Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv..


Gæst

#26

2016-02-03 20:17

Fordi det her er så vigtigt!! Og alle folk lukker bare øjnene for alt den vanvid det foregår med små børn. I burde have 1 million stemmer allerede!!


Gæst

#27

2016-02-03 20:27

Fordi jeg er rystet over hvad systemet har budt disse stakkelse piger. Jeg græd og følte væmmelse over hvad de havde været udsat for af plejefamilien, og dem som skulle havet stoppet dem. De vil have ar på sjælen resten af livet....Det eneste positive er at søsteren har hinanden.
Tænker på hvor mange andre børn som gennemgår det samme lige nu!


Gæst

#28

2016-02-03 20:38

Jeg har skrevet under fordi jeg håber at Slagelse kommune bliver bedre til at tage undrretninger alvorligt. Og at Slagelse kommune giver de her piger en offentlig undskyldning

Gæst

#29 Re:

2016-02-03 20:55

#1: Bette Sonja Poulsen -  

 Jeg kan udmærket forstå i har brug for nogle underskrifter.. Og jeg skal gerne giv jer det.. Men husk der er sikkert andre ansatte i denne kommune nu efter som det er ved at noget siden i var 18år.. Jeg går bare mere ind for at i går i jeres barndoms joualer igennem og får fyret gråt papir med navnet på de sagbehandler som har fejlet.. De kan jo være i en anden kommune nu pga samlægning af kommunerne for nogle år siden.. Så at stævne en kommune det er måske ikke at løse problem men finde navne og fjern de dårlige saghandler for fremtidens børn nu hvor i har muligheden til det.. Brug det!?! 


Gæst

#30

2016-02-03 21:03

Politikere og embedsmænd må også lære at der følger ansvar med jobbet, især når deres mangelfulde embedsførelse går ud over børn.

Gæst

#31

2016-02-03 21:04

Fordi der er ingen børn, der skal mishandles på nogen måde her i DK.
DET ER UACCEPTABELT.
De mennesker der gør de ting, burde få livstid.

Gæst

#32

2016-02-03 21:08

Jeg er dybt rørt over de 4 pigers skæbne, og ønsker der bliver mere fokus på alle de kommuner, der slipper for at stå til ansvar og ikke følger loven om børns tarv og retssikkerhed.

Gæst

#33

2016-02-03 21:17

Mange sager bliver fejet ind under gulvtæppet. Det er på tide at kommunerne bliver draget til ansvar, for at sikre at de udføre deres arbejdet. Der skal mere fokus på det arbejde plejeforældrene bør være uddannet til. Det er ikke bare ting vi har med at gøre - DET ER BØRN der har ret til kærlighed, omsorg, tryghed og ægte relationer.

Gæst

#34

2016-02-03 21:20

Hvordan kan man tillade sig at kritisere rebellen fra Langeland, der opnår POSITIVE resultater når man selv præsterer så dårligt

Gæst

#35

2016-02-03 21:54

Det er grusomt, hvad kommunale svigt påfører uskyldige børn. Kommunen skal naturligvis opføre sig voksent og give pigerne en klækkelig erstatning.

Gæst

#36

2016-02-03 21:55

Fordi det er tvingende nødvendigt, det burde hele Danmark gøre, så vi kan få politikerne til at agere, forløbig, lader de som om det hele er som det skal være, hele børneområdet sejler jo, og mange børn bliver ødelagt for livet. Politikerne har modtaget i tonsvis af mails og breve, uden at løfte en finger, tværtimod, laver de lovene værre for børnene.

Gæst

#37

2016-02-03 21:58

Har selv været anbragt

Gæst

#38

2016-02-03 22:01

Vi må ryste op i systemet så det ikke sker igen

Gæst

#39

2016-02-03 22:14

Støt de uskyldige piger der er vokset op med en barndom i helvede.. Lad os stå sammen, så Slagelse Kommune kommer til, at stå til ansvar for deres mangelfulde og fuldstændig ansvarsløse sagsbehandling... !!

Gæst

#40

2016-02-03 22:16

Jeg er rystet over disse børns behandling, og ansvaret SKAL placeres og anerkendes. Der er ikke nogen forældelsesfrist, ar på sjælen er for evigt.

Gæst

#41

2016-02-03 22:29

Fordi pigerne har ar på sjælen, slipper aldrig af med disse ar. Grotesk at kommunen ikke har reageret, og de skal ikke have lov at trække det i langdrag.

Gæst

#42

2016-02-03 22:51

Fordi jeg syntes at det er så forfærdelig at de piger har været udsat for sådan en forfærdelig hændelse som vil sidde i dem for altid, og så er jeg rigtig ked af at vores smukke by skal have så grimt et omdømme

Gæst

#43

2016-02-04 05:04

Super

Gæst

#44

2016-02-04 05:31

Der er grænser for uanstændighed!

Gæst

#45

2016-02-04 06:50

Fordi jeg er mor til min dejlige datter der desværre har oplevet det på sin egen krop fra sin far..
Hvis der er én der læser dette her, vil jeg gerne be om hjælp til hvad jeg skal gøre da jeg har fået tabt arbejdtjenestebbåde psykisk og fysisk

Gæst

#46

2016-02-04 10:44

Fordi det er voldsomt vigtigt og utilladeligt af systemet at svigte børn!

Gæst

#47

2016-02-04 13:31

Fordi min egen søn har være udsat for overgreb og hvidovre kommune ville heller ikke hjælpe os. Vi fik et pænt brev hvor i der stod af vores små problemer kunne de ikke hjælpe med. Men efter en hård kamp fik min søn den hjælp han burde ha fået..

Gæst

#48

2016-02-04 14:53

Det er så vigtig at der igen og igen bliver gjort opmærksom på den manglefyldte sagsbehandling, tilsyn m.v på børneområdet generelt.

Anonymous

#49

2016-02-04 18:05

Hvad er det, der sker her i Danmark? Kommunerne gør som de har lyst til, da de ved, at de bare kan sige  "ups det var en fejl, beklager" Hverken politi eller politikere vil blande sig. Hvis det havde været en privat virksomhed, så er jeg sikker på at der ville have rullet nogle "hoveder" Hvorfor er disse mennesker så ligeglade med andre mennesker, man skulle tro at de levede i deres egen verden. Der er så bare det at de bliver betalt af den danske befolkning. Er de deres løn værd? 


Gæst

#50

2016-02-04 19:15

Håber at pigerne får oprejsning i så frygtelig en sag... Og dårlig karma må ramme de personer som har svigtet disse piger i så mange år. Dyb respekt for at pigerne træder offentligt frem... Det må være traumatisk at skulle genopleve så lang tids grusomhed igen og igen. Alt held og lykke i fremtiden