Mistillidsvotum til de danske politikere.

Mistillidsvotum til de danske politikere. / Beskeder / Tak / Kommentarer


Gæst

#1

2015-11-04 11:18

Hej Lilliane
Jeg har allerede delt den på face-book.
Det er rigtig ærgerligt, at der ikke er flere der har skrevet under. Jeg tror måske det skyldes, af folk har nået mætningspunktet. Hver dag vågner man op til nye destruktive tiltag fra regeringen og div. støttepartier side, derfor er denne underskriftsindsamling så vigtig.
Jeg håber nogle af de medunderskrevne vil dele det på face-book.

Med venlig hilsen
Benta Gunnlögsson
Liliane

#2

2015-11-16 14:07

Mange Tak Benta. Ja, jeg tror også den er vigtig, og den er ikke partipolitisk, derfor burde alle kunne tage stilling, enten for eller imod. Endnu engang tak.

Liliane


Gæst

#3

2016-11-29 19:45

Super godt initiativ og godt der er nogen det tager initiativ til at gøre noget

Gæst

#4

2016-12-16 00:35

Med tilbagevirkende kraft.

Pruuhhh der ville blive tomt på borgen!

Gæst

#5

2016-12-18 15:49

Den er delt
Godt initiativ.

Gæst

#6

2017-01-02 11:47

Lad os nu samles i fællesskab & lad os vælte denne umenneskelige regering .
Hvor mange flere lig skal der på bordet ?
friheden til bare og den sunde fornuft
Gæst

#7 Farvelfærd

2017-02-08 20:44

er så lidt ja det holder jo ikke helt når industrien køber dem pr firma lobbyister og stort orginationer og .Mrsa  antibotika i gris og høns og gødning ud over det hele syge alle på er bistand  0 retshjælp og læger køber medicinal aktier ,, så er det jo med vilje folk bliver syge når de os tvings i gratis praktiker + løndumping ind med udlænding så de ung holds ude af arbejdesmarked danskerne ,, bliver underlagt lønninger som i svar til udgifterne netop på grund af svindel med underslæb fra industri danskerne har udgift det har folk der ikke lever i danmark ikke .. Da de ikke er danske statsborger det betale ikke huslejen og vægtafgifter,licensen,forsikringer for danskerne og igen går det ud over dem der laver exporten da dem der kommer ikke kan får langudannelse jobs .. så de privat må se robotter og østeuropæ og flygtnning i gratis praktiker ,løndumping , ødelæg danmarks indtægter som koster det offentlig en masse + ddirektøren er steget 200% i løn på de sidste 10år mens den knoklende privat ansat der står for exporten i farlig. jobs dør før andre og skal ha den mindste løn .. Er sku ikke rimlidt og slet ikke når robotter ikke hjælper med skatten .. så skal det offentlig da først falde sammen de bør hæve lønnen i industrien ... vise det hele skal køre rundt og sæt afgifter på fede madvare og usunde ting som smøger og benzin slik og værsæt sundheden lidt mere .. 

 

Mads Haupt
Gæst

#8 Love og praksis

2017-02-24 15:20

Måske man skulle love en række love ala:
"§ 5. For ministerforsømmelse straffes den, der som minister forsætligt eller af grov uagtsomhed tilsidesætter de pligter, der påhviler ministeren efter grundloven og lovgivningen eller efter hans stillings beskaffenhed.
Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1 finder anvendelse, såfremt en minister giver folketinget urigtige eller vildledende oplysninger eller under folketingets behandling af en sag fortier oplysninger, der er af væsentlig betydning for tingets bedømmelse af sagen.
Stk. 3. Straffen for ministerforsømmelse er nedskæringer i ministerens løn indtil ministeren igen arbejder forsvarligt, og kan under særligt skærpende omstændigheder stige til afgåelse af ministerpost og fratagelse af ministerpension"

og så tænker jeg der bør laves en praksis, hvor politikerne skal vurdere tingene objektivt/subjektivt og søge viden, hvis de mangler i forhold til at få tingene til at fungere herunder i praksis.

Forklaring på objektivt/subjektivt: https://youtu.be/LXCYyq5-hoM


Og at der stilles krav i forhold til praktisk gennemførsel med udgangspunkt i, at noget kun er godt, hvis det ligeledes fuldføres sådan i praksis.

Derudover tænker jeg på en politikeruddannelse, der grundlæggende skal lære dem at fungere som politikere. Derudover bør der stilles krav om at have været mindst et halvt år ude i praksis på det pågældende område fordelt over hele landet, før de må starte på en ny post (herunder skrift af ministerpost og valg) samt uddannelse indenfor ministerområdet.
I den uddannelse skal de blandt andet lære, at det ikke er en kamp (dvs. ikke en valg-kamp), ikke er en konkurrence, ikke at være magtbegærlig, ikke at være pengegrisk, at man ikke har tabt, bare fordi man ikke bliver valgt (at det ikke at have tabt i denne sammenhæng ikke betyder, at man skal bruge kneb for at få posten/jobbet), at man ikke skal skjule eller fortie oplysninger og hvorfor (dvs. ikke et gæt, formål eller mening, men hvad den objektive grund er), at politik ikke er tom snak, holdninger, stemmer, meninger eller bare tekst eller jura, men et fælles arbejde, hvor man samler de oplysninger der er nødvendige og får tingene gennemført på forsvarlig vis, osv.


Gæst

#9

2017-02-26 19:01

Tak for dit inititativ❣

Gæst

#10

2017-06-27 12:11

Skriver ikke under på noget som helst da jeg ikke kan være sikker på oprindelskilden. Jen.

Gæst

#11

2017-07-27 17:39

Tusind tak