Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Anbragte børn & unge har også ret til et værdigt liv..

Bette Sonja Poulsen
Underskriftindsamleren

#1

2016-02-03 11:03

Det er tvingende nødvendigt, at vi står  sammen om dette vigtige  budskab - derfor  min underskrift for jeg beder til at det vil komme rigtig  mange  tilgode

Det er ikke rimeligt, at  Kommuner med mere  .Kan  lave omsogssvigt i små & stor stil uden at det kommer til at koste

Slagelse  kommune  er en af de Kommuner som har  gjort sig skyld i  *OMSOGSSVIGT' så at det skriger til himlen

Pigerne fra Anbragt i helved  sagsøger  nu Slagelse kommune For omsogssvigt i stor stil

Men Slagelse  kommune vil nu forsøge at krybe uden om  da de mener , at den er forældet

Det skal de absolut ikke få held  med

Derfor håber jeg at der vil rigtig mange  som vil følje  mit eksempel

Mvh  bette  Sonja..


Gæst

#2

2016-02-03 11:29

Fordi der er så umenneskeligt hvad de piger måtte gå igennem og det må stoppes fremover.. Og Slagelse kommune må bøde for deres omsorgspligt.

Gæst

#3

2016-02-03 12:04

Slagelse kommune må bøde for deres omsorgssvigt, tænk det de stakkels piger har gået igennem.... De fortjener det bedste
Rune

#4 Slagelse kommune

2016-02-03 13:13

Vi er nogle der har ventet i årevis på at Slagelse kommune blev underrettet og anmeldt, for deres behandling af deres borgere, her tænker jeg på børn og unge. 

Hverken politiet eller pressen har hidtil været interesseret i hvad der er forgået. 

De tre piger, er desværre ikke et enestående eksempel på svigt fra Slagelse kommunes side. Langt fra, og lige nu sidder der børn og forældre og håber og ber til at de nu endeligt får ørenlyd.og det fortjener de.

Vær venlig at støt op om en dybtegående undersøgelse af embedsmisbrug over for børn og unge i Slagelse kommune. Der sidder flere børn i klemme lige nu, på grund af inkompetente sagsbehandlere og politi der intet vil gøre.


Gæst

#5

2016-02-03 13:20

Tag ansvar er en vigtig ting , og det er pp tide at det sker her

Gæst

#6

2016-02-03 14:07

Dette sker overalt i landet og ikke kun i slagelse kommune - lige nu har de meget travlt landet over med at lade sagsakter forsvinde ... min egen søn er ødelagt for livet har siddet 3 år ude et sprog , været eksperimenteret med psykofarmaka til han fik hjertestop og sidder stadig som gidsel i systemet og denne sker i Halsnæs kommune - et barn er død i jylland hun hængte sig fordi hun ikke kunne mere - kommunerne smadrer 15000 børn om året for livet - resten af systemet blåstempler misrøgten ...
Vibeke

#7

2016-02-03 14:34

Det var simpelthen en rørende historie vi følte med de piger hvad de har været udsat for. Grusomt at kommunerne kan vaske deres hænder hvide. Vi syntes simpelthen ikke der har været nok hjemme besøg i den familiepleje hvor børnene har været anbragt. Der skal simpelthen sætte endnu flere besøg ind hvor børnene er anbragt. De indberetning som var sendt ind til kommunen som bare er blevet overset. De røde lamper burde skrig til himlen, at her var noget rablende gale. Nu mangler der papirer i deres sags mappe de er borte hvordan kan de blive borte ?. Godt andre ligger inde med de oplysning og den viden på pigerne. Vi fælde en tåre. Og vi må indrømme, at det er faktisk flot, at de står frem. Og fortælle deres historie for at stoppe dette galskab, i landes kommuner. Sådan nogle sager skal aldrig, kunne falde for en forældelsesfrist. Da det er forskelligt, hvor når disse mennesker der er udsat for disse ting, er parate til at stå frem og gøre noget ved deres situation. Folk bliver lammet, har svært ved at finde ro, troen på voksen mennesker forsvinder og bliver borte. Den proces pigerne her har været igennem, har været en hård kost for dem alle. At skulle ud på de steder, tingene har været sket, og foregået, det i sig selv er en hård proces. Godt de gjorde det. Selv om de følte smerte ved at gøre det. Vi håber på de får et godt liv og kommer helt over på den anden side. Selv om der altid vil sidde noget i underbevidsthed. Hæld og lykke kære piger vi følger med jer. Landes kommuner skal ikke kunne vask sin hænder hvide. De skal betale hvad det koster at ødelægge små børn som aldrig kommer helt over den last de har påvirket de kære børn. Med venlig hilsen Vibeke Nielsen 


Gæst

#8

2016-02-03 14:41

det skal forhindres fremadrettet at det nogen sinde sker igen, det er ikke for meget forlangt, havde myndighederne reageret retttidigt havde de børn ikke lidt i det omfang de rent faktisk har, shame on you, Denmark!!!

