Stop nedskæringerne på børne- ungeområdet i Odense kommune.


Gæst

#1

2015-12-16 07:50

Odense kommune taler ofte om investeringer, men de glemmer at vores børn er den største investering. Lige pt er Odense ikke for børnefamilier, og jeg tror at mange vil overveje om de fortsat vil bo her, eller om man vil flytte hertil pga af de mange besparelser der sker På børneområdet.


Gæst

#2

2015-12-16 17:38

Som pensioneret pædagog ved jeg hvor vigtigt det er med gode institutioner og normeringer. Forringelserne vil gøre det meget svært at spotte børn ,der har behov for en ekstra indsats.

Gæst

#3

2015-12-16 19:18

Det må ikke blive ringere....

Gæst

#4

2015-12-16 19:56

Der er uendeligt mange grunde.. En kort version må være, at det er uansvarligt at skærer yderligere på dette område!!!! Det var allerede galt og haft konsekvenser de forrige gange... Så det er uroligt de hør det!

Gæst

#5

2015-12-16 20:15

Stor bekymring for mit barns fremtid

Gæst

#6

2015-12-16 20:40

Jeg arbejder som regionspædagog i Odense kommune og kan om nogen se at inklusion kræver hænder og dygtige pædagoger. De løber allerede stærkt derude og der skal være tid til at se det enkelte barn. Det er slet ikke ok som det er nu.

Gæst

#7 Re:

2015-12-16 20:58

#1: -  

 stop nu før det bliver fatalt !!!!!!

det er grotesk det der foregår rundt omkring grundet besparelser...

ex lille brand i papir pga tændt komfur - ingen voksen vidste at et af børnene havde tændt dette. 

Ex "store" børn tørre små børn efter toiletbesøg grundet ventetid fra voksne

ex børn der kravler op steder og falder ned, der er ingen voksne til at holde øje.

ex risiko for børn der bliver hængt i hætterne fra trøjer, jakker mv

ex børn der forlader institutionen uden det opdages af voksne..

 

jeg kunne blive ved


Gæst

#8

2015-12-16 20:58

Nu er det simpelthen NOK!! De har for længst skåret ind til benet på børne- ungeområdet! Næste step er amputering, og det er en ren katastrofe-kurs :-( Odense kommune skræmmer efterhånden alle ressourcestærke børnefamilier væk. Og hvad skal kommunen så leve af - studerende på SU og pensionister??


Gæst

#9

2015-12-16 21:49

Det er urimelige forhold for pædagoger og børn. Hvorfor tage en uddannelse, når man kan komme ind fra gaden i jobtilskud og passe det samme arbejde? Og hvad med vores børn? Tror I ikke vi kommer til at bruge flere penge på alle de børn, der bliver tabt i en tidlig alder, fordi der ikke er nok (kompetent) personale? Overvejer seriøst, om Odense fortsat er en kommune for mig! I tider som disse, må vi skære ned på det vi kan, og der tænker jeg at kultur komme i første række, ikke vores børn og fremtid! Ingen stor kulturel by uden de basale forudsætninger er i orden!

Gæst

#10

2015-12-16 21:52

Fordi nu må nok være nok

Gæst

#11

2015-12-16 21:58

Min kæreste er pædagog i Odense kommune, og hører ofte hvordan de uendelige nedskæringer koster, mindre overskud til børn, flere konflikter kollegaer imellem, nogen dage slet ikke tid til at afholde pauser, skal dække ind hvis kollegaer er syge p.g.a. Besparelser på vikarer.
Men værst af alt, en følelse af hun og hendes kollegaer føler en utilstrækkelighed og ikke har tid til at være nærværende over for børnene. Det er kun basic.
Det er bare ikke godt nok, og hvis vi ikke allerede boede her i byen, var vi aldrig nogensinde flyttet herind, vi kan jo også mærke hvordan besparelser, reformer, og færre personaletimer med børnene også rammer vores egne børn.

