Stop nedskæringerne på børne- ungeområdet i Odense kommune.
Kontakt forfatteren af dette andragende
Re:
stop nu før det bliver fatalt !!!!!!
det er grotesk det der foregår rundt omkring grundet besparelser...
ex lille brand i papir pga tændt komfur - ingen voksen vidste at et af børnene havde tændt dette.
Ex "store" børn tørre små børn efter toiletbesøg grundet ventetid fra voksne
ex børn der kravler op steder og falder ned, der er ingen voksne til at holde øje.
ex risiko for børn der bliver hængt i hætterne fra trøjer, jakker mv
ex børn der forlader institutionen uden det opdages af voksne..
jeg kunne blive ved
Nu er det simpelthen NOK!! De har for længst skåret ind til benet på børne- ungeområdet! Næste step er amputering, og det er en ren katastrofe-kurs :-( Odense kommune skræmmer efterhånden alle ressourcestærke børnefamilier væk. Og hvad skal kommunen så leve af - studerende på SU og pensionister??
Men værst af alt, en følelse af hun og hendes kollegaer føler en utilstrækkelighed og ikke har tid til at være nærværende over for børnene. Det er kun basic.
Det er bare ikke godt nok, og hvis vi ikke allerede boede her i byen, var vi aldrig nogensinde flyttet herind, vi kan jo også mærke hvordan besparelser, reformer, og færre personaletimer med børnene også rammer vores egne børn.
Det gør ondt i hjerte og sind allerede nu som forholdene er for de yngste borgere. De er
meget bedre fortjent, og ofte overvejer jeg om det er værd at gå på arbejde og aflevere sine børn under sådanne forhold. Tiden og børnelivet kommer ikke igen, og samvittigheden lettes aldrig når man godt ved inderst inde at det er forkert at aflevere sine børn til de forhold Odense kommune tilbyder.
Ikke en atrraktiv kommune!
Odense kommune tiltrækker ikke kommende børnefamilier - tværtimod! Jeg er oprindeligt fra Odense, men bor i København. Har hele tiden tænkt at jeg vil flytte tilbage, når jeg stifter famlie, men Odense kommunes evige nedskærrrelser på børn og unge området gør at jeg stærkt tvivler på, om jeg vælger at gøre det. Det er lige præcis dette område der er afgørende for, hvorvidt de unge og studerende vælger at flytte tilbage og investere i Odense. Dårlig investering på så mange måder!
Det er skræmmende, at dygtige fagfolk bosættende i Odense Kommune bevidst søger job i andre kommuner, for at få de tilstrækkelige ressourcer til at opretholde sin faglige stolthed!
Nok er nok. Det kan snart bedre betale sig at gå hjemme og få penge fra staten og så passe vores egen børn, det ville de måske i sidste ende have bedre af på den lange bane.
| This discussion has been closed. |
Odense kommune taler ofte om investeringer, men de glemmer at vores børn er den største investering. Lige pt er Odense ikke for børnefamilier, og jeg tror at mange vil overveje om de fortsat vil bo her, eller om man vil flytte hertil pga af de mange besparelser der sker På børneområdet.