Gæst

#9

2016-02-03 15:23

Det er desværre ikke kun pigerne fra "Anbragt i Helvede" der har været og er udsat for disse forfærdelige ting. Det er utroligt at kommunerne er så ligeglade og ikke gør noget, men derimod bare ignorerer de henvendelser de modtager. Der er ikke nogen sager der skal kunne være/blive forældede. Nu skal alting frem i lyset. Slagelse kommune skulle skamme sig over deres opførsel ved bare at vente på en forældelse ag denne sag. Jeg er rasende over at der i det hele taget er nogen der ikke vil tage ansvar. Håber fandme de sover rigtig dårligt om natten.Og så mener jeg vores socialminister skal blive menneskelig og tage fat i alt hvad der handler om misbrugte børn og komme dem til hjælp hurtigst muligt. Men hvor er det 2 dejlige stærke pige vi så i går. Alt held og lykke til dem med sagen og livet. De har min fulde sympati.

Gæst

#10

2016-02-03 15:35

Pga det skal stå til regnskab for det pigerne har været igennem. Også skal kommunerne til vågne op når der kommer anmeldelser på børn som bliver udsat for omsorg svigt.

Gæst

#11

2016-02-03 15:43

Jeg har skrevet under da piger har været igennem et stort svigt fra Slagelse Kommunes side af. Håber det sætter fokus på at dem der har været ansat ALDRIG skal have lignende job igen, da de tydeligvis ikke har været dygtige nok, til at administerende denne type job. Pigerne har været igennem den værst tænkelige barndom, og jeg mener Kommune ud over en erstatning skal betale hvad der måtte være brug for af psykolog hjælp m.m. Resten af pigernes liv. De har i den grad svigtet små børn og frarøvet Dem en tryg barndom.
Helle
Gæst

#12

2016-02-03 15:48

Der må absolut være mere fokus og forståelse overfor borgerne i dette land!
Der skal absolut og helt automatisk reageres på omstændigheder der ikke ses normale og hvor befolkningens bevågenhed gør at noget er galt!
Reager og tag ansvar!


Gæst

#13

2016-02-03 15:55

Fordi det er ganske forfærdeligt at kommunen ikke gør tilstrækkeligt i sådanne sager. Lovændring, mere uddannelse eller kurser i faget så de der arbejder på kommunen er bedre rustet til opgaven.

Gæst

#14

2016-02-03 16:06

Det er godt, sandheden er kommet frem omkring forsømmeligheden fra Haderslev kommunes side. Nu vil man forsøge at gøre sagen forældet for at spare pengene og løbe fra ansvaret - Gud forbyde det!!!


Gæst

#15

2016-02-03 16:07

Fordi jeg mener de piger skal have oprejsning og mange andre børn der kommer ud for det samme og har været udsat jeg mener de kommuner der vasker deres beskidte hænder for at slippe for ansvar Føj håber de bliver straffet

Gæst

#16

2016-02-03 16:07

fordi pigerne skal have retfærdighed...den behandling de piger har været under er under alt kritik ...håber også min underskrift hjælper.

Gæst

#17

2016-02-03 16:33

Da jeg generelt mener at anbragte børn harfor lidt tilsyn, og ved kontakt til kommune tror de mere på plejeforældren end den der oplyser om svigt.

Gæst

#18

2016-02-03 16:54

Fordi jeg synes det er så uendelig grumt, hvad pigerne har har været udsat for, på grund af uduelighed i det offentlige.

Gæst

#19

2016-02-03 17:10

Nogen kommuner må have nogle STORE syltekrukker.
Men denne sag skal ikke glemmes !

Gæst

#20

2016-02-03 17:35

Man behøver ikke være uddannet indenfor jura, for at se rigtigt og forkert i verden. Man skal bare være et menneske

Gæst

#21 Re: Slagelse kommune

2016-02-03 17:40

#4: Rune - Slagelse kommune 

 I er velkomne til at skrive til os private inde på siden hvis i mener der er flere historier der bør fram på vores side man kan være anonym hvis man skriver sin historie. Med venlig hilsen Adm Bette Sonja og Vibeke 


Gæst

#22

2016-02-03 17:43

Fordi jeg simpelthen bliver så gal over at et voksent menneske tillader sig at behandle børn sådan. Han burde simpelthen få meget mere end 5 år. Og de stakkels piger skal have meget mere i erstatning end det de har fået. De bliver jo aldrig hele igen!

Gæst

#23 Re:

2016-02-03 17:45

#6: -  

 Du er velkommen til at skrive til os inde på siden et liv i helved. Og fortælle hvis der er nogle historier der bør komme fram i rampelyset. Man kan få sin historie ud på sidden hvis man ikke vil stå frem med navn. Venlig hilsen Adm. Bette Sonja og Vibeke 


Gæst

#24

2016-02-03 19:33

Fordi de piger bare fortjener at der bliver placeret et ansvar ... Og bare lidt retfærdighed, selvom de altid vil have ar i sjælen og desværre aldrig kan glemme det skete , men respekt for at de kæmper videre , for et bedre liv ...

Gæst

#25

2016-02-03 19:41

Det er så vigtigt at man som borger i Danmark, kan sagsøge en kommune.