Nej tak til høje etagebyggerier i Hørning midtby

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej tak til høje etagebyggerier i Hørning midtby.


Gæst

#1

2016-02-15 18:44

Jeg har ikke købt et hus i Hørning for at folk kan stå og kigge lige ned i min have - så var jeg blevet i lejlighed i Aarhus C.
Det passer ikke til bymidten i en lille by!
Jeg er meget imod det. Boliger fint nok, men ikke højt etage byggeri!

Gæst

#2

2016-02-15 18:48

Jeg ønsker byudvikling i Hørning, men synes dette er i den gale retning. Det harmonerer dårligt med det omgivende miljø, og vil have generende konsekvenser for de omkringboende.
Jeg ønsker IKKE for Hørning, at etagebyggeri skal være den dominerende fremtoning - at vores lille provinsby skal forbindes med boligkomplekser i midtbyen.
Gæst

#3

2016-02-15 19:16

Nej tak!

Det byggeri, der nu er på marmorpladsen i Hørning, skulle heller aldrig have været bygget. Det er alt for højt. Husene på Rosenvænget er helt sikkert faldet i værdi og de første huse er allerede sat til salg.

Lav området om til et grønt område - Med bænke, træer og buske, måske en lille legeplads. Dette vil være til stor gavn for hele byen - både for de unge og de ældre. En lille park i Hørning midtby.

Politikerne skal tænke sig gevaldigt om!!! Dette er ikke noget, borgerne i Hørning ønsker.


Gæst

#4

2016-02-15 20:44

Fordi jeg er helt enig i at høje bygninger med den angivne placering vil ødelægge sjælen i vores skønne by

Gæst

#5

2016-02-15 20:56

Der er vist kun tænkt det giver penge at sælge grunde så må byens borgere finde sig i at bo i
Skyggen af højhuse
Det er en ommer !!!
AntiNiels

#6

2016-02-15 21:30

Ah kan høre det premiefjols til Niels er i gang igen..... ingen overraskelse, skal den man ikke smides ud af byen for han får det hele ødelagt....


Gæst

#7

2016-02-16 21:29

Fordi jeg er helt enig!
Demokrati

#8

2016-02-17 01:02

Ja det er sørgeligt  der spekuleres i at bygge så mange etager for at, få så mange penge for grunden som muligt - dette er vist det man kalder en redningsplanke for at finde penge til det nye rådhus:-(


Gæst

#9

2016-02-17 21:02

Det ødelægger helt midtbyen, højhuse kunne de have bygget på markerne ved Blegind i stedet for alle parcelhusene.

Gæst

#10 Re:

2016-02-18 11:59

#9: -  

 og hvorfor skal det lige gå udover blegind??  

De kan da bare vælge at bygge dem inde i byen dvs Skanderborg 

Høje etagebyggeri høre slet ikke til på landet og i små byer 


Gæst

#11

2016-02-18 18:25

Det vil virkelig være synd med et højhus midt i byen, og slet ikke ved torvet, sæt nogle bænke derop så der er et grøn opråde man kan være på

Gæst

#12

2016-02-28 20:53

Vores lokalpolitikere er efterhånden så hårdt trængte, at de mister al sans for fornuft - alt for mange steder ødelægger man lokalområder med grimme og alt for høje bygninger, der skæmmer et lokalområde. Der er desværre ingen respekt for en eksisterende arkitektur eller naboers herlighedsværdi ved deres ejendom.
Men det er jo pengekassen og ikke fornuften der styrer vore kommunalpolitikere.... Desværre

Gæst

#13

2016-02-28 21:34

Kommunen er stor, men alle pengene bruges i Skanderborg - Den største by får det hele.

Nu mangler der penge til nyt rådhus og svømmehallen i skb skal renoveres  - Jamen så ødelægger de da bare Hørning.

 


Gæst

#14 Re:

2016-02-29 21:20

#13: -  

 Er så enig! Det er trist. 


Gæst

#15

2016-03-01 14:25

Byen mangler i højere grad et fælles område med bænke, en stor legeplads med muligheder for alle aldre, samt grønt område omkring, så alle borgere kan komme hinanden ved på en ny måde.. Byen mangler en udvikling på det sociale plan, der går ud over det sociale i hallen, fremfor et etagebyggeri i den kaliber!