Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevarfødeafdelingogakutmodtagelsepåsvendborgsygehus.


Gæst

#201

2016-02-02 23:28

fordi de har så travlt med at nedlægge de små sygehuse så man må ligge på gangene på dem der skal være elite sygehuse?

Gæst

#202

2016-02-04 21:54

Synes det er enormt vigtigt, at der findes en fødeafdeling og en akutmodtagelse i Svendborg. Skulle jeg havde kørt til Odense for at føde, havde min dejlige datter været født i bilen på vej derind en kold novembermorgen, dette havde foregået foran min daværende 3 årige søn. Heldigvis nåede jeg lige at komme ind på akutmodtagelsen i Svendborg, hvor hun blev født. Og nej, jeg kunne ikke bare køre lidt før, fødslen tog 45 min. i alt.

Gæst

#203

2016-02-06 11:14

Jeg mener ikke at centralisering i sundhedsvæsenet er vejen frem, det kan komme til at koste menneskeliv. Men det er vel en indkalkuleret og aksepteret risiko fra REGION SYDDANMARKS side. Jeg har ikke indtryk af at de regner menneskeliv for ret meget, man kunne jo håbe at de selv fik brug for hjælp, når de en sjælden gang opholder sig i yderområderne.

Gæst

#204

2016-02-12 11:41

Jeg skrev under fordi det skaber utryghed i de små samfund at man fjerner muligheden for at få en god og sikker fødsel og behandling af akutte skader tæt på hvor man bor. Der er allerede mange på Øerne der har meget langt bare til Svendborg Sygehus. Det vil gøre det endnu sværere at få folk til at flytte hertil hvis man skaber utryghed og lukker fødeafdelingen og akutmodtagelsen. Det er skidt for meget og ikke godt for noget!

Gæst

#205

2016-02-19 06:29

Jeg har født 2 børn på Svendborg Sygehus, og det var en super behandling

Gæst

#206

2016-02-21 12:26

Man skal holde sine løfter - især i disse tider - luk ikke provinsens faciliteter

Gæst

#207

2016-03-01 15:34

Vil gerne bevarer Svendborg Sygehus.
Politik
Gæst

#208

2016-03-02 09:58

REGION SYDDANMARK
- som måske vil lukke de to funktioner ned i år, har ikke haft med i
overvejelserne, at transporten med AKUTkørsel til OUH, kun kan foregå gennem gader i Odense, med maget trafik og ofte kødannelser.
 
Det vil typisk ikke ske, når Supersygehuset er klar om 4-5 år.
De sydfynske Øer har samme ret til faglig hurtig hjælp, som NU er i Svendborg. Der skal funktionen forblive.

Kirsten Gramm Mogensen
Den 2. marts 2016


Gæst

#209

2016-03-02 22:07

Dette er ikke den rigtige løsning... Den øger ikke fagligheden, det kommer ikke til at spare samfundet penge og så har det en socialslagside ift. Transport og taxa til Odense...

Det er forkert!

Gæst

#210

2016-03-03 09:18

Fordi det bliver alt for langt til Odense for os i Svendborg - og endnu værre for dem på øerne.

Gæst

#211

2016-03-03 17:51

Svendborg fødeafdeling er god at føde på, Odense er for stor. Og det er ikke alle der synes det er hverken rart eller hensigtsmæssigt at alt skal foregå i Odense. Fyn og øerne omkring har ikke kun hovedvej eller motorveje så der er lang vej til Odense.

Gæst

#212

2016-03-03 18:56

Fantastisk fødeafdeling, som støttede mig i de første skridt på vejen til at blive jordemoder.

Gæst

#213

2016-03-06 13:03

Hvorfor dog fjerne noget, som giver virkelig livskvalitet!

Gæst

#214

2016-03-06 13:34

Der er brug for Svendborg sygehus.Min nabo fødte på OUH før jul
og måtte overføres til Svendborg sygehus, da der ikke var plads til
dem på OUH. Har selv været behandlet på Svendborg og havde en god
oplevelse og go de P-forhold.
Vh. Ingrid Thrane
Vissenbjerg.

Gæst

#215

2016-03-09 11:49

Jeg fødte i Svendborg i 2014 og havde en rigtig god oplevelse med det. Derudover synes jeg det er forkert tænkt at der kun skal være én fødestue til hele Fyn + omkringliggende øer. Det er ikke forsvarligt overfor dem der har langt til Odense. Og når Svendborg blev kåret til det bedste sted at føde i hele DK for et par år siden så virker det meget mærkeligt at lukke den.

Gæst

#216

2016-03-22 01:44

Om jeg begriber, at det overhovedet kommer på tale!!
Hilsen en mor til 4, hvor alle er født på Svendborg incl. Tvillinger. Skulle vi være så heldige, at vælge at få en efternøler. Ja så er det med garanti for, at det bliver en hjemmefødsel!!

Gæst

#217

2016-04-23 18:38

Foreningen Forældre og Fødsel skildrer igen og så igen, hvor tosset det kan gå på fødeafdelingerne - der, hvor det aldrig må svigte - hvordan jordemødre, der ligesom piloter altid skal være fit for fight - og desuden skal støtte forældrene på den store dag for hver eneste af dem - skal gøre rent og klargøre mellem fødslerne, fordi personale på området er sparet væk.

Jeg Det er skæbnesvangert at spare på - fødeafdelingerne - og ligeledes på akutafdelingen - i situationer, som ikke kan gøres om igen. Befolkningen betaler regningen - i form af skæbnesvanger skæbner - og det kan også blive dyrt for samfundet i den anden ende - og de invalider, de evt producerer på denne måde, vil de jo ikke regne for det mindste.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2016-06-05 15:56