Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus.


Gæst

#76

2016-01-09 07:37

Giv jeres holdning til kende, det kan simpelthen ikke passe at der ikke skal være en føde afdeling i svbg!

Gæst

#77

2016-01-09 07:51

Os på Langeland har rigelig langt til sygehus i forvejen, efter sygehuset lukkede i Rudkøbing.

Gæst

#78

2016-01-09 08:15

Min far bor på Ærø og har meget dårligt hjerte.De gange , der har været noget galt med ham, så kom han på Svendborg for de kunne nå at redde ham.

Gæst

#79

2016-01-09 08:23

Nærhed, omsorg og det at kende stedet er vigtig for et godt fødselsforløb. Fødende kvinder skal ikke transporteres 30 km. Med veer.

Gæst

#80

2016-01-09 08:39

Vi valgte bevist Svendborg fødeafdeling, da vi ønskede et sted med nærvær og ro. Vi endte med et ret hektisk forløb til allersidst og fik lige præcis det vi ønskede. Nærvær og ro...og så fik min mand lov til at overnatte sammen med mig og vores søn. Det var guld værd.

Gæst

#81

2016-01-09 09:22

Fordi jeg gerne vil have, at mit næste barnebarn skal fødes på netop Svendborg Sygehus, det er et godt sted.

Gæst

#82

2016-01-09 10:43

Jeg har selv fået 3 kejsersnit hvoraf de to blev akutte på Svendborg Sygehus og bare tanken om at jeg skulle have været til Odense ville for mig specielt anden gang have været uoverskuelig. Vi har et godt sted med gode personaler i Svendborg så hvorfor skal det nu også ødelægges. Kvinder i fødsel kræver tryghed og det får vi ikke hvis vi lukker ned. Samfundet har brug for flere børn men det sker samtidig med at servicen forringes. Vi har aldrig haft et større skattetryk end vi har i dag og vi har aldrig haft en dårligere service end det tegner til at blive nu. Og tænk på de fødende kvinder der skal helt fra Langeland og til Odense. Det er ren gale Mathias!! Så det bliver ikke det sidste man har hørt fra mig i den sag. Annelise Ømand Nye Borgerlige

Gæst

#83

2016-01-09 11:06

Hvorfor ødelægge noget, der fungere optimalt. Jeg mener, at man i længere tid har opfordret til at der skulle fødes flere børn i Danmark. ! At nedlægge fødeafdelingen i Svendborg er at tage den sidste rest af tryghed for de fødende i hele det sydfynske område og på øerne. Og hvordan har de forestillet sig , at der er kapacitet nok på OUH Odense ??

Gæst

#84

2016-01-09 11:09

Jeg skriver under for det er fuldstændigt absurd at lukke fødeafdelingen og akut modtagelsen i Svendborg!! Hvad med dem der bor på de små øer??

Gæst

#85

2016-01-09 11:34

Har selv født 3 børn i Svendborg og oplever her er nærvær og en ro til den enkelte og hvor der er plads til den enkelte families behov

Gæst

#86

2016-01-09 11:47

Jeg forstår simpelthen ikke logikken. Hvorfor lukke et velfungerende fødested, når Odense i forvejen er belastet? Det store opråb der har været det seneste års tid, specielt fra de største sygehuse, har jo netop haft til formål at sætte fokus på de alt for belastede fødegange. Og med dette tiltag frygter jeg, at tilstanden kun kan blive værre i Odense.

Gæst

#87

2016-01-09 12:29

Fordi nu må al den omrokering slutte. Jeg tænker også at det må blive et stres moment for den fødende, især hvis man skal ind til Odense langt ude fra. Man har ikke bil måske er Falck ikke lige klar med en bil osv. Næ skab tryghed og omsorg det vil vi ha.

Gæst

#88

2016-01-09 12:55

Fødeafdelingen har altid været blandt landets bedste. OUH har i flere år sendt fødende kvinder til Svendborg pga manglende kapacitet. Akutmodtagelsen bør bestå. Afstanden mellem de yderste områder og OUH er for stor. Tror ikke på, der altid er en helikoptor, der er parat til at hente patienter fra alle hjørner af region Syddanmark.

Gæst

#89

2016-01-09 13:11

Fordi det ikke er rimeligt, at nogen skal fra f.eks. Bagenkop til Odense, når de skal føde...
Fyn er andet end Odense, og ALT skal ikke være centeret der !

Gæst

#90

2016-01-09 13:17

Jeg skriver under fordi det er et skråplan uden lige at forringe de fødendes forhold... ja i det hele taget nedlægge de små sygehuse....

Gæst

#91

2016-01-09 13:23

Når nu Svendborg sygehus har en af landets bedste fødsels afdelinger, hvorfor i alverden vil man så lukke det bedste?!?!? Fødende på nord og Sydlangeland vil have timers rejse til et sygehus i forbindelse med en evt pludselig fødsel... Ikke acceptabelt at lukke Svendborg!

Gæst

#92

2016-01-09 13:43

Fordi både førstegagsfødende og kvinder hvor der kan opstå komplikationer, ikke skal køre så langt, det giver tryghed.

Gæst

#93

2016-01-09 14:09

Fordi alle skal have lige muligheder for at få den rette og hurtigste hjælp.

Gæst

#94

2016-01-09 14:24

For at sikre et velfungerende samfund med udviklingspotentiale. Der skal være fokus på den næste generation på Sydfyn og det både i forhold til at fastholde job for den nuværende del af befolkning og i forhold til at tiltrække ny bosætning. Klart en forringelse at de fødende skal kører til OUH og personalet ligeså.

Gæst

#95

2016-01-09 14:51

Har født 3 af mine børn hos verdens bedste jordmoder: Gitte Valeur, på netop SVENDBORG sygehus! Den bedste fødeafdeling jeg kan forestille mig! Kompetente fagligt og omsorgsfulde i alle situationer. Lad mig komme og forklare hvad der er vigtigt ved en fødsel, til de politikere der har lagt dette meget uigennemtænkte forslag frem.

Gæst

#96

2016-01-09 15:08

Fordi jeg mener nærhedsprincippet er vigtigt og fordi jeg grundlæggende ikke tror man ved centralisering på sigt vil spare noget. Derudover er det vigtigt i hele diskussionen om udkants Danmark, at man netop bevarer akut modtagelser og fødeafdelinger. Bor selv forholdsvis tæt på sygehuset og det giver tryghed

Gæst

#97

2016-01-09 16:39

Det giver en trykhed at man ikke skal kører for langt

Gæst

#98

2016-01-09 17:28

Synes det er vigtigt med små lokale fødeafd, er fra Langeland

Gæst

#99

2016-01-09 17:54

For vi har haft en rigtig god oplevelse på Svendborg sygehus. I forhold til Odense hvor vi endte med at føde hjemme. Pga. De blev ved med at sende os hjem.

Gæst

#100

2016-01-09 17:57

Fordi jeg mener det er vigtigt at holde ved ved den tryghed det giver at have et sygehus i nærheden, samt den dag jeg skal føde skal jeg ikke bare være et nummer i rækken som det vil blive inde i Odense, jeg vil da gerne have at det er mere personligt!!