Fortsæt tilskud til pasning af eget barn Frederiksberg

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fortsæt tilskud til pasning af eget barn Frederiksberg.


Gæst

#1

2015-09-03 17:11

Jeg skriver under fordi det er vigtigt at bevare mangfoldigheden i børnepasningstilbuddene. Lad være med at skære ned på alt det, der gavner vores børn!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-09-03 18:12



Gæst

#3

2015-09-03 19:45

Jeg ønsker at kunne passe mine to ufødte tvillinger selv og ikke tvinges til at flytte til en kommune med bedre vilkår.
Det bør være frit for alle hvordan pengene skal bruges til end eget barn og ikke styres af stat og kommune.
Samme penge skal i stedet gives til en institution der hverken har overskud eller ressourcer til at passe mine børn på en omsorgsfuld og sikker måde.

Gæst

#4

2015-09-05 11:17

Jeg mener at det er det allervigtigste i børnenes og forældrenes liv, at de er sammen, den første lange periode. Vi er slet ikke klar over, hvor meget der dannes i barnets oplevelse af sig selv og dets nærmeste i denne periode!

Gæst

#5

2015-09-05 11:29

Jeg er mor, tidligere pædagog og nu cand. pæd. I pædagogisk psykologi og alt hvad jeg ved om børns udvikling peger på, at det bedste for dem er at være sammen med deres mor de første 2 år. Derfor har jeg selv været meget glad for ordningen og ønsker at andre også skal ha muligheden.

Gæst

#6

2015-09-06 18:17

Jeg passer selv mit barn hjemme i Københavns kommune, og ærgre mig dagligt over, at der ikke længere er tilskud til pasning af eget barn, i kbh's kommune.

Gæst

#7

2015-09-06 18:33

Jeg er dagligt super taknemmelig for at ku være hjemme hos min søn til han er to år.  Så små børn har bare bedst af at være hos deres mor! Det giver ro i hverdagen for os alle 4 herhjemme. Vi kan lige få det til at løbe rundt økononisk ved hjælp af tilskuddet. Jeg har orlov fra min arbejdsplads som også synes det er en god løsning! De undgår at jeg skal tage en masse barnsyg her det første år!  Vi flyttede bla til Frederiksberg kommune pga af tilskuddet. Jeg synes det er synd og ulogisk at fjerne et tilskud som forbedre livskvaliteten for mange. Et tilskud som er enda er billigere end det tilskud som ydes til en institution