Bevar Agerbæk bibliotek

Agerbæk bibliotek har mange funktioner, og fungerer som samlingssted for borgerne i Agerbæk og omegn. Den behagelige atmosfære og de fleksible åbningstider gør det bl.a. muligt for besøgende at låne bøger, film og spil, slænge sig i sofaen med en god bog, gå på internettet via den installerede computer, og lege og tilbringe kvalitetstid med børnene, hvornår på dagen det end må passe de enkelte. Afvikling af biblioteket vil være et stort tab for Agerbæk by såvel som for de omkringliggende byer. I udviklingsmæssig sammenhæng vil det have en negativ effekt på byen og generelt for de små byer øst for Varde, ligesom det vil have sociale og læringsmæssige konsekvenser for de mange besøgende. Som nabo til biblioteket er jeg vidne til, hvor meget biblioteket benyttes af de lokale, unge som gamle, dagplejemødre med alle deres dagplejebørn, - enhver som værdsætter viden, læring, informationssøgning og samvær, så lad os stå sammen, skrive under og sørge for at lukning af Agerbæk bibliotek ikke bliver en mulighed.

Sandra Erikstrup Larsen    Kontakt forfatteren af dette andragende