Gæst

#12

2015-12-16 22:03

Det er for dårligt at skære på det område.

Gæst

#13

2015-12-16 22:23

Det gør ondt i hjerte og sind allerede nu som forholdene er for de yngste borgere. De er

meget bedre fortjent, og ofte overvejer jeg om det er værd at gå på arbejde og aflevere sine børn under sådanne forhold. Tiden og børnelivet kommer ikke igen, og samvittigheden lettes aldrig når man godt ved inderst inde at det er forkert at aflevere sine børn til de forhold Odense kommune tilbyder.


Gæst

#14

2015-12-17 06:13

Fordi jeg dagligt ser, hvordan ressourcerne ikke rækker i mine børns institution, hvor personalet kæmper med at få enderne til at nå hinanden - og jeg simpelthen ikke kan se, hvordan yderligere besparelser på dem, som skal bære vores samfund fremad i fremtiden, på nogen måde kan være inden for værdigheds- og anstændighedsgrænsen!

Gæst

#15

2015-12-17 06:57

Jeg har et barn i folkeskolen

Gæst

#16

2015-12-17 07:29

Gak gak at spare på vores fælles fremtid !

Gæst

#17

2015-12-17 08:01

Arbejder selv inde for området og har mærket det tæt på egen krop med en nedtur/stressperiode sidste efterår.
Dimittend - fraflytter - tilflytter?

#18 Ikke en atrraktiv kommune!

2015-12-17 09:59

Odense kommune tiltrækker ikke kommende børnefamilier - tværtimod! Jeg er oprindeligt fra Odense, men bor i København. Har hele tiden tænkt at jeg vil flytte tilbage, når jeg stifter famlie, men Odense kommunes evige nedskærrrelser på børn og unge området gør at jeg stærkt tvivler på, om jeg vælger at gøre det. Det er lige præcis dette område der er afgørende for, hvorvidt de unge og studerende vælger at flytte tilbage og investere i Odense. Dårlig investering på så mange måder!


Gæst

#19

2015-12-17 11:10

Det er skræmmende, at dygtige fagfolk bosættende i Odense Kommune bevidst søger job i andre kommuner, for at få de tilstrækkelige ressourcer til at opretholde sin faglige stolthed! 


Gæst

#20

2015-12-17 13:49

Det gør jeg fordi jeg ikke syntes at det er ok at skære de steder hvor de gør. Det er ikke kun i Odense, men efterhånden alle steder, også i vores kommune på børneområdet.
Nok er nok. Det kan snart bedre betale sig at gå hjemme og få penge fra staten og så passe vores egen børn, det ville de måske i sidste ende have bedre af på den lange bane.

Gæst

#21

2015-12-17 15:13

Byrådet sætter byens rygte over styr med den dårlige prioritering af børneområdet. Desuden har jeg to børn i skole og dagtilbud - og jeg er ikke imponeret over medarbejdernes muligheder!

Gæst

#22

2015-12-17 17:21

Ganske simpelt fordi jeg som pædagog har nået grænsen .

Gæst

#23

2015-12-17 19:05

Faglighed og professionalisering opprioriteres overalt i den private sektor - vi skal ikke gå den modsatte vej for vores børn og unge - det er trods alt dem der skal overtage butikken og sørge for os andre når vi ikke længere kan. STOP derouten og invester i fremtiden - der må være andre steder der kan afbureaukratiseres og findes besparelser, i så stor en organisation - de svage og sagesløse - og dem der arbejder med/for dem - skal ikke rammes igen!

Gæst

#24

2015-12-17 20:02

Jeg arbejder selv i Odense kommune på Vestre Skole. Jeg synes at det er ikke rimeligt hvad børnene og de voksne bliver udsat for af nedskæringer. Efter alt hvad jeg høre, er Odense kommune en af de dårligste kommune på landsplan.

Gæst

#25

2015-12-17 20:02

Fordi Odense kommune for mange pr har sparet på det forkerte område!!