BevarSVKpåGammelDok

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BevarSVKpåGammelDok.

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-10-09 15:54



Gæst

#2

2015-10-09 18:14

De som använder verkstäderna och utövar kulturgärningar ska ha medbestämmanderätt. Politiker ska lyssna på kulturutövarna och deras behov.

Gæst

#3

2015-10-09 19:55

SVK med sin nuværende beliggenhed er meget betydningsfuldt for dansk kunstliv. At flytte det til Helsingør er bare en dyr måde at afvikle det på.

Gæst

#4

2015-10-09 20:58

At flytte SVK skaber ikke nye arbejdspladser. Det vil bare være en dyr og tidskrævende flytning til stor frus for alle brugere. Riv ikke ned hvad virker til perfektion.

Gæst

#5

2015-10-10 06:30

Det er meningsløst at flytte statens værksteder af nøjagtigt de grunde der nævnes af kit

Gæst

#6

2015-10-10 07:03

Fordi det er åbenlys idioti at flytte GammelDok ud af København.

Gæst

#7

2015-10-10 07:17

At flytte Statens Værksteder for kunst til Helsingør er en utrolig dårlig og dyr idé. De samme penge kunne bruges til at skabe nye stillinger på kunstværksteder i provinsen. Jeg har selv fået tildelt 2 ophold på SVFK, så jeg har indsigt i hvordan stedet fungerer. Blot at flytte alle de tunge grafiske trykpresser og de enestående faciliteter til at lave akvatinte, vil være meget besværligt, dyrt og fuldstændigt meningsløst. Jeg kan kun se det som en absurd form for symbol-politik, uden nogen positiv effekt i virkeligheden. Tværtimod vil det gøre livet surt for en hel masse kunstnere, håndværkere, konservatorer og designere, som det er meningen at stedet skal servicere.

Gæst

#8

2015-10-10 07:23

Jeg skrev under fordi det er latterligt at flytte en institution ,som er kendt blandt kunstere fra Gl.Dok til Helsingör..det hjälper hverken provinsen eller kunstnere fra ind og udland.Jeg er for en dezentralisering generelt,men denne beslutning er virkelig latterlig.

Gæst

#9

2015-10-10 07:45

SVFK skal ikke flyttes fra det centrum af kulturliv som SVFK selv er med til at "brødføde". Alle SVFK brugere udenlandske som danske agerer med netværket omkring København. Et netværk som er et must at være en del af - for at være progressiv og med i samtidskunstens øje. En flytning af SVFK er økonomisk som fagligt en skandale og total galimatias

Gæst

#10

2015-10-10 08:08

For at bevare et godt og fungerende værksted. At flytte dette, er kun politisk tanketomgang, som kun vil forringe mulighederne for landets kunstnere. Man må se i øjnene, at en hovedstad altid er- og skal være- landets kulturelle og kunstneriske centrum.
Håkan Nyström. Billedkunstner.www.hakannystrom.dk
Bjarne

#11

2015-10-10 08:58

Man kan ikke flytte værkstederne. Man kan nedlægge dem, og bygge noget andet op der måske, eller snarere måske ikke , vil ligne dem. Hver funktion er udviklet og tilrettet specielt til lokalerne. 


Gæst

#12

2015-10-10 09:00

Fordi jeg har set de nuværende lokaler.
De er smukke og ligger smukt.
Og så har jeg en god ven der arbejder der.

