BevarSVKpåGammelDok

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen BevarSVKpåGammelDok.

MIna
Gæst

#51 Kunster skal leve i Kobenhavn

2015-10-13 07:35

Fordi jeg synes at det er vigtigt at kunster i Kobenhavn kan fortsaette at arbejde i deres atelier, i byen.
Det er aller vigtigste at en en by holder af sine kunster, fordi det er byens sjael.
Hvis kunster skulle flytte bliver livet  vanskeligt for dem, og Kobenhavn bliver en kold og kedelig by uden kunster.


Gæst

#52

2015-10-13 11:48

fordi jeg mener det skal være en international institution

Gæst

#53

2015-10-13 18:33

Jeg skriver bla fordi SVK har en international profil og er besøgt af internationale kunstnere.

Gæst

#54

2015-10-13 18:50

Fordi denne regering er igang med at ødelægge kultur, uddannelse og fremtiden for os alle
Skam over dem
M

Gæst

#55

2015-10-13 19:07

Fordi jeg har et lite håp om at staten tar til fornuft og skrinlegger planene om å flytte. Forslaget er rett å slett hårreisende og faller på sin egen urimelighet.

Gæst

#56

2015-10-13 19:18

Jeg har vaeret gaest paa SVFK to gange med 25 aars mellemrum. Nogle ansigter var nye, andre aeldre men stedet var det samme: professionelt, trygt, og levende. Hvor mange steder kan brugere af en offentlige institution sige dette?

Gæst

#57

2015-10-13 20:34

Fordi jeg er bange for det næste skridt er at staten tager hele huset fra os, når arkitekterne flytter.

Gæst

#58

2015-10-14 00:35

Det er et internationalt samlings sted for kunstnere fra hele verden og Danmark til støtte og kunst-inspiration og ide udveksling i forhold til fremstilling og udførelse af kunst. Det er også nemt at komme til med masser af muligheder for alle parter at komme tæt på hinanden - hvilket vil blive besværliggjort i væsendtlig grad hvis det flyttes til en meget mindre by som Helsingør.

Gæst

#59

2015-10-14 07:12

Kunstnerværksteder skal være der, hvor der er et kunstmiljø.

Gæst

#60

2015-10-14 07:22

Statens værksteder er et meget vigtigt mødested og arbejdssted for kunstnere, kunsthåndværkere, arkitekter og designere. Dets placering midt i københavn er centralt på alle måder. For nærhed til en række professionelle underleverandører, for stedet som mødested både mennesker og faggrupper imellem, fra HELE landet og fra UDLANDET. For at være en del af hovedstaden, for muligheden for at få besøg af kolleger og andre professionelle, der alle er i, eller med mellemrum passerer, hovedstaden og dermed for synligheden af vores arbejdsproces.
En flytning af Statens Værksteder forekommer desuden som hovedløst spild af de allerede kraftigt beskårede midler der tildeles kulturen i disse år.


Gæst

#61

2015-10-14 08:36

Jeg er selv bruger af statens Værksteder og bliver derfor berørt af en udflytning af værkstederne til Helsingør. Det bliver sværere at udnytte et værksteds ophold fuldt ud, samt at mødes med profesionelle kontakter, hvis værkstedet ligger i Helsingør. Det er også et stort spørgsmål, om der er økonomi til at genetablere værkstederne til samme niveau, som det nuværende.


Gæst

#62

2015-10-14 08:46

Jeg har selv i flere omgange arbejdet i det fotografiske værksted på Gammel Dok med mine afrikanske billeder. Stedets ånd og atmosfære er umådeligt befordrende for det kunstneriske arbejde.

Gæst

#63

2015-10-14 10:11

Med så få ansatte giver dette overhovedet ingen mening.

