Underskrifter imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Underskrifter imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune.


Gæst

#26

2015-11-12 07:46

Umiddelbart virker det til, at det er en kommunal spareøvelse, som kun tilgodeser kommunekassen. Og børnenes tarv, sikkerhed og tryghed er åbenbart til salg for de "kloge" hoveder, som har forfattet dette oplæg. På kort sigt vil det nok give en økonomisk gevinst, men på lang sigt svarer det til, at tisse i bukserne for, at få varmen. Det varmer så dejligt, men desværre så kort. For hvad vil der ske, hvis dette oplæg bliver virkelighed? Først og fremmest vil det give utrygge og stressede børn, med deraf følgende negative konsekvenser. Dernæst vil kommunen i løbet af kort tid igen mangle penge i kassen, så er det jo nemt, at lukke de små landsbyskoler, som trods alt stadig eksisterer. Når det så er sket, begynder de selvsamme små byer, at miste børnefamilier, som ikke vil byde deres børn en så stresset hverdag. Når børnefamilierne så er væk, begynder det at koste arbejdspladser, fordi de ansatte flytter væk fra området. Så lukker de sidste handlende, da der ingen kunder er mere, derefter lukker de små lokale håndværkere og virksomheder, af selv samme grunde. På lang sigt vil de små byer være affolket og afviklet, og det vil ske inden for få år. Så det bliver et klart nej fra mig. Og de byrådsmedlemmer, som stemmer ja til det her, kan være HELT sikker på, at min stemme får de ikke om 2 år.

Gæst

#27

2015-11-16 14:07

Fordi det er dumt, uigennemtænkt og slet ikke til barnet tarv.

Gæst

#28

2015-11-17 15:46

Jeg ser ikke, hvordan man i den ny skolestruktur vil sikre nærhed og sammenhængskraft i skolerne.
PGN
Gæst

#29

2015-11-20 15:38

Jeg synes det er ok med en sammenlægning af skolerne
Funder, Kragelund og Skægkær.
Men hvor skal børnene gå i skole, hvis barnet bor i Funder og skal gå i skole i eks. Kragelund, hvordan kommer barnet, så i skole og hvem skal betale (det håber jeg kommunen har råd til i deres nye projekt skolestruktur).


Hvilken bus skal de køre med - før kommune sammenlægningen i 2007, sad jeg selv i udvalget med teknisk forvaltning, hvor vi der kendte byen og de udfordringer og opgaver, der var med trafikken i Silkeborg udarbejdede køreplaner i samråd med borgerne.
Vi var glade for den daværende køreplan for bybusserne, da havde vi en bus der kørte hver halve time fra torvet i Silkeborg -
Kragelund via Funder, men efter den nye kommune sammenlægning, kører bussen fra torvet til Kragelund via Østerbording.
Der var mange kunder der brugte bussen fra Torvet - Funder- Frederiksdal eks. skolebørn, der skulle i skole, fritids aktiviteter -
(dem er der selvfølgelig ikke mange af efter den nye skolereform)


og der var kunder der kørte fra Kragelund for, at komme på arbejde i Funder på plejehjemmet og kunder, der kørte med til Lysbro fra Kragelund.
Mange ting er blevet vanskeligere efter kommune sammen-lægningen og den nye skolereform.
Man er god til, at bruge penge på en ny parkeringskælder og et nyt stadion, men der skæres i økonomien og ydelserne på Børne og unge området og de ældres og de syges ydelser skæres der også i.


Gæst

#30 Re:

2015-11-21 16:38

#24: -  

 synes du skal sende dette indlæg som høringssvar 


Gæst

#31

2015-11-22 08:54

Jeg er meget utilfreds med at man vil lukke de små lokalsamfund, og derved fremme udviklingen af "udkants Danmark", de små byer dør når man lukker skoler.

Gæst

#32

2015-11-23 18:15

Jeg mener,at den skolestruktur,27 er det bedste for vores børn,skoler forbliver i nærområde

Gæst

#33

2015-11-25 11:08

godt initiativ