Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus.


Gæst

#101

2016-01-09 18:08

Akutafdelingen har jeg haft brug for mange gange med mine fire børn. Det er trygt at vi hurtigt kan nå de 17 km frem til hjælp. Odense er langt længere.

Gæst

#102

2016-01-09 18:08

Fordi at jeg har født begge mine børn på Svendborg og det har været den bedste beslutning jeg har gjort. Efter flere dumme samtaler med jordemødre fra Odense valgt jeg svenborg, hvor jeg følte mig tryg. Og begge gange fik vi mere end forventet af jordemøderne. 


Gæst

#103

2016-01-09 18:13

Hvorfor bliver man ved med at skævvride landet
Og centralisere alting ,hør efter derude vågn op og lyt til befolkningens ønsker istedet for de sædvanlige , sædvanlige , sædvanlige ikke løsninger.

Gæst

#104

2016-01-09 18:36

Det er ikke sjovt at skal hel til Odense, når langelænder skal føde.

Gæst

#105

2016-01-09 18:38

Vi skal ikke køre så langt.

Gæst

#106

2016-01-09 18:42

Alt andet ville da være tosset

Gæst

#107

2016-01-09 18:43

Jeg synes det er vigtigt at føle sig tryg som fødende borger,og er det første barn man skal have til verden ,er det jo også vigtigt at der ikke er langt at kører,hvad med Langeland og øerne ,de har jo over 100km.til Odense,det kan ikke være rigtigt

Gæst

#108

2016-01-09 18:57

Det er vigtigt at gøre opmærksom at sygehusfunktionen i Svendborg skal blive, da der er et stort opland her på Sydfyn. Der er fra f.eks. Langeland, øerne i området rigtig langt til Odense. Så kan min underskrift til at bevare fødeafdelingen og akutfunktionen på Svendborg Sygehus være med til at nuancerer og påvirke beslutningstagerne i Region Syddanmark er det helt fint.

Gæst

#109

2016-01-09 19:03

Det er på tide at centraliseringen stopper.
Alt handler efterhånden om penge, mon det er det regnedrengene der har for stor magt og politikerne mangler "nosser"

Gæst

#110

2016-01-09 19:22

Til Regionsrådet. Jeg er noget forundret over at i bringer Svendborg sygehus i fare med lukning af fødeafdelingen og akutafdelingen, jeg er sikker på at i tidligere har udtalt dette skulle blive i Svendborg indtil super sygehuset stod klar. Den begrundelse i brugte i Regionsrådet var at der ikke var kapacitet på OUH. Før der tages beslutning om lukning af Svendborg sygehus skal dette sikres der er den nødvendige kapacitet. Der var skrevet tidligere i pressen at det nye supper sygehus allerede havde en for lille kapacitet, så hvad er det lige i har gang i ?. I har samtidigt valgt at ambulance selskab der ikke kan opfylde deres kontrakt i forhold til det udbud Regionen har lavet. Samtidig har i glemt at skrive i udbudte ( sådan som jeg har forstået det)at de forskellige stationer skal dække hinanden ind, når en station tømmes for ambulancer. Eks. Hvis de to de har i Rudkøbing eller i Faaborg er ude og køre og ikke er klar igen før efter 2 til 3 timer vil der ikke blive sendt andre ambulancer til de to byer, fordi der kun betales for 2 ambulancer hvert sted.

Gæst

#111

2016-01-09 20:36

Fordi jeg er enig, det er og bliver og katastrofe i det hele taget, den samfundsudvikling vi er igang med ... Konkurrencestat og mangel på nærvær, solidaritet og trivsel

Gæst

#112

2016-01-09 21:07

Forbi dem fra langland og sydfyn vil få alt alt for langt at køre..

