Underskrifter imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Underskrifter imod ny skolestruktur i Silkeborg kommune.


Gæst

#1

2015-09-30 15:05

Fordi jeg er stærkt imod forslaget om skolefællesskaber.

Gæst

#2

2015-09-30 16:46

Jeg underskrev, fordi min datter og hendes familie bor i Sorring. Og jeg er bekymret for at Sorring skole lukker, så mine 3 små børnebørn som pt. går i 1. og 2. klasse skal til at gå i skole i en anden by. Det vil være en katastrofe for Sorring by at lukke skolen, da det vil medføre færre tilflyttere - evt. fraflytninger af småbørnsforældre og muligvis på sigt lukning af den eneste dagligvarebutik, der findes i byen. Sorring vil ændre sig fra at være en aktiv landsby i udvikling til at være en sove-landsby uden udvikling.


Gæst

#3

2015-10-02 09:10

Bevar de små klasser - større indlæring mere ro i klassen.

Gæst

#4

2015-10-23 19:04

Vore børn og unge er vores største ressource. Vi skylder at investere i dem og deres fremtid. Forslaget til den ny skolestruktur minder mere om afvikling end om udvikling. Det er på tide at Silkeborg kommune sadler om. Der er en grund til at man har 2 ører og en mund. Det ville klæde de kommunale politikere, at lytte til de mange indsigelser før den endelige beslutning tages.
2 år til næste kommunalvalg. Gad vide hvordan en meningsmåling ville se nu netop nu??

Klaus Midtgaard Sørensen


Gæst

#5

2015-11-04 06:10

Lad os holde vores skoler i vores lokalsamfund, og ikke blande elever og lærer for meget, det splitter lokalsamfundene ad, lad os bevare vote skoler som de er og ikke centrere som vi allerede har gjort med kommuner osv hvor servicen ude i landsbyerne kun er faldet med årene.

Gæst

#6

2015-11-04 10:59

Jeg kan overhovedet ikke forstå hvorfor man overvejer at lukke en fantastisk og velfungerende skole som Sejs skole

Gæst

#7

2015-11-04 13:30

Fordi jeg synes vi skal gøre noget ved skolestrukturen.

Gæst

#8

2015-11-04 18:35

Fordi denne skolestruktur er helt forkert,den mangler belysning fra flere parter, håber den bliver annulleret eller tilrettet så den bliver "spiselig" for de implicerede parter.

Gæst

#9

2015-11-04 19:04

Vi bor i Sorring og en stor grund til det er skolen, vi er stærke tilhængere af små skoler og vil nok flytte til en helt anden kommune, hvis politikerne får deres vilje på dette område.

Gæst

#10

2015-11-04 19:06

Jeg mener, at forslaget skaber utryghed og usikkerhed for alle kommunens skolebørn og familier. For slet ikke at nævne alle lærerne. En usikkerhed der vil vare ved i årene frem, idet de nye ledere hele tiden vil kunne og skulle flytte elever og lærere efter det mest økonomisk rentable. Sådan får man ikke en tryg og stabil hverdag i familier med skolesøgende børn. En meget dårlig reklame for byen i forhold til at tiltrække nye ressourcestærke skatteborgere. Med andre ord er det helt uacceptabelt! Håber byrådet kommer til fornuft.

Gæst

#11

2015-11-05 09:06

Forslaget om en ny skolestruktur er decideret skræmmende. Hvor er børnenes tarv i denne sag? Beslutninger som denne skal nok komme tilbage som en boomerang i form af udgifter til ikke gennemtænkte følgevirkninger. Come on, Silkeborg Kommune, skulle vi ikke være familiernes kommune og forsøge at tiltrække flere borgere?

Gæst

#12

2015-11-05 15:25

Der er lavet mange undersøgelser som viser forskellige resultater ,tror skolerne ikke bliver bedre af at lukke flere ned og der spares intet.

Gæst

#13

2015-11-05 16:49

For mange ubesvarede spørgsmål om detaljer mv.

