleve oldtidens liv og kultur.

Gæst

#14

2016-08-30 18:29

Fordi jernalderlandsbyens arbejde er uvurderlig i børn - og alle i fremtiden. Og deres arbejde her og nu!!!

Gæst

#15

2016-08-30 19:15

Et fantastisk sted. Formidling af vores historie er utrolig vigtig at give videre til vores børn, og til det er Jernalderlandsbyen og dens de ansatte eminente.

Gæst

#16

2016-08-30 19:17

Jernalder byen er et fantastisk læringssted, hvor børn og voksne bliver klogere på vores fortid ved at få det helt ind under huden. Det er helt i tråd med den nye skolereform.
At nedlægge stedet vil desuden være omkostningsfuldt, så det næppe giver den store gevinst på kommune budgettet.

Gæst

#17

2016-08-30 19:34

Fordi forhistorien allerede, i såvel folkeskole- som gymnasieregi, er stærkt underprioriteret. Efter min erfaring er denne form for formidling, stort set den eneste måde hvorigennem unge stifter bekendtskab med den forhistoriske periode.

Gæst

#18

2016-08-30 19:37

Jeg har fulgt stedets tilblivelse - min bror har arbejdet der. Det er entåbelig beslutning. Kan der ikke oprettes en frivillig gruppe.

Gæst

#19

2016-08-30 19:42

Synes Jernalderlandsbyen er bevaringsværdig! Odense er meget andet end H.C. Andersen! Lad os vise det!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-08-30 19:45



Gæst

#21

2016-08-30 19:48

Vi må stå sammen om t bevare vores kultur . DEN ER VIGTIG Man er nødt til at vide hvad man kommer af for at undgå rodløshed

Gæst

#22

2016-08-30 19:51

Her havde jeg mit første egentlige arbejde og lærte en masse om at passe et job, samtidig med jeg praktisk lærte om vores fortid.

Gæst

#23

2016-08-30 20:03

Fordi en super fantastisk historiefortæller fornyligt er blevet ansat derude (min "gamle" kollega) og fordi det er en fantastisk kulturarv som nu går tabt.
Dybt ærgerligt.

Gæst

#24

2016-08-30 20:20

Jernalderlandsbyen er vigtig for vores børns forståelse for hvem vores forfædre var og hvor vi kom fra.

Gæst

#25

2016-08-30 20:24

Jeg synes det er en forkert prioritering af pengene i kommunen at lukke jernalderlandsbyen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!