Stop nedskæringerne på børne- ungeområdet i Odense kommune.


Gæst

#26

2015-12-17 20:29

Fordi det ikke er forsvarligt og spare mere mere på børne- og ungeområdet.

Gæst

#27

2015-12-21 19:34

Jeg er lærer og enormt træt af de vilkår vi byder den danske ungdom og dermed samfundets fremtid.

Gæst

#28

2015-12-21 19:48

Det er vigtigt at vi sender et klart og tydeligt budskab om at nedskæringerne må STOPPE.

Gæst

#29

2015-12-28 17:26

Fordi jeg haret barn med særlige behov der går i en almindelig børnehave og har følt på egen krop hvor hårdt man skal kæmpe for den hjælp det enkelte barn har krav på. At det der for bare 5 år siden var almindeligt at få hjælp til er så svært Idag. Knast- børnehaver er lukket, og de almindelige børnehaver skal derfor varetage og inkludere med nærmest samme normering. Ikke ok, børnene er dem der skal føre tingene videre.

Gæst

#30

2015-12-28 20:10

Fordi nok er nok. Jeg arbejder selv på en skole og i skulle bare se, hvordan det hele sejler pga. manglende hænder.

Dem, der vil skære yderligere må have hovedet oppe i røven. Tænk langsigtet istedet for pokker. Daginstitutionerne er også helt i tovene. Stakkels børn og personale! 

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-12-29 11:20



Gæst

#32 Retten til at blive set og hørt

2015-12-29 11:23

Alle børn har ret til at ses og anerkendes for den de er. Blive støttet og mødt af voksne der har tid og overskud til at se verdenen ned barnets øjne. Hverdagen er blevet en negativ spiral, måske nærmest gået i stå. Hvor er udviklingen, reflektionen, tiden, nærværet. Det enkelte barn græder, passer sig selv eller sparker et andet barn. Det giver kontakt. Den enkelte medarbejder prøver at overleve uden til til reflektion og nærhed. Passer sit job med laveste fællesnævner. Jeg er ikke stolt af at være en del af Odenses komnune og når vi peger på konkrete tiltag og udfordringer er beskeden. Det er vigtig at fortælle de positive historier og ja den er der masser af, men der er alt for mange negative og hvordan vi man ikke have at de eksistere at de får liv og der bliver pædagogisk handlet på dem. Igen taber børnene.


Gæst

#33

2015-12-29 18:12

Selvom jeg bor i Fredericia lige pt, så er min stemme ret relevant, da de dårlige vilkår i Odenses daginstitutioner er noget af det eneste, der afholder mig fra at flytte tilbage Odense igen! Jeg er led og ked af at måtte indrømme, at jeg som pædagog ikke vil udsætte mit barn for en vuggestueplads i Odense kommune. Pædagogerne jeg kender i Odense er MEGET dygtige og institutionerne er også gode! Men vilkårene er desværre så ringe, at de ønskede planer ofte må tilsidesættes for ren og skær pasning. Og ved de ansvarlige(for børn og ungeområdet) mon at vilkårene er så ringe, at Odense Kommune af og til bliver nævnt som skrækeksempel andre steder i landet?! (Måske er der tale om en her og nu besparelse, men jeg frygter at det på sigt skader børnene og kommer til at koste ekstremt højere summer...)
Godt at nogen pædagoger/forældre står frem og forsøger at gøre noget... TAK

Gæst

#34

2016-01-06 11:40

Der er allerede for få hænder i institutionerne og de pædagoger der er der, har for lidt timer. Der er ikke mange pædagoger der har fuldtids stillinger mere.
Jeg mener det er offentlig omsorgssvigt at skære mere og der er jo allerede helt galt flere steder.
Bettina Frederiksen

Gæst

#35

2016-01-06 16:01

Fordi jeg syntes det er forkasteligt at man forventer at vi forældre skal passe vores arbejde, og dermed bidrage til samfundet, det samme samfund som ikke vil passe ordenligt på vores børn imens.

Gæst

#36

2016-01-06 18:17

Den eneste rigtige beslutning for vores børn og de personer der passer på dem når vi passer vores arbejde

Gæst

#37

2016-01-09 09:26

Har selv 2 børn der går i folkeskolen og kan tydeligt mærke nedskæringerne. Ingen bøger, meget lidt respons på opgaver fra lærerne, halvhjertet forsøg på inklusion og heldagsskole, midlerne er ikke fulgt med. Ingen ordentlig it udstyr, børnene er nødt til at tage deres eget med, når det feks skubbes på gulvet af andre og går I stykker, ingen skoleforsikring til at dække skaderne. Dårlig rengøring på skoletoiletterne så børnene ikke vil bruge toilet i løbet af en hel dag. I det hele taget meget dårlig rengøring på skolen lig med dårlig indeklima osv osv osv

Gæst

#38

2016-01-09 09:48

Odense sigter på langsigtet investeringer, og fint nok med det, problemet er jo bare at det har de bare ikke råd til, hverken nu eller på sigt.
Så nu brænder kommunen det hele af på store dyre projekter, og alt andet spares ihjel.
Garanteret er det, hvis de ansvarlige, skulle tilsvarende skæres i løn og vederlag, ville projekterne aldrig blevet til noget, sært nok.
Alle de svage, skal holde for, så prestigen kan betales.

Gæst

#39

2016-01-13 04:41

Der skal ikke og kan ikke spares mere. Har selv en datter i børnehave

Gæst

#40

2016-01-13 06:49

Stop med at bygge monumenter brug pengene på fremtiden for vores kød og blod.

Gæst

#41

2016-01-13 11:42

Som pædagog har vi allerede nået bunden og børn skal være i institutioner med kvalitet

Gæst

#42

2016-01-13 15:12

Har barnebarn i børnehave i Odense.

Gæst

#43

2016-01-15 08:24

mine børn går i instutition, og bliver ramt af besparelserne