BevarSVKpåGammelDok

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BevarSVKpåGammelDok.


Gæst

#26

2015-10-10 21:40

Fordi hvis man flytter Statens værksterer uden for København.
Så kan man ligeså godt lukke dem med det samme.
Kunstnerne har alligevel hverken tid eller råd til hver dag at tage til Helsingør. Danmark er et lille bondeland. Flyt dog Det Konglige Teater til Anholt, når I nu er igang. Lorteland. Janteloven Hurra.

Gæst

#27

2015-10-11 07:40

hvorfor vælger man ikke at ikke flytte selve kulturtyrelsen - det må da give mere mening hvis det er flere arbejdspladser, det handler om????


Gæst

#28

2015-10-11 08:18

Jeg mener det er indlysende at det mest oplagte sted for en institution som SVK ligger i landets hovedstad. Desuden er medarbejdergruppen så lille, at det ikke vil hjælpe det mindste i nogen statistik til at flytte arbejdspladser til mere tyndtbefolkede dele af landet, i givet fald ville Helsingør næppe heller være den rigtige placering. Hvis man vil øge arbejdspladserne og adgangen i til SVKs faciliteter, skulle man snarere overveje "værksted-satellitter" der samarbejdede med SVK, i andre dele af landet.

Gæst

#29

2015-10-11 09:51

At bevare og udvikle kunst miljøet købnhavn-malmø

Gæst

#30

2015-10-11 12:55

Når alle i kunstverden står i skyttegraven må det gi' et indtryk! Kulturhistorikere og turistbranchen vil ligeledes danne en oprørsbevægelse. Byplanlæggere vil lægge vægt på at Gl. Dok har vist, at den oprindelige plan var korrekt og har vist sig perfekt til jobbet. Bertel Haarder vil få hård kritik i medierne og efterdønninger på Christiansborg kan forventes. John Lennon skrev "Give Art A Chance" - let's join in!

Jeres job er at kontakte alle I personlig kender i medierne - fra skoleblad opefter.

Gæst

#31

2015-10-11 17:29

Fordi det ikke giver nogen mening at flytte værkstederne. Hverken i forhold til de ansatte men mest af alt for brugerne. Brugerne er forskellige, kommer fra hele landet, og værkstedernes placering i kbh, giver udover muligheden for at arbjede i stor-skala, også mulighed for at netværke, hvilket giver mest mening at gøre der hvor der kan netværkes bedst - nemlig i hovedstaden.


Gæst

#32

2015-10-11 17:31

kulturintresse

Gæst

#33

2015-10-11 18:32

Jeg ved af erfaring, hvor mange år det tager at opbygge, tilpasse og finjustere et kunstværksted - for at håndværk, miljø og udfoldelse kan gå op i en højere enhed. Så det lyder for mig fuldstændig vanvittigt, at man overhovedet kan få den tanke at flytte et velfungerende og møjsommeligt opbygget værksted, som det har taget mange ressourcer at opbygge. Man er fuldstændig uvidende omkring håndens og åndens samarbejde, hvis man forestiller sig, at SVK kan flyttes uden at rive en kultur ned. Det eneste jeg sammenligneligt kan komme i tanke om, der oprører mig lige så meget, var da jeg hørte om Talibans sprængning af de gamle Buddha skulpturer i Afghanistan :-(

Gæst

#34

2015-10-11 20:26

Min datter er billedekunstner. Jeg ved derfor, at det vil blive et stort problem for fattige kunstnere.

Gæst

#35

2015-10-12 08:17

SVK er et unikt sted, som fungerer optimalt i de mest optimale lokaler på gammel dok. Der er ingen vindere, hvis staten flytter SVK til Helsingør , det vi l være bekosteligt og omstændigt. Der findes ikke bedre lokaliteter til det formål end på gammel dok i København .

Gæst

#36

2015-10-12 10:56

Det er virkelig en mærkelig beslutning at flytte statens værksteder på Gl. Dok. Hvorfor flytte noget der fungerer godt og er supergodt indrettet? Især taget i betragtning at der allerede i dag findes andre steder ude i landet hvor man kan få arbejdsophold som kunstner og kunsthåndværker? Det må da være relevant at have bare ét sted i Hovedstaden med så gode faciliteter til legatophold. Det er pengespild og virker mest som symbolpolitik. Regn i stedet ud hvad flytningen vil koste og brug de penge til at støtte og forbedre allerede eksisterende faciliteter i provinsen. Om de er statslige eller kommunale (eller hvad de nu er) betyder jo ikke noget for brugerne. Men det betyder noget at de er der, og at de har ressourcer.

Gæst

#37

2015-10-12 11:58

Fordi jeg ikke kan se meningen med at flytte Statens Værksteder til Helsingør.

