Bevar Agerbæk bibliotek

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Agerbæk bibliotek.


Gæst

#1

2015-10-03 21:53

Jeg har brugt biblioteket flittigt i de efterhånden 9 år jeg har boet i Agerbæk. Jeg vil personligt synes at det er et stort tab for mig og for byen, hvis biblioteket lukkede. Bevar Agerbæk bibliotek!!!

Gæst

#2

2015-10-04 06:22

Både børn og konen bruger biblioteket flittig

Gæst

#3

2015-10-04 07:56

Fordi mine børnebørn og jeg bruger biblioteket jævnligt og jeg er storforbruger af krimier

Gæst

#4

2015-10-04 09:13

Min søns dagplejer bruger biblioteket i Agerbæk utrolig meget. Jeg brugte den i forbindelse med min bachelorskrivning.

Stinne Toft

#5 Bevar Agerbæk bibliotek

2015-10-05 14:37

Vi har lige sammen med Varde Kommune været igennem en god proces omkring udvikling af Agerbæk med flot resultat. Så om ikke politikerne vil til at afvikle os igen herude i øst, ved at vil lukke vores meget brugte bibliotek for at spare sølle 400.000 kr. Samtidig har de ingen skrubler med at bruge tocifret millionbeløb på byforskønnelse af Varde by det hænger for mig ikke sammen. Vi bor altså også i Varde Kommune og har altså 30 km. Til biblioteket og en bogbus en gang om ugen et par timer kan altså ikke erstatte vores gode bibliotek.


Gæst

#6

2015-10-06 11:36

Bevar vores bibliotek

Gæst

#7

2015-10-10 03:42

Jeg bruger biblioteket ca 1x mdr. Jeg arbejder til kl 18 hver dag og kan ikke komme til bog bus i dagtimer

Gæst

#8

2015-10-10 16:41

Jeg bruger Agerbæk Bibliotek flere gange hver måned om aftenen da jeg ikke arbejder i byen. Fremover vil læsning blive minimeret.
I Danmark har det ofte været ønsker om at vi læser mere men det offentlige går intet for at give os muligheden ved at lukke flere og flere biblioteker i landet.
Munden siger et men hånden tager uden at lytte til munden som anbefaler mere læsning

Gæst

#9

2015-10-13 13:10

For at udvikle og ikke afvikle Agerbæk by

Gæst

#10

2015-10-13 13:12

For at udvikle og ikke for at afvikle

Gæst

#11

2015-10-13 13:16

For at udvikle ikke for at afvikle Agerbæk by

Gæst

#12

2015-10-13 14:20

fodi vardes opland  ogsaa gerne skulle fungere men vi faar ikke mange chancer .det var ellers ikke de lovede ved sammenslutningen.men inderst viste vi vel godt det ville ende saadan


Gæst

#13

2015-10-13 14:37

Fordi det ligeså godt kan ramme vores by Janderup i Varde.

Gæst

#14

2015-10-14 13:38

Godt initiativ. Vi cykler eller kører ofte til Agerbæk for at benytte bibliotekets tilbud. Hvis det lukker, vil det blive Grindsted Bibliotek, vi søger til. Ærgerligt, at man ikke har samme service i vores egen kommune.

Gæst

#15

2015-10-14 18:52

Ærgerligt at udkanten af kommunen ikke prioriteres højere - når det gælder Varde som centrum spares der ikke på noget..... Husk vi er EN stor kommune med plads til store og små! 

Mikael Sand Simonsen
Gæst

#16

2015-10-14 20:26

Jeg skriver under fordi både jeg og min familie bruger biblioteket, hver med sin interesse og alder. Den mindste tager en tur på politimotorcyklen, ham der lige er startet i 1. klasse finder en læs let bog og endelig skal den voksne have en bog med hjem.
Jeg er selvstændig og glad for den fleksibilitet som 7-22 åbningstid og selvbetjening giver. Det kan ikke blive meget bedre. Samtidig må dette setup resultere i en relativt begrænset lønudgift for vores fælles kommunekasse. Særligt når man tager Agerbæk by inkl. oplandets størrelse i betragtning.
Med en afstand på over 25 km til Varde, er hovedbiblioteket ikke et alternativ til den nuværende løsning. Og for mange af os vil muligheden for at anvende bibliotekstilbuddet fremover ikke være muligt, hvis 1 times stop på bogbussens rundtur er alternativet.
Prøv at holde folks samlede argumenter for at bevare biblioteket op overfor byens udvikling og tiltrækningskraft på sigt. I en kommune, hvor byer af Agerbæks størrelse ikke er ligegyldige, bør det ligge de folkevalgte på sinde, hvordan man også på sigt, sikrer udvikling og sammenhæng ud over hele kommunen, og ikke kun hvor rådhuset er blevet placeret.
- En stor del af byrådet kommer jo selv fra landlige omgivelser, et godt stykke fra Varde by, og ved udmærket godt, at ikke alt hensigtsmæssigt kan tilbydes og afvikles indenfor Varde bygrænse..
- Midt i al mulig anden, hård prioritering, er det måske også tid til at overveje hvad der er væsentligt at bevare ude i de landområder, som hovedsageligt udgør Varde kommune.
En lille ide til alternativ budgetlægning kunne f.eks. være indsamling blandt indbyggerne i Varde by, når der er ønsker om byforskønnelse, kunst i det offentlige rum osv. Den slags må man nemlig allerede idag finde lokale løsninger på, udenfor Varde by.


Gæst

#17

2015-10-19 14:06

Fordi det er en simpel nødvendighed, at vi beholder så mange aktiver som muligt i de små landsbyer, og biblioteket er bestemt et af dem

Gæst

#18

2015-10-19 14:37

Biblioteket er samlings sted for børn og unge og alle der ikke selv har computer

Gæst

#19

2015-10-19 16:53

Vi fortjener at have et bibliotek , hvis vi skal kunne holde fast I at familier skal bo i Agerbæk. Ikke alt skal foregå på nettet !

Gæst

#20

2015-10-20 09:27

Hej Bente. Torsdag er fin for mig, så vi

Gæst

#21

2015-10-20 22:15

Super vigtigt!