Ophæve vederlag og ministerpension og Deres pensionsalder.

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Ophæve vederlag og ministerpension og Deres pensionsalder..


Gæst

#201

2015-10-05 11:21

Fordi dem der kan få del disse goder, tænker ikke på den lille mand, kvinde i samfundet, der kun har til dagen og vejen

Gæst

#202

2015-10-05 12:08

Jeg kunne godt tænke mig at der i det jeg underskriver også indgår en ophævelse af det bidrag (husker ikke hvad de kaldes) som børn til ministre modtager. Den er da absurd. 

Det svarer til at min arbejdsplads betaler et bidrag til min datter hver måned. Det giver da ingen mening. 


Gæst

#203

2015-10-05 13:17

Det er IKKE rimeligt efter så kort tids ansættelse (og så med snyd) kan hæve så mange penge når der samtidig skal spares på ældreområdet.

Gæst

#204

2015-10-05 15:43

Der er bare så meget ulighed og usolidarisk i at vi alle skal spare, på vores børn, skole, handicappede og syge. Og ingen skal spare i toppen. Det gør ondt at være borger i sådan et land..

Gæst

#205

2015-10-05 16:36

Fordi det kan ikke være rigtigt at vi betaler så store summer til politikerne, de må tilpasse sig, til mindre når vi andre også skal . Er selv førtidspensionist pga arbejdsskade og bliver modregnet i min pension fordi jeg går arbejdsskade erstatning. Hvis vi andre skal modregnes skal de også. Lige regler og love til alle.

Gæst

#206

2015-10-05 16:36

Jeg synes det er noget svineri at de skal forgyldes og hele tiden skraber til sig men de svage i samfundet skal intet ha og der spares og spares og nej nu er det nok...
Løkke kan ikke engang betale sit eget tøj og sure underbukser med den løn han får men de allersvageste skal også ha tøj og sko men de har ikke minister pensioner plus andre goder og kan ikke snyde sig til alting og lade folketinget betale.

Vil aldrig forstå Dansk Folkeparti at de vil ha Løkke til statsminister- han kan ikke engang styre hans egen økonomi..

Jeg siger FØJ for H...

Gæst

#207

2015-10-05 19:08

Fordi, at jeg som borger og vælger i Danmark, står uforstående overfor den totale mangel på situationsfornemmelse, de folkevalgte lægger op til, skriver jeg under. Min personlige holdning er den, at de folkevalgte politikere mister jordforbindelsen, i samme øjeblik de træder ind over dørtærsklen til Borgen.

Gæst

#208

2015-10-06 05:42

Selvfølgelig!!

Gæst

#209

2015-10-06 06:51

Der trænger SÅ meget til at blive gjort rent på alle hylder.

Gæst

#210

2015-10-06 07:40

Fordi jeg synes der skal ens regler for alle.

Gæst

#211

2015-10-06 08:55

Det er nærmest ufatteligt og virkelig smagløst, at der skal være så store forskelle! - Fint med en underskriftindsamling, som jeg håber vil give genlyd rundt omkring. - Skal nok udbrede budskabet rundt omkring!

Gæst

#212

2015-10-06 09:02

Politikere har givet sig selv privilegier som den danske befolkning ikke har været bekendt med. Det er efter min mening uanstændigt

Gæst

#213

2015-10-06 10:40

Samme vilkår til alle

Gæst

#214

2015-10-06 10:45

Fordi man ikke bør forgylde en bestemt gruppe mennesker der lever af at bryde løfter, lyve & tale ned til resten af befolkningen!

Gæst

#215

2015-10-06 11:13

Fordi at det er totalt urimeligt at de får så høje pensioner, mens de folk som har bygget dette samfund op lever på et eksistensminimum.

Gæst

#216

2015-10-06 11:33

Det er på tide at udviklen imod et parasitsamfund bliver bremset i vores Danmark.
en forarget borger
Gæst

#217

2015-10-06 12:51

Jeg underskriver fordi jeg syntes, det er forkasteligt alle de spare krav og nedskæringer politikkerne bliver ved at komme med, og samtidig med der skal spares over alt, ja så kan de hæve et fuldstændig urealistisk beløb. Hvor kommer de penge fra? Hvor finder de alle de penge, for i den penge kasse må der da være så mange millioner, at det må kunne " rede" bare lidt af vores velfærd. Hvorfor skal en politikker der laver lort i den, have et million beløb i eftervederlag? Samtidig syntes jeg heller ikke det er ok at minister børn skal have penge også, kan godt være det skal være som et plaster på såret fordi far eller mor er meget væk hjemme fra, men hvad. Jeg er gift med en lastbil chauffør, han er s.. da ogaå væk i længre tid nogle gange, det få mine/vores børn da ingen penge i kompentation for. Jeg får da heller ikke 1 mil. for at forlade min arb. plads hvis jeg laver noget lort, nej jeg ryger derimod på dagpenge hvis jeg er heldig.     Kom nu ind i virkeligheden , åben øjnene og indrøm at de penge i får i vederlag, ja de kan måsk på års basis rede f.eks. 20 hjæmmehjælper , 20 børnehave pædagoer, måske kan der blive senge pladser nok på de i forvejen overbelagte medicinske afdelinger, måske flere sygeplejesker, måske det kan minske de fejl der nemt opstår pga for få hænder til for mange patienter.


Gæst

#218

2015-10-06 12:52

Alle andre grupper får forringede vilkår. Desuden er tiden løbet fra det gode. Desuden folketings medlemmerne styrket deres kompetencer, således at de står bedre efter en minister post eller en periode som ft politiker, end de gjorde før.

Gæst

#219

2015-10-06 12:58

Især Venstre har gang på gang udvist en syg politisk kultur, senest med Holst-sagen. Landets ledere må ikke føle sig hævet over almindelig moral. Det vil i øvrigt klæde formuleringen at være rigtigt stavet: ikke " vores politikker" men vores "politikere" ;-)

Gæst

#220

2015-10-06 16:35

Enough is enough !!!

Gæst

#221

2015-10-06 20:26

Det er på tide bliver rodet op i alle de tillæg og vederlag de i forvejen yderst vellønnede ministre og folketings medlemmer får. Det må stoppe et sted.

Gæst

#222

2015-10-06 21:45

Fordi de penge kan bruges til mere velfærd og når menig mand slutter / afskedes fra job bliver han ikke forgyldt som ministrene....men må leve videre på egen betalt pension eller dagpenge. ..

Gæst

#223

2015-10-07 03:37

Fordi det må bare stoppe med de fratrædelser, og ligner ikke noget at få det, når man selv stopper og ej heller det store beløb. Heller ikke deres pension, de har fået mere end rigeligt. De kan få som vi andre, men mere vil hamere. Og træde på folk det gør de.

Gæst

#224

2015-10-07 09:28

Det ligner ikke noget, at de kan modtage ministerpension i årevis selvom de har godt betalte job efterfølgende. Grænsen burde være højest 2 år eller indtil et fast job.

Gæst

#225

2015-10-07 10:06

Fordi vi har brug for ledere der "Are leading by example" og ikke Bosser der sidder afskåret bag Christiansborgs murer og deler skyld ud på de "laverestående" grupper