Gæst

#13

2015-10-10 09:48

Fordi det er vigtigt for et nationalt og internationalt center af den kaliber i Hovedstaden. For at bevare og optimere et levende Kunstliv i Kbh. Det betyder ikke at jeg ikke mener at et lignende center burde have plads på Kronborg. Kunsten bør opgraderes, ikke nedgraderes, hvis man vil have et levende kunstliv i Danmark.
Venlig hilsen Marianne Hesselbjerg

Gæst

#14

2015-10-10 11:02

Fordi jeg selv i 1991 fik mulighed for at arbejde derude i 2 mdr. I kraft af at jeg var inviteret, som gæst på Corner/Charlottenborg i 1992. På det tidspunkt havde jeg ikke eget atelier og havde brug for et neutralt rum til at male større formater. Desuden fik jeg også mulighed for at lave mine egne rammer på Træværkstedet, der også ligger ude på Statens Værksteder For Kunst og Håndværk. Et unikt miljø der med varsler om lukning rammer alle typer Billedkunst. Kunstmalere, Billedvævere, Grafikere, Keramikere, Installations kunstnere, Billedhuggere. Alle kunstnere kan ansøge om arbejdsophold. Det er ikke kun for Københavnere. Også Jyder og Fynboer kan ansøge og får ophold. Kriterierne er at de er udstillende og at de er gode. Der er også adgang for Udenlandske Kunstnere. Der er tilknyttet en gæstelejlighed for dem, der kommer udefra. SVK må overleve i København. Det vil koste millioner at flytte de store keramik ovne, det Grafiske Værksteds udstyr, de store Billedvæve og det samlede Fotografiske udstyr. Rammerne i Gl. Dok unikke for ALLE de Kunstnere, der får mulighed for at arbejde på SVK. Venlig Hilsen Lone Plaetner, Billedkunstner


Gæst

#15 Re:

2015-10-10 11:03

 

 


Gæst

#16

2015-10-10 11:58

Udflytningen giver absolut ingen mening

Gæst

#17

2015-10-10 13:24

er det passende at der er en reklame for Investeringer ovenfor

Gæst

#18

2015-10-10 13:35

Fordi det er mest praktisk at beholde det i København og her er flere kunstnere og flere museer og udstillingssteder og desuden er det nemmere for udlændinge at komme hertil, hvis kunstneren f. eks skal udstille i udlandet.

Gæst

#19

2015-10-10 13:44

Endnu en kulegravning af det danske folk.

Gæst

#20

2015-10-10 14:07

Fordi det er et tilbageslag for kunsten. Og en latterliggørelse af befolkningen, at flytte så særligt er sted, og så bilde os ind, at man ad den vej skaber flere arbejdspladser. Øv for et mærkeligt synes de politikere har på os vælgere.
Gæst

#21

2015-10-10 14:20

Syns det ville være lidt interessant at se et regnestykke over hvor meget det koster at flytte udstyr og bygge værksteder på Kronborg, samt hvor mange nye arbejdspladser man forestiller sig det medfører. Er der mon nogen der har kikket på de tal før de tog deres beslutning? Hvis ikke taler det vidst for sig selv. Endnu en populistisk politisk beslutning der er dyr og uden nogen form for rod i virkeligheden... 


Gæst

#22

2015-10-10 14:47

Fordi det er komplet tåbeligt at flytte værkstederne til Helsingør. De hører hjemme i København

Gæst

#23

2015-10-10 15:19

!. resourse spild. En ting er at flytte et kontor men en helt anden med værksteder der er så kostbare at installerer.
2.Professionelt tab.Når kunstnere kommer fra hele lande er det vigtigt at de kan se det store udbud af udstillinger, talks etc.og udveksle /videndele med de mange kolleger i den nuancerede Københavnske kunstverden.
3.Da mange kunstnere bor i Kbh. de skal køre frem og tilbage hver dag. Det blir dyrt/ resourcespil.

Gæst

#24

2015-10-10 19:26

Det er vigtige forhold der ikke bare lige kan flytte et andet sted hen....

Gæst

#25

2015-10-10 20:50

Jeg skrev under for at bevare et ganske særligt, men vigtigt miljø - et lille koncentrat af talent og nødvendighed. Og så til det mere økonomiske - enhver ved hvad en flytning koster - Statens Værksteder er et af de dyre projekter at flytte - skulle der således være penge 'tilovers' så brug dem hellere på at forbedre allerede eksisterende institutioner.