Gæst

#38

2015-10-12 14:31

Dear Sirs
Ministry of Culture Denmark
Because the intention of the state to change location State workshops is that sympathize with the position of the artists that refuse to change. My reasons are based on my great affection and experience exchange with Danish artists in a fantastic place, with no doubt a precursor to the art scene in Scandinavia.
It would be of great sadness relegate art to the periphery of Denmark when local and international artists they intend to do projects in Copenhagen and Denmark is deprived of the possibilities offered by the National Workshops for Arts in the Old Dock, making it impossible to live the spirit time on the local scene.
I appreciate your time that I had the opportunity to enjoy and see grow my career from a wonderful space.
With deepest sympathy
Sincerely
Claudio Cortés F.
sculptor

Gæst

#39

2015-10-12 14:42

Flytningen af SVfK er en helt absurd måde at spare penge på og som højst sansynlig ikke vil have den store effekt som kulturel buffer. Hvis man tror det bliver en turist attraktion ved siden af Kronborg, må man tro om igen. Når man er på SVfK, vil man have arbejdsro.

Gæst

#40

2015-10-12 15:03

BEVAR SVK PÅ GAMMEL DOK: Fordi jeg mener, det er en forkert beslutning at nedlægge et velfungerende værksted blot for at etablere et nyt et andet sted. Det er efter min mening retningsløst sløseri både med kompetencer og penge.
Der er ingen udøvende kunsthåndværkere, kunstnere, designere eller andre, som får noget ud af den flytning. Brugerne af værkstedet er i København, også brugere fra andre dele af landet. De bor i den legatbolig, som for nylig er istandsat til formålet, at huse ikke København baserede brugere.

Gæst

#41

2015-10-12 15:23

Fordi jeg mener at er komplet tosset, og ude af propationer at flytte dette sted, Der er gang i alt for mange flytninger i denne regering.


Gæst

#42

2015-10-12 16:14

Fordi kunstnere har brug for at være netop der, hvor al kunsten er samlet, så de dagligt kan få stunder til at se andres udstillinger, film, os.v. det andet er jo fuldkommen hovedløst..!

Gæst

#43

2015-10-12 16:27

Samme begrundelse som i oplægget - !!!

Gæst

#44

2015-10-12 17:35

Fordi de bonderøve, også med denne handling viser , at de er tonsende uegnede til at lede og støtte dette lands proffessionelle kulturliv . så snart det ikke har noget med traktorer ,eller placering af gylletanke så tæt op ad vores kystlinier og søbredder som overhovedet muligt, så bliver de fjerne i øjnene, og begynder at gnide sig skridtet. FY FOR HELVEDE

Gæst

#45

2015-10-12 18:29

Jeg er uddannet keramisk formgiver, bor i midtjylland. Jeg mener det er af stor værdi at man under et ophold på statens værksteder
er tæt på alle hovedstadens kulturelle tilbud, som f.eks museer, gallerier, udstillinger m.m. Det er her uddannelserne ligger, det er her, det sker. Jeg kan ikke se meningen med at flytte 5-6 arbejdspladser.

Gæst

#46

2015-10-12 19:14

Jeg har skrevet under fordi Statens værksteder fungerer så godt på Gl.Dok i tæt samarbejde og i nærheden af de relevante institutioner, og fordi det er vanvittigt at have brugt så mange kræfter og penge i renovering etc, for så få år tilbage for derefter at flytte dem til Helsingør af ideologiske principper. Derudover har flytningen af de få konkrete medarbejdere ingen betydning for Helsingør.

Gæst

#47

2015-10-12 21:57

Det er værdifuldt, at kunstnere kan arbejde i de fantastiske og meget velfungerende værksteder i Hovedstaden, og sideløbende deltage i Københavns kunstliv. Museer, gallerier, udstillinger, netværke, og ikke mindst møde nye kolleger fra ind- og udland.
"Flytte-pengene" kan bruges bedre til at skabe og forbedre nye muligheder ude i landet.

Gæst

#48

2015-10-12 22:46

Mange bruge der kommer ude fra har ofte en vennekreds, familie, bekendte som bor i København, som de kan bo hos i den periode de arbejder på SVK. hvis ikke, så har SVK gæsteboliger.

Gæst

#49

2015-10-13 06:31

jeg er borger i Hvidovre kommune og har været medstifter til en Gruppe ved navn Kunsten Stiger. jeg har været i tæt samarbejde med to kunstnere som har brugt SVK på Gammel Dok. Det har været en stor arbejdsmæssigt lettelse, at de kunne bruge stedet, og vi som borgere har kunne følge kunstværnerne opståen. Endvidere er jeg udpeget medlem af Hvidovre Kunstråd og har også igennem andre medlemmer af kunstrådet hørt hvor meget det betyder for kunstnerne at de har adgang til faciliteter i København.

Gæst

#50

2015-10-13 06:56

det vil ødelægge det kreative,kunstneriske miljø, som er blevet opbygget gennem mange år.