Gæst

#64

2015-10-14 14:20

Fordi værkstederne er et fantastisk sted og mulighed for kunstnere i HELE danmark. Fordi værkstederne er udviklede igennem - er det 30 år de har været der, sammen med fagfolk med viden om de bedste maskiner og værktøj i ideelle rum og en inspirerende lokalitet, det kan ikke blive bedre - men kun svækkes ved flytning. Og hvorfor ødelægge noget der er vokset sig så stærkt og funktionelt i gennem mange års brug af vidende folk.

Gæst

#65

2015-10-15 05:56

Jeg syntes det er fantastisk at have statens værksteder i København og de er indrettet smukt i de gamle lokaler, og en fantastis brug af de smukke lokaler til at der opstår nye ideer og design fra både udenlandske og danske. Bevar dem de er fantastiske og unike for Danmark.

Gæst

#66

2015-10-15 07:12

Det er en vanvitteg dårlig idé at bruge en masse penge og kræfter på at flytte et velfungerende, centralt beliggende værkstedsfællesskab nogle kilometer nordpå til Helsingør.
Det giver en masse udgifter for staten og ulemper for brugerne. Hvilke fordele? Måske indtægter til DSB?


Gæst

#67

2015-10-15 08:41

På grund sf argumenterne, bl.a. m.h.t. økonomi.

Gæst

#68

2015-10-15 09:18

Jeg underskrev fordi jeg har fulgt med i hvordan kunstnerne arbejder, hvor de kommer fra og hvordan de samarbejder efter arbejdsdagen i København samt i hvor stor omfang de bruger gallerier og museer.

Gæst

#69

2015-10-15 18:31

Jeg ser ingen fornuftig grund, hverken økonomisk eller faglig, til at flytte Statens værksteder.

Gæst

#70

2015-10-15 20:03

Kan ikke siges bedre end det medfølgende brev, beslutningen er hovedløs, absurd og fuldstændig i modsætning til formålet med værkstederne. At flytte dem er symbolpolitik i sin værste form!

Gæst

#71

2015-10-15 21:38

Fordi det er et hovedløst og kortsigtet projekt uden visioner - derfor skriver jeg under på at det ikke skal gennemføres.

Gæst

#72

2015-10-16 08:44

Som bruger af Statens Værksteder kan jeg kun sige at det er
et vanvittig projekt, som absolut kommer til at bringe mere skader
end gavn.
Har nogen rådgivet politikkere, eller tror de at de kan bedst selv??


Gæst

#73

2015-10-16 09:54

Meget fint og væsentligt initiativ,
Jeg mener, det er meningsløst at flytte et velfungerende værksted og miljø, som er opbygget gennem mange år, og som det vil tage år at genetablere et andet sted - og koste mange penge. Spild af både miljø, penge, væsentlig beliggenhed ift hele kunst- og designmiljøet i København. Det vil ikke skabe mange om overhovedet nogen arbejdspladser at flytte SVK. Det er ren symbolpolitik at foreslå denne flytning.

Gæst

#74

2015-10-16 11:38

Jeg er billedkunstner og bruger...mener at placeringen i Danmarks kunstcentrum , med meget stor koncentration af gallerier, museer og kunstnere, er vigtig for at få det optimale ud af et ophold på SVK gl Dok., ikke mindst når der skal skabes nødvendige netværk både nationalt og internationalt.
Desuden er det Økonomisk en uklog beslutning. Hvor skal pengene til etablering af de fantastiske værksteder findes? Det kommer til at koste formue!


Gæst

#75

2015-10-17 12:22

Det inspirerende arbejdsmiljø der findes på SVK kommer ikke af sig selv, det tager mange års erfaring at nå dertil. Flexibel og kompetent ledelse, superdygtig værkstedsledelse med den rette forståelse for brugernes behov og ønsker.

Det er helt hen i vejret at flytte SVK til et andet sted. - Og der er lige etableret helt nye brugerboliger for folk uden bopæl i København! Spar de mange flytteomkostninger og brug de åbenbart øremærkede penge på at etablere flere værksteder i bygningen på Christianshavn.