Nej til Starbucks i Latinerkvarteret

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til Starbucks i Latinerkvarteret.


Gæst

#1

2016-02-01 15:30

Fordi Latinerkvarteret bidrager med social demografisk diversitet i et centrum af en by, der ikke nødvendigvis har størrelsen til det. Denne diversitet består i kraft af, at der ligger en anden type forretninger, caféer, restuarationer etc. i Latinerkvarteret, end der gør i resten af byen.

Ydermere består Latinerkvarteret af mange lokale forretningstiltag - La Cabra, Nr. 24, Helsekost m.f. - disse kan blive udkonkurreret af store kæder som Starbucks. Dette er ikke fordrende for Aarhus, såfremt man ønsker et spirrende kulturliv og iværksættermiljø.


Gæst

#2 Re:

2016-02-01 18:24

#1: -  

 Meget smukt og kompetent præciseret. Det er lige akkurat pointen i mine simple bulletpoints, håber du har skrevet under og deler budskabet overalt


Gæst

#3

2016-02-02 09:01

Latinkvarteret har sin charme med netop små unikke butikker. Starbucks vil kun ødelægge denne atmosfære

Gæst

#4

2016-02-05 07:10

Tingene skal være som de plejer. Det er bedst..

Gæst

#5

2016-02-05 15:22

Jeg vil gerne tilkendegive, at jeg er imod flere main stream cafeer i midtbyen og i særdeleshed i latinerkvarteret - mit kvarter!
Og jeg kommer til at savne borgportens isenkram frygteligt. Har handlet der i 30 år !

Gæst

#6

2016-11-17 02:36

For at bevare de små specialbutikker i det unikke miljø i Latinerkvarteret, har handlet hos isenkræmmeren i over 50 år.
For at undgå ensretningen med store kæder.
Der er rigeligt med cafeer i forvejen.

Gæst

#7

2016-11-17 07:50

Dette charmerende område, skal ikke ødelægges. Her emmer af hygge.