STOP DISKRIMINERINGEN AF BALKANVETERANERNE - FJERN DATOBEGRÆNSNINGEN I AKTSTYKKE 425 OG 426


Gæst

#1

2015-09-23 08:37

Her 20 år efter lever min lillebror på selvmordets rand hver dag. Hele min familie er smadret. Min mor er gået helt ned med flaget og har i mange år Været på antidepressiv medicin pga rædsel for at miste min bror . Min far lever med en hustru og en søn der er en skygge af sig selv . Selv suger jeg alle oplysninger fra Danmark og udlandet om helbredelse. Har mareridt om natten om min bror hænger sig selv, og kan på ingen mulige måde se film der relaterer til soldater der bliver skudt uden at græde som pisket. Det er vores hverdag som pårørende til en soldat fra Balkan.

Gæst

#2

2015-09-23 08:43

Vores ældste søn var i Balkan, lige nu er vi glade for hverdag han overlever.Men det er ikke et værdigt liv han har. Han har svært ved at klare sig økonomisk, Der er ikke mange kræfter han er undervægtig, men der er ikke hjælp nogen steder kommunen sender ham til jobsamtaler hvor der realt ikke er nogen job uden ar tænke på hvor mange kræfter han skal bruge, han kan ligge brak i tre dage efter. Vi har været alle steder alle er søde men ingen real hjælp der når hele vejen rundt. Han har fire børn men skilt.

Gæst

#3

2015-09-23 09:13

Godt initiativ!

Gæst

#4

2015-09-23 09:45

Jeg underskriver da det er på tide det danske forsvar/regering påtager sig det fulde ansvar og giver vore soldater den erstatning, støtte og anerkendelse for et for mange ødelagt liv.

Gæst

#5

2015-09-23 10:32

Jeg er selv Balkanveteran. Mistede kollegaer og blev selv såret. Den behandling vi har fået har ikke været tilfredsstillende og jeg gær gerne hvad jeg kan for at fremme opmærksomheden om dette.

Gæst

#6

2015-09-23 10:33

Jeg er selv "balkan-veteran" og var med på hold 1 i perioden marts til august 1992. Har i dag diagnosen svær ikke behandelbar PTSD.

Gæst

#7

2015-09-23 10:35

Af retfærdigheds grunde
forældre til en Balkan veteran

#8 Balkan veteraner

2015-09-23 10:43

Jamen, tager ydmygelserne da ingen ende for Balkan veteranerne? Er politikerne overhovedet klar over hvor mange år Balkan veteranerne har lidt og stadig lider som følge af deres udsendelse til Balkan. Hvorfor i alverden skal Balkan veteraner diskrimineres igen? Det er jo rystende og fuldstændig ude af trit med virkeligheden. Hvor meget skal der egentlig til for at overbevise – og her vil jeg tillade at bruge hårde ord – ukompetente politikere, hvad det her handler om. Har disse politikere inkl. forsvarsministeren overhovedet sat sig ind i disse sager? Vi tror det næppe. Alvorligt traumatiserede veteraner, herunder vores søn, som jo stadig lider under dette og som gør hans hverdag trist og uværdig. Det er man fløjtende ligeglade med.   Hvordan kan nogle såkaldte politikere blot sidde og sige, ..”vi sætter en skæringsdag til 14. august 1996.. resten af veteranerne må bare klare sig selv, det kan vi ikke tage os af…"! Hvad er det dog for en fuldstændig uanstændig opførsel . En veteran der kan få erstatning den 14. august 1996 og  andre Balkan veteraner inkl. vores søn, som har været udsendt før 14. august 1996 – de skal ikke have del i denne erstatning!! Jamen, det skriger jo til himlen af uretfærdighed. En krigsveteran er en krigsveteran uanset hvilket årstal veteranen har været udsendt. Lidelserne er de samme!!  

Skrevet af forældre til en Balkan veteran.


Gæst

#9

2015-09-23 10:56

Vores Veteraner skal ikke lades i stikken..

Gæst

#10

2015-09-23 11:36

Fordi den danske stat kan ikke frasige sig det ansvar de har over for deres veteraner.

