Bevar Skovbørnehaverne

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Skovbørnehaverne.


Gæst

#1

2015-09-24 09:04

Mine børnebørns trivsel ude i naturen er uerstattelig! Og de fælles bedsteforældres dage med bål & brand

Gæst

#2

2015-09-24 09:43

Fordi jeg vil minde Politikerne om at de er Folkevalgte og de skal tænke sig om. De skal ikke skabe byggerier for at få et navn. Men skabe fornuft og menneskelighed.

Gæst

#3

2015-09-24 15:48

Fordi jeg ønsker at min kusines skønne dreng og alle de andre dejlige børn, kan få lov til at blive i deres skovbørnehave.
Og for at børn i fremtiden kan gå i den gode børnehave det er.

Gæst

#4

2015-09-24 15:55

mit barnebarn går i en ...

Gæst

#5

2015-09-24 17:20

skovbørnehaven er en god måde st få passet sit barn pga frisk luft frie udfoldelsesmuligheder og god kontakt til naturen


Gæst

#6

2015-09-25 08:37

Det burde være logisk, at det er sundere for børn at være ude i luften frem for at være lukket inde det meste af dagen - med deraf følgende større risiko for smitte ved sygdom. Det er en ommer!

Gæst

#7

2015-09-25 09:07

Udover de andre fremragende grunder for ikke at lukke Skovbørnehaverne

Almindlige daginstitutioner, der efter hånd er blevet afviklet til stinkende og larmende opbevaringsfabrikker, hvor hvert børn kun har i gennemsnit 3 kvm at lege på, og med læringsmål der stresser børnene sønder og sammen, og derfor ikke længere er egnede til at gøre børn skoleparate, men i stedet skader dem for hele livet, skal nu erstatte Skovbørnehaver...

Skovbørnehaver (og Dagpleje), der til gengæld endnu er uovertruffet vedr at hjælpe børn at få sit mentale kredsløb, herunder bl.a. alle indlæringsprocesser, på plads, og dermed på en udmærket måde gør alle børn skoleparate. Det lader sig gøre fordi Skovbørnehaver byder på en stilhed, på dejlige dufter, og de giver børnene mulighed til naturlig glæde og nysgerrighed, som de kan omsætte til fantasifuld leg. Det giver dem stor indsigt i både sig selv, og i vores miljø og natur, som de derefter gennem hele livet kommer at vilje værne om.

Derfor har samfundet slet ikke har råd til at lukke Skovbørnehaverne!
trine

#8

2015-09-25 21:06

Mit barn er sensitiv og hver gang der har været sammenlægning med hovedbørnehaven i ferierne. Er det en kamp at få ham i bh. Han kan ikke magte alt den larm der er i en kæmpe børnehave. Derfor valgte vi en skovbørnehave til ham. Han bliver så tabt på gulvet hvis den lukker


Gæst

#9

2015-09-27 16:54

Fordi jeg selv har gået i skovbørnehave, og det er en af de bedste ting der skete for mig. Jeg syntes at alle andre børn skal have muligheden for at være det sted jeg elskede så meget som barn. Skovbørnehaven var lige det jeg havde brug for som en glad dreng.

Gæst

#10

2015-09-28 10:33

Berører barnebarnet såmænd.

Gæst

#11

2015-10-01 13:55

Vi som forældre ønsker at vores dreng har en chance for at starte i skovbørnehave når han er gammel nok.