Drop-finanslovsbesparelser-på-studerendes-transport

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Drop-finanslovsbesparelser-på-studerendes-transport.


Gæst

#51

2015-10-22 16:57

Jeg underskrev denne underskriftindsamling fordi regeringen fører hetz mod studerende, på adskillige områder. Særligt latterligt forekommer det at man ønsker at de studerende i højere grad skal flytte væk fra storbyerne (særligt KBH), mens man så samtidigt ønsker at hæve transportudgifterne. Giver det mening? Nej for pokker.

Gæst

#52

2015-10-22 16:58

Pendler selv mellem København og Odense, og 1000 kr mere om måneden ville ganske simpelt ikke være en mulighed.


Gæst

#53

2015-10-22 17:10

Så har Lars drukket af natpotten igen. Seriøst.... Hva' f... har i gang i. Der er et hav af studerende der pendler flere hundrede kilometer om dagen for at dygtiggøre sig til gavn for Danmark. Det er serøst ikke altid en dans på roser men det lader sig gøre. Men ikke til den pris venstre ligger op til.
Spar minister pensionerne væk og brug pengene til at uddanne Danmark.

Gæst

#54

2015-10-22 17:11

Lad os nu give studerende en chance for at overleve

Gæst

#55

2015-10-22 18:29

Fordi jeg selv er bruger af transportmulighederne for studerende, og jeg syntes ikke det er retfærdigt eller logisk gennemtænkt.

Gæst

#56 Det hænger ikke sammen

2015-10-22 18:35

Jeg pendler mellem København og Odense, da min uddannelse kun kan tages på SDU. Det hænger ikke sammen økonomisk at skulle betale over 1000 kr. mere i transport. Uddannelsen har et work-load på 40 timer. Udover det kommer der mellem 2-2,5 times transport pr. vej til og fra uddannelsesstedet. Der er ikke meget tid til at have yderligere timer på sit studiejob, så man kan finansiere sit ungdomskort, studiebolig, mad, forsikringer osv. 


Gæst

#57

2015-10-22 18:41

Regeringen vil have alle unge i uddannelse og blive færdig med den så hurtigst muligt. Dette kan man ikke leve op til, hvis prisstigningen gennemføres! Og udfaldet ville være, at mange ville få deres fremtidige drømme knust!

Gæst

#58

2015-10-22 18:56

Jeg pendler 4 timer i tog hver dag (2 timer hver vej) for at komme i skole. Dvs. At jeg er væk 11 timer stort set hver hverdag. Så hvis jeg prisen bliver sat så meget op, skulle jeg have et ekstra job ved siden af, som jeg slet ikke har tid og overskud til. Flytte til Århus vil kun blive et nederlag for mig både i økonomi, livskvalitet, svært at finde en bolig og totalt dumt, da min uddannelse kun tager 2 år.

Gæst

#59

2015-10-22 19:22

Min datter har lige startet på kandidat på Odense Universitet og bor i København. 1646kr om måneden til transport er helt uoverskueligt for en studerende og ville også være det for mig som har fuldtidsjob. To tredjedele af holdet kommer fra Århus og København.

Gæst

#60

2015-10-22 19:24

Jeg har unge mennesker, der studerer. De sætter en ære i at klare sig selv, og det gør de ved en fornuftig og nøjsom hverdag uden det store forbrug. Det er helt urimeligt, at de nu skal påføres en så stor udgift, fordi de må lade sig transportere med offentlig transport for at færdiggøre deres studier. Det kan ikke gøres færdig der hvor de bor, så de har ikke noget valg!

Gæst

#61

2015-10-22 20:02

Fordi jeg støtter budskabet!

Gæst

#62

2015-10-22 20:29

Lad os ramme de studerende. Sikken god idé.. Ja, vi har et velfærdssamfund, ja vi får SU. Men dette får vi i kraft af, at vi alle sammen betaler skat. Jo længere uddannelse, jo højere bidrag til skat/staten. Det er ikke ligefrem kvantefysik..

Gæst

#63

2015-10-22 21:30

I er velkommen til at bruge mit navn hvis i skal bruge fylde tekst, dog vil jeg ikke udsætte for medier der kan være krænkende overfor mig eller som vil sætte mig i dårlige/ubehagelig situationer.

- Jeg kan ikke udtale mig personlig om problemet da jeg bor og går i skole i Slagelse. Dog ønsker jeg stadig at disse besparelser ikke rammer andre hårdt studerende.