De valgte at sende hæren ud til en mission. Ser ikke havde et klart mandat. Og slet ikke klar til de efterfølgende problemer der opstod bagefter. For de 1.000 vis af soldater der havde psykiske problemer bagefter.

Det ansvar kan og må man ikke løbe fra.

Gæst

#11

2015-09-23 12:22

Kender en der har været med

Gæst

#12

2015-09-23 12:47

Nu må uretfærdigheden stoppe.

Gæst

#13

2015-09-23 12:55

Det er simpelthen så usselt, at vi gang på gang skal gå "tiggergang" for folk der har mèn fysisk eller psykisk, i forbindelse med, at de/vi har været udsendt i Danmarks tjeneste.
Vi kæmpede for Danmark, så Danmark må kæmpe for os.

Gæst

#14

2015-09-23 12:56

MIn mand var udsendt i 1995, søgte hjælp ved Forsvarets Psykologtjeneste for et par år siden og blev blankt afvist / spist af med en sludder for en sladder. Nu går han sygemeldt derhjemme og er først nu, to år efter han råbte på hjælp, kommet i gang med behandlingssystemet.
Jeg har hørt ham fortælle, hvordan der ingen hjælp var, da de kom hjem. Aflever dit tøj her, og så ringer vi, hvis vi skal bruge dig igen inden for den nærmeste fremtid. Døren er der. Farvel.

Gæst

#15

2015-09-23 13:02

Jeg skrev under fordi jeg selv er Balkan veteran dog fra 1997, men jeg syntes at nu er det gået for vidt og for lang, vi veteraner fortjente at blive behandlet ordenligt og med respekt, for vores indsats

Gæst

#16

2015-09-23 13:35

Fordi den åbenlyse diskriminering af de tidligere udsente er en skamplet på Folketinger og Forsvaret. Danmark plejer at bryste sig af at være et retssamfund. Hvordn kan de to ting hænge sammen?

Gæst

#17

2015-09-23 14:02

Jeg skriver under fordi, at vi som er udsendte ( er selv fra hold 1 og 6) laver et kæmpe arbejde og gør en forskel. Mange kæmper videre når vi kommer hjem med de sår vi har på sjælden, og samtidig skal kæmpe videre med familien. Desværre har rigtig mange mistet deres familie inden vi er kommet hjem. Det er ofte familien (konen, kæresten) der ikke kan forså det og ikke kan takle det. Det er også en del af den hverdag man kommer hjem til.. Det er ret hårdt at komme hjem til et verden hvor familien har forladt en.

Gæst

#18

2015-09-23 14:22

er selv balkan veteran

Gæst

#19

2015-09-23 14:28

Alle medveteraner skal behandles ordentligt!

Gæst

#20

2015-09-23 14:54

Alle som har været udsendt i tjeneste for Danmark har fortjent at blive behandlet derefter. Og ikke hvad en dato fortæller. Det er typisk de levebrødspolitikere vi har her i landet,beklager mit sure opstød.

Gæst

#21

2015-09-23 15:20

Det er simpelthen for ringe at man pisser på de soldater der har ydet en indsats. Jeg kender ikke ord for hvor gal jeg er. Min søn hat betalt søn pris. Han får aldrig et normalt liv. Vi var så stolte da han tog beslutningen om at drage ud som FN soldat på Balkan. For at gøre en forskel. Og i dag et han ødelagt. Føj..

Gæst

#22

2015-09-23 15:26

Vores søn har været på Balkan 3 gange og er ødelagt af de "oplevelser han har fået".

Gæst

#23

2015-09-23 15:43

Fordi det er vigtigt at vi, som befolkning, bakker vores soldater og veteraner op over den indsats de har ydet på statens vegne.... man kan være enig eller uenig i deltagelsen i div. missioner, men soldaterne skal sgu have den hjælp og opbakning, de fortjener at få!

Gæst

#24

2015-09-23 16:13

Lighed for alle samlet løfter vi byrden vi opgiver aldrig kampen for fair og retfærdig behandling af vores kammerater

Gæst

#25

2015-09-23 17:27

Er selv Balkan veteran(hold 2)  så kender lidt til problemet.