Gæst

#14

2015-11-06 20:22

Som gammel folkeskolelærer er det nemt at se, at dette kun er en stor (igen) spareøvelse. Igen skal folkeskolen trynes. Uanset hvad politikerne prøver at bilde befolkningen ind. Der vil komme en større tilstrømning til de private skoler. Og så kan man få en grim tanke: Søren Kristensen, som er ophavsmand til distrektssammenlægningerne, er lærer på Kornmod.(!!!) Denne grimme mistanke har selvfølgelig ikke noget på sig! -eller har den??

Gæst

#15

2015-11-07 19:16

Fordi jeg er bekymret for mine børnebørns videre skolegang
KGJdk

#16 Drop den nye skolestruktur

2015-11-08 06:52

Vi skal ikke have nomade-elever, så vi forældre skal se på et eller andet skema for at vide hvor vores børn kan være inden for en radius af 20 km. Der til kommer at der er en undersøgelse der viser at de små skoler klare sig bedst. 

Skal der spares i kommunen så er det ikke på vores fremtid, børnene, det skal gøres.


Gæst

#17

2015-11-08 17:44

Fordi jeg ønsker det bedste, for alle skolebørn der er
under Kommunens sparrer. .;-(

Gæst

#18

2015-11-08 20:19

Fordi jeg mener, at det er et super dårligt stykke håndværk. Der her er udført af forvaltningen og politikere.

Gæst

#19

2015-11-08 20:39

Fordi det er vigtig at bevarer selvbestemmelsen på den enkle skole. Forskellighed er vigtig i min verden. Vigtig at bevarer friheden i de små lokal samfund

Gæst

#20

2015-11-09 18:54

I håbet om, at politikerne mener det alvorligt når forslaget er sendt i høring: de lytter og retter til i samarbejde med skolebestyrelserne.

Gæst

#21

2015-11-09 20:19

Fordi, jeg har et barnebarn som går i skole der.

Gæst

#22

2015-11-11 12:52

Kassetænkning af værste skuffe fra politikerne side....


Gæst

#23

2015-11-11 17:48

Skriv under nu og stop den fuldstændige tåbelige ide, der i sidste ende kan være med til at lukke de mindre byer i Silkeborg Kommune.

Gæst

#24

2015-11-11 20:20

Mine børn skulle have gået i Linå Skole, 3 km væk. Overkommelig afstand. Nu er den lukket, og Sejs skole ligger 9,3 km væk. Det er for langt til at man kan cykle, så de tager bussen, det tager cirka 25 min + tid med at gå hen til klasseværelset på skolen. Det er OK, da gevinsten er en god skole, med mange muligheder, og en super SFO mv.

Så stopper det også her ! Min skole-dreng bruger nok tid i bus til dagligt for nuværende. Han skal IKKE "busses rundt" til andre skoler eller noget i løbet af dagen !!

Når "nummer 2" (nuv. børnehavebarn på 4 år) skal i skole, skal de så "busses rundt" på skoler i forskellige steder af kommunen, og vi som forældre enten skal hente dem hver deres sted (hvilket godt kan indebære op til 25 km ekstra kørsel, med nuværende plan) eller børnene skla køre i bus fra skole til skole til hjem ?? NIKS !!!!

PS: Min kone arbejder i Århus - hvorfor sælger vi ikke huset her i Mollerup, og flytter til Åbyhøj ?? Silkeborg Byråd har alligevel ødelagt det naturskønne ved Silkeborg, med motorvej gennem landskabet, gigantiske vindmøller bygges snart i Mollerup, og hvis skolen ødelægges - hvorfor så ikke flytte væk ??


Gæst

#25

2015-11-12 07:31

At lærer kan risikere at skal køre frem og tilbage mellem Sorring skole og skoler i nabo byer, synes da fuldstændig tåbelig. Tænk hvis man skal cykle, så er der vist ikke meget sparet der. Og børnene - kan de risikere det samme, og det er så lige midt i en tid, hvor der tales om at flere og flere børn bliver stresset af længere skoledag. Det hele set i lyset af en ny parkeringsplads under torvet-nyt indkøbscenter-nyt rådhus i Silkeborg. Det er jeg helt sikker på at vores børn ikke synes der er meget mening i.