Ophæve vederlag og ministerpension og Deres pensionsalder.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ophæve vederlag og ministerpension og Deres pensionsalder..


Gæst

#276

2016-01-06 16:22

Hvis resten af Danmark skal spare, er det vel logisk, at politikerne også mærker det, og ikke bare selv kan bestemme hvad de skal have i løn, ministerpension osv..

Gæst

#277

2016-01-06 17:13

De kan følge lo

Gæst

#278

2016-01-09 23:11

Jeg har underskrive da jeg mener at ingen skal hæve sig over andre. At politikerne ikke skal gå på pension lagt før befolkningen.
At både modtage at kunne modtage i både øst og vest og få løn på skatteborgernes regning, er helt ude af trit med sund fornuft. Carl Holstebro er et glimrende eksempel.

Gæst

#279 Endnu en gang pamperi

2016-01-19 12:46

 

Vederlagskommissionen præsenterede mandag sine anbefalinger af, hvordan og hvor meget politikere i Folketinget, kommunerne og regionerne bør lønnes - det har kostet over en million kroner at komme frem til.

Det fremgår af et brev fra social- og indenrigsminister Karen Ellemann til Pelle Dragsted fra Enhedslisten.

I brevet, som er dateret 15. januar 2016, oplyser Karen Ellemann de foreløbige omkostninger for kommissionens arbejde pr. 14. januar samme år, som samlet lyder på 1.073.631,09 kr.

Langt størstedelen af udgifterne er gået til undersøgelser, som kommissionen fandt nødvendige. Her er det blevet brugt 729.686 kr.

Den næststørste post på listen over udgifter er på lønninger til Vederlagskommissionens seks medlemmer: Michael Christiansen, Louise Gade, Rikke Hvilshøj, Tove Larsen, Lisbeth Lollike og Jes Lunde.

Alle har modtaget i omegnen af 34.000 kr. i kvartalet med undtagelse af formanden, Michael Christiansen, der har fået 111.438 kr.

I alt blev udgifterne til lønningerne opgjort til 286.405,56 kr. den 14. januar i år.

Ud over lønninger har de seks medlemmer fået godtgjort transportudgifter for 42.153,73 kr. og spist og drukket for 15.385 kr. i forbindelse med møder.

 

Vil ikke lytte til kommissionen

Vederlagskommissionen oprettet i 2014 af den daværende regering med Socialdemokraterne og Radikale Venstre med opbakning fra Konservative, Venstre og SF.

Allerede dengang gav partierne håndslag på, de ville stemme for kommissionens anbefalinger uanset, hvad den nåede frem til.

Mandag blev dens anbefalinger så præsenteret for offentligheden, og de gik i store træk ud på, at lønnen skal hæves, mens pensionen skal sænkes og visse tillæg skal fjernes.

Ingen af de partier, som ellers lovede hinanden at vedtage resultaterne af kommissionens arbejde, vil dog stemme for anbefalingerne nu, hvor de er blevet præsenteret efter halvandet års arbejde.

Det skyldes i meget høj grad den enorme utilfredshed, der opstod blandt store dele af befolkningen, efter Politiken den 6. januar i år kunne afsløre, at der var en lønstigning i sigte for folketingsmedlemmer, ministre, lokal- og regionspolitikere.

nk hvor meget god gavn det kunne have gjort på ældreområdet?

Eller for vores pensionister?


Gæst

#280

2016-04-02 05:00

Jeg afskyr levebrødpolitikere og uretfærdighed

Gæst

#281

2016-04-02 15:34

Jeg syntes minister pensioner er alt for høj, når jeg sammen ligner med min pension

Gæst

#282

2016-04-02 20:21

Det virker meget underligt at give så mange penge til politikerne, når der skal sparet så massivt på de svage i samfundet... Man kunne bruge de penge godt og til megen glæde andre steder...

Gæst

#283

2016-04-02 23:56

Fordi det er bunduretfærdigt at tidligere ministre osv skal have så meget i pension, når man tænker på hvor lidt en "almindelig" dansker skal nøjes med.

Gæst

#284

2016-04-03 08:23

Det er ikke rimeligt,at politikerne kan gå på efterløn så lang tid før alle andre.

