STOP DISKRIMINERINGEN AF BALKANVETERANERNE - FJERN DATOBEGRÆNSNINGEN I AKTSTYKKE 425 OG 426


Gæst

#51

2015-10-12 17:25

glemmer man ikke Grønland og Færøerne

Gæst

#52

2015-10-12 18:07

Fordi vores såkaldte tidligere regeringer, er gået med i en krig, og bedt unge mænd og kvinder, om at deltage. Når de så kommer tilbage skadede eller dræbe, løber selvsamme regeringer fra deres ansvar. DET er bare ikke i orden, og passer ikke til den DANSKE mentalitet. Så ALLE skal have hvad de har ret til, og fortjener.

Gæst

#53

2015-10-12 22:14

Min bror er Balkanveteran, så kender problemet

Gæst

#54

2015-10-13 04:18

For håb om hjælp til de tidligere udsendte danske soldater, der i dag er mærket af de oplevelser de har haft og desværre ingen hjælp modtager for deres indsats med den bekostning det har været for den enkelte person

Gæst

#55

2015-11-07 09:14

Har man sagt A må man også sige B...

Gæst

#56

2015-11-08 22:17

Jeg har det dårlig med der ikke er fokus på vores veteraner, især de som kommer hjem med problemer, det er som vores politiker ikke tager ansvaret for dem der kommer hjem og har det dårlig.
hqc94

#57 Re: Balkan veteraner

2015-11-30 22:22

#8: forældre til en Balkan veteran - Balkan veteraner 

 Må da osse sige at det er en latterlig skille dato  da de værste ting man ku opleve dernede skete før den dato og ikke efter    , var selv der i 94 på hold 4 


Gæst

#58

2015-12-06 19:30

Usmageligt at igen være sat uden for, tænk at vi på Balkan udsendtes med det åg, ikke at måtte skyde igen, forrådt når vi bad egne om fly, artelleristøtte, og støtte fra egne enheder så blev vi forladt, og nu igen forladt og svigtet, frys dem ud, så de ved hvordan det er at blive svigtet. FØJ

Gæst

#59

2016-01-30 14:13

Pga uretfærdigheden

Gæst

#60

2016-01-30 14:20

Jeg kører en sag der kommer for højesteret den 17.08.2016, vedrørende denne uretfærdige og diskriminerende behandling. Så håber der er mange der vil skrive under.

Gæst

#61

2016-01-30 16:45

Fordi jeg selv er Veteran, og ved hvor opslidende det er, at køre en arbejdsskade sag. Jeg falder dog selv for datoen, men vil ønske, andre veteran får kompensation, mens de er syge meldte og venter på en afgørelse.

Gæst

#62

2016-01-30 18:09

Fordi jeg syntes at når man endelig vælger at sende folk i krig, så skal man eddermamene også behandle dem ordentligt når de kommer hjem igen!

Gæst

#63

2016-02-23 01:12

Fordi, jeg selv er veteran, med ptsd

Gæst

#64

2016-02-23 09:45

Hvis vi kan sende dem i krig eller ud til konflikt områder, kan\skal vi også tage os ordentligt af dem når de kommer tilbage. Hvis vi ikke kan finde ud af det, må vi undlade at udsende vores soldater.
Balkanveteran med kronisk PTSD

#65

2016-03-10 12:08

Er selv Balkan-veteran og hårdt ramt af svær PTSD, depression, flere selvmords-forsøg, angst, isolation, økonomisk, socialt og menneskelig deroute. Har været alt igennem. Den "hjælp" man som veteran får er latterlig. Systemet, politikerne og samfundet fejler totalt, da man som PTSD-ramt veteran intet selv magter og derfor ikke selv kan opsøge ell. finde den rette hjælp i det kaotiske offentlige system. Mit liv er ødelagt og det går nu også ud over mine børn, ex-kone osv.

Tænk at vores levebrøds-politikere kan udstikke en dato og dermed med et pennestrøg afskære, et forholdsvist mindre antal veteraner en på papiret lille erstatning, men som for den enkelte veteran, kan være et skulderklap og en anderkendelse ?

Flemming Winther fra HKKF mener antallet af veteraner der ville være berrettiget til den erstatning er max. 100 mennesker. Og ganget op med max.-beløbet på ca. 72.500,- kr. , så er det max. 7.25 mio det ville koste samfundet !

Hvad har det kostet, at lave de latterlige og ubrugelige veteran-kort?