Gæst

#113

2016-01-09 22:19

På baggrund af min ikke særlig rare indlæggelse efter fødslen af mit første barn på Odense i forhold til den dejlig oplevelse efter nr to barn, sim fik mig til at vælge Svendborg til fødslen af barn nr 3 til trods for, at vi boede i Odense på det tidspunkt. Man føler sig virkelig passet på i Svendborg, jeg følget mig til besvær i Odense, og manden kunne hellere ikke være der, så min bedring tog meget længere tid da jeg var i kæmpe smerter og udmattede, alligevel skulle jeg dele med to andre i Odense. I Svendborg vil de have manden bliver og dermed sparer de penge da manden kan hjælpe til meget mere så man ikke er så afhængige af sygeplejerskerne!

Gæst

#114

2016-01-09 22:43

Fordi det er en fantastisk fødeafdeling, og personalet er så nærværende. Man føler sig behandlet rigtig godt, og jeg ville ikke ønske at føde andre steder

Gæst

#115

2016-01-09 23:23

Fordi fødeafdelingen i Svendborg er en helt fantastisk fødeafdeling med super dygtige jordemødre, læger og barselsygeplejersker. Her er ikke så kæmpestort som i Odense. Svendborg er mere end værd at bevare! Jeg har fået mit første barn her og har planer om at føde mit næste barn her.

Gæst

#116

2016-01-10 01:12

Det giver tryghed her i det Sydfynske, at der er en akutmodtagelse i nærheden, og at der er mulighed for at kunne føde på en fødeafdeling (jeg har dog fået de børn, jeg skal have). Jeg er slet ikke overbevist om, at OUH Odense i dag er gearet til/har kapaciteten til også at kunne tage de ekstra fødende, og hvad så med parkeringsmulighederne for det er altid kaotisk at skulle finde en parkeringsplads, hvis man har et ærinde derinde.
Håber, at Region Syddanmark vil genoverveje alle mulighederne - er der virkelig så mange penge at spare i det lange løb ?

Gæst

#117

2016-01-10 05:06

Vi har som familie planer om at flytte til Svendborg enten i dette år, eller næste.

Gæst

#118

2016-01-10 08:08

Vi alle på Fyn er lige vigtige og ingens liv skal være i risiko for at slukkes pga spareplaner og tid.
Langelænderen

#119

2016-01-10 08:39

Jeg fødte en søn på svendborg sygehus for et år siden med akut kejsersnit, han havde ikke overlevet hvis jeg skulle havde været helt til Odense fra sydlangeland. 

Den behandling og omsorg der blev udvist efter kejsersnittet og den måde jordemoderen og eleven tog sig tid og som 2 dage og 10 dage efter fødslen tog sig tid til at snakke fødslen igennem der var fantastisk. Den omsorg tvivler jeg på at der vil blive udvist hvis fødeafdelingen flyttes til Odense.  


Gæst

#120

2016-01-10 08:43

Fordi jeg bor i Vester skerninge og har et barn i forvejen og jeg skal ikke risikere at føde i bilen, bare fordi jeg skal til Odense.

Gæst

#121

2016-01-10 08:48

Fordi begge mine børn blev født der og det er det bedste valg overhovedet. Selvom jeg bor tættere på Odense, vil jeg til hver en tid, vælge Svendborg frem for alt andet.

Gæst

#122

2016-01-10 09:01

Fordi Svendborg behøver begge dele. F.eks. tror jeg ikke vi får tilflyttere fra Odense hvis disse afdelinger spares væk. Oplandet er stort nok til at fastholde begge afdelinger.

Gæst

#123

2016-01-10 09:23

Der bor altså mennesker på Sydfyn og øerne !

Gæst

#124

2016-01-10 09:29

Fordi Svendborg fødeafdeling og deres personale var en stor støtte i et svært forløb, da jeg fødte for 15 år siden. Nærhed, tryghed og tid til den enkelte patient er så vigtigt, når man er mest sårbar.

Gæst

#125

2016-01-10 10:54

Jeg har kun gode og positive oplevelser på Svendborg Sygehus. Desuden er det uacceptabelt med de lange afstande. Tror ikke på besparelser i det lange løb.