Gæst

#64

2015-10-22 21:48

Min kæreste pendler til Aarhus. Hun kommer ikke til at blive berørt, hvis det gennemføres. Men hun har dog været glad for, at hun ikke skulle bruge en stor del af sin SU på transport, og derfor ønsker vi det heller ikke for andre, der står i en situation, hvor det ikke bare er muligt at flytte.

Gæst

#65

2015-10-23 00:20

Efterhånden skal studerende bruge alt deres tid på at finde et job, der kan finansiere deres studie, hvis ikke de har rige forældre. Det er endnu en måde at klassedele befolkningen på. De rige vil være sikre på, at de kan blive siddende ved roret, der skulle nødig blive for mange af arbejderklassens børn til at sætte dagsordenen i vores land.

Gæst

#66

2015-10-23 06:17

Alle de mange besbarelser hænger ikke sammen... først skæres der i SU'en, og derefter hæver de priserne på vores transport muligheder.
Hvordan skal man få en hverdag til at hænge sammen når man både skal betale husleje, transport, bøger til skolen og få mad på bordet, når alt pludselig stiger i pris, og vi samtidig også skal kunne passe skolen, og har en indtægts grænse på ca. 11.400 før skat. Så sænk da i det mindste huslejen, eller byg nogle flere SU venlige lejligheder, til par.

Gæst

#67

2015-10-23 06:44

Da det bliver umuligt for mig at forblive på den uddannelse jeg går på. Det vil fuldstændig berøve min mulighed for at pendle, hvilket vil sige at hele det grundlag jeg startede på Odense uni. Med, vil være fuldstændig vendt på hovedet og, sætter spørgsmålstegn til om jeg kan blive på en uddannelse jeg allerede vil være 2 ud af 5 år igennem. Et problem som jeg ser at rigtig mange blive fanget i - som bliver en belastning, for både individer fanget i den nye forordning, men ligeså meget for den samf. Struktur der allerede er bygget op om den pendler ordning som kører nu... Det lyder sikkert så nemt at "spare" et par kr. - På bekostningen af nogle tusinde studerende, men jeg kan ikke forestille mig at det kommer til at gavne særlig mange i det store hele.

Gæst

#68

2015-10-23 07:27

Jeg kan pendle mellem Aarhus og København i dag til en meget fornuftig pris, og er enormt glad for min praktikplads i København! Havde jeg ikke kunnet få et ungdomskort til den pris jeg har fået det til, så havde jeg droppet min plan om at tage en praktikplads derovre. Det er tragisk hvad regeringen har gang i...

Gæst

#69

2015-10-23 08:02

Fordi unge skal have de bedste muligheder for at studere, hvad de vil, og hvor de vil. :)
gæst

#70

2015-10-23 08:16

Som studerende har man ikke mange penge til rådighed.

 

Afhængigt af studiet, kan det svinge med mængden af lektier og hvor megen tid der skal benyttes på dette.

Dvs. det kan være vanskeligt at have et arbejde ved siden af studiet.

 

Med sådanne tiltag, gør man det mere vanskelligt for studerende at klare sig.

 

Husk på at de studerende er Danmarks fremtid, så  istedet for skabe tiltag som gør det mere vanskelligt at være studerende, så skab dog tiltag som er med til at motivere til at få en ordentlig uddannelse.

 

Alt for mange unge render rundt uden uddannelse og ender ofte ud i arbejdsløshed og det koster i sidste ende samfundet mange penge.

 

Ved at staten/regeringen investere i de unges udd., skaber de samtidigt grundlag for at den unge kan få et job med en ordentlig løn, som i sidste ende kan give flere penge i statskassen.

 

Politikerne tænker kun på besparelser her og nu, fordi det ser godt ud... Men hvis man tænker på det lange løb istedet, så kan investeringen gavne samfundet.


Gæst

#71

2015-10-23 08:51

Helt urimeligt at studerende skal betale så meget for transport, deres SU er i forvejen ikke særlig høj, især ikke som udeboende, så er det mange penge at skal betale ekstra om måneden.

Gæst

#72

2015-10-23 08:57

De unge mennesker er vores fremtid, så gælder om at give dem de bedste forhold og ikke de ringeste.

Gæst

#73

2015-10-23 09:06

Offentlig transport synes jeg i forvejen er dyrt, men det her er fuldstændig sindssygt!

Gæst

#74

2015-10-23 10:04

Fordi jeg er en af dem der pendler fra Odense til København for at studere. Jeg har simpelthen ikke råd til at hoste flere penge op på dyre pendling. Der er heller ikke let at finde studiebolig i København. Så bevarer dog den ungdomskort på 607 kr.

Gæst

#75

2015-10-23 10:26

Det er absurd, at man finder det realistisk, at studerende har råd til transportudgifter af den størrelse!