Hvad har det kostet, at lave alle de medaljer til samtlige veteraner?

Og hvorfor kan alle veteraner godt få medaljer, men ikke alle veteraner kan få den erstatning?

Og prøv så at tænk på, hvor mange penge samfundet bruger på traumatiserede "flygtninge", migranter og velfærds-turister, på alverdens udredninger, samtaler, læge, psykolog, fysioterapi, medicin, div. behandlinger, ophold, osv. ?

Og hvor mange penge koster det mon samfundet, at vi skal opbevare kriminelle asylanter, flygtninge og mennesker på tålt ophold, der konstant bryder loven og skider på vores samfund?

Og tankevækkende hvor mange penge der i det politiske system, bruges på alverdens rapporter, undersøgelser, kommisioner, spin-doktorer, uduelige IT-systemer, osv. osv. 

Der er desværre i dagens Danmark, mere prestige for politikerne i , at hjælpe udefra-kommende personager, nogle med mere eller mindre rent mel i posen og nogle med eller uden traumer, end det er at hjælpe syge soldater og deres familier, der har ydet alt for freden og betalt den højeste pris.

Danmark er blevet et lorte-land, der styres af uduelige politikere og Djøffere i jakkesæt og embedsmænd bag et skrivebord, der aldrig har haft et rigtigt arbejde og fået jord under neglene !!

Mit liv er ødelagt og jeg fortryder inderligt, at jeg blev FN-soldat.


Gæst

#66

2016-06-10 05:46

Fordi jeg gerne vil gøre mit til at alle veteraner har ret til erstatning.

Gæst

#67

2016-06-10 11:06

Det er uanstændigt, at behandle sårede soldater på denne måde. Vores politiker er dem, der har sendt soldaterne i krig, for at føre deres gerning ud i livet. De burde skamme sig.

Gæst

#68

2016-06-10 13:59

Er selv Balkan veteran,og kæmper også med eftervirkningerne ind i mellem

Gæst

#69

2016-06-10 16:25

Fordi det er under al kritik at behandler vores udsendte personel på den måde. Og det er uanset om de er ude nu eller om de var det for længe siden. De har ydet en kæmpe indsats, og det skal bare anerkendes !!

Gæst

#70

2016-07-13 06:28

Det er på ingen måde rimeligt med den forskelsbehandling.
Ovenikøbet har Balkan har været et yderst belastende sted at arbejde.

Gæst

#71

2016-08-24 15:31

Jeg er en af de PTSD-ramte veteraner, der var på Balkan på hold 1 i 1992.

Gæst

#72

2016-08-25 03:44

Vanvidsafgørelse
Wilfred Zakis

#73

2016-08-25 07:08

Det er ekstremt forstemmende at se "systemets" behandling af vore veteraner. Den er svinsk, den er falsk, den er ansvarsløs.

Man ser gang på gang politikere der hylder dem for deres enestående indsats, og der findes nærmest ikke det de ikke vil gøre for dem. Når man står på talerstolen eller i medierne. Virkeligheden er dog en ganske anden. De samme politikere som som står og galper op, har ikke den fjerneste kendskab til hvad det vil sige at være i områderne når det spidser til. De har læst om det. De har set det på TV. De har kort sagt HØRT om det. Nogle ganske få har besøgt områderne, men har kun været i de sikre områder under stor sikkerhedsforanstaltninger og har dermed ikke det fjerneste kendskab til de realiteter der reelt "arbejdes" under. Det ville være bedre hvis de holdt mund i stedet for at komme med alle deres floskler. Kort sagt: Ti stille, eller tag ansvar.


Gæst

#74

2016-08-25 08:27

I min verden er det stærkt bekymrende at man i dén grad vasker hænder, når der skal tages hånd om de mennesker, der vender hjem efter at have oplevet ting vi andre ikke engang kan begynde at sætte os ind i. Alle ved at krigstraumatiserede flygtninge eksempelvis, har utrolig svært ved at begå sig i de samfund de ender i - især pga deres traumer. Hvorfor i alverden skulle det være anderledes for vores soldater?!? Tag nu ansvar kære politikere - også selvom det ikke var "den regering DU var medlem af", der i sin tid sendte soldaterne afsted!!!

Gæst

#75

2016-08-25 08:30

Vores søn var ikke kontraktansat, men kom hjem i 2000 efter missioner i Bosnien og Kosovo. Efter 4 år, anerkendte han, at han var syg, og til sidst fik diagnosen PTSD.