Gæst

#285

2016-04-03 08:50

Fordi det er rimeligt at ministre og folketingsmedlemmer er i nogenlunde øjenhøjde med danskerne

Gæst

#286

2016-04-03 11:24

De skal vel ikke forfordeles

Gæst

#287

2016-04-03 14:27

Synes det er forkasteligt at der skal spares på næsten alt offentligt meni ikke på politikerens løn/vederlag !!!

Gæst

#288

2016-04-03 17:44

Kan ikke se hvorfor politikere skal højnes for dets svigt på falske grundlag og løfter overfor befolkningen. En befolkning der har arbejdet slidt og slæbt og betalt tårnhøje skatter, igennem hele vores liv, for derefter at blive sat på gaden, bla grundet latterlige lønninger til politikere

Gæst

#289

2016-04-04 10:49

ja det kan da ikke være rigtig de skal have så meget i løn

Gæst

#290

2016-04-04 12:46

fordi jeg også mener at politikerne tager røven på os

Gæst

#291

2016-04-04 17:16

Fordi der ikke skal være forskel på alm danskere og politikere. Og absolut ingen vederlag til dem.

Gæst

#292

2016-04-04 17:23

Da jeg er FTP på GF så kan jeg v Gud ikke se komikken i at de får så mange penge og vi andre skal kæmpe med vores ..
Mine børn får i skolen frataget menge ting men politikkerne mm får mere

Gæst

#293

2016-07-26 06:17

Det er alt for stor forskel på vores pensioner og løn vi på det private arbejdsmarked skal altid holde igen med både løn og pension for at viksomhederne kan skovle penge ind

Gæst

#294

2016-08-10 05:30

Lighed for alle

Gæst

#295

2016-09-26 10:22

Jeg er enig i at det er forkert at mange love og regler gælder for os almindelige mennesker men at politikerne vælger at blæse på rimelighederne og undtage sig selv. Gang på gang!

Gæst

#296

2016-09-27 08:58

Det er helt urimelige vilkår for folkevalgte politikere i forhold til befolkningen, at de kan modtage disse store uhyrlige beløb resten af deres dage og derefter videregive det til deres børn. Det er der ingen andre i befolkningen der kan, det bør stoppes.

Gæst

#297

2016-09-27 13:14

Politikerne burde være et godt eksempel og gå foran, og selvfølgelig skal de være underlagt de samme regler som os andre. Andet er direkte uetisk

Gæst

#298 ?

2017-03-19 17:06

Hvorfor skal politikker have lov til at gå på pension før den pensionsalde de selv har bestemt for resten af befolkningen?

Hvorfor skal politikkere have mere i pension end det de selv har bestemt ander almindelige borgere skal have?

Det lugter langt væk af pamperi og magtmisbrug næsten værrer end dem der var ved magten i Tyskland fra 1930 - 1945 

Som om de hvade gjort noget for Danmark andet end forringelser og så meler de deres egen kage 

Det er på tide vi gør oprør mod dem og forlange dem udskiftet alle ind fra en kant

Demokrati kontra diktatur forskellen er ikke ret stor når det kommer til stykket

Ja selv vores politikkere i byrådet er lige så korupte nu vil Aabenraa's borgmester Thomas Andreasen have indflydelsen flyttet til Christiansborg så de kan tvinge deres beslutninger ned over hovdet på befolkningen bare fordi man rundt omkring ikke kan få lov til at sætte vindmøller op som de mener de har lov til uden om befolkninges protester

Koruption og kameraterien samt pamperien florere som aldrig før  


Gæst

#299 Sådan fejre en statsminister

2018-03-30 18:53

“Det hele begynder faktisk på selve valgnatten, mens alle fester. Pludselig kigger Claus Hjort direkte på mig og spørger om jeg ikke lige vil med ud på lokummet og have en bane coke - og det er fandeme svært at sige nej til, når man lige er blevet statsminister for anden gang, ikke?

Benny Svendsen

#300 en andenafstemning

2018-04-11 23:15

Giver Kurt Berg ret, #12

Disse ca. 6000 stemmer, her, ville da batte lidt i underskriftindsamlingen "Afskaf ministerpensionen"

 

Det er da fuldstændig tosset at lave 2 underskriftindsamlinger, med mindre man bevist vil sprede stemmerne, og hvem har interesse i det???????.