Bevar Esbjerg Ensemble

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Esbjerg Ensemble.


Gæst

#76 Re:

2015-09-07 18:38


Gæst

#77

2015-09-08 10:05

jeg synes Esbjerg ensamble er en berigelse for Esbjerg og Danmark


Gæst

#78

2015-09-08 15:40

Tak for utallige fremragende musikalske oplevelser gennem årene - det vil være et STORT tab for regionen at måtte undvære dette indslag i byens/regionens kulturliv


Gæst

#79

2015-09-08 18:09

Ensemblet har en enorm betydning for kulturlivet i Esbjerg - ikke blot i forbindelse med det aarlige festival i august, som mange kender og værdsætter. Længe leve Ensemblet !!

Gæst

#80

2015-09-09 08:20

Fordi det vil være et kulturelt nederlag for Esbjerg i bestræbelsen for at fremstå som et internationalt anerkendt center for energi, som kan tiltrække kvalificeret og og højtuddanet arbejdskraft.

Gæst

#81

2015-09-09 08:29


Esbjerg Byråd er på vej til at lægge byens klassiske musikliv i graven. Det må ikke ske. Esbjerg Ensemble med de eminent
dygtige musikere har stor betydning for koncertlivet ikke kun
i Esbjerg, men nationalt - og internationalt. De er vigtige for den musikalske "fødekæde", musikundervisningen på mange
planer. De er ét af Esbjergs vigtige "brands" overfor omverdenen. Esbjerg kan være stolt af Esbjerg Ensemble.
Det må ikke forsvinde fra Regionen!!!

Gæst

#82

2015-09-09 13:30

I simply cannot believe that a civilised and prosperous country as Denmark tends to sacrifice its culture on the shrine of pointless cuttings. Esbjerg and Denmark are going to lose much more than just an excellent ensemble. There is clear evidence that investments in culture generate a double output in terms of deployment and economic activity. So invest in the excellent Esbjerg ensemble without any restraint

Gæst

#83

2015-09-09 14:20

Kultur handler om identitet, integritet og giver farve og livskvalitet i samfundet. Kultur viser, som et barometer, hvorledes folk trives og hvad man ønsker at give videre til næste generation. Kultur er ikke kun et spørgsmål om lokalpolitik eller "lokal-branding".. Esbjerg Ensemble rækker langt ud over grænserne med deres fornemme musik. At lukke Ensemblet er det samme som at rejse en skamstøtte over en by hvor der så ikke længere findes kultur af nogen væsentlig art. At opbygge et så fint endemble tager mange år...og det er for let at bare slukke for lyset og lukke øjnene for konsekvenserne...så tænk jer om kære politikere. I skulle nødigt ende med at blive husket som de lusagtige magthavere der slukkede for det kulturelle fyrtårn.
Med venlige tanker
Jens Stenz
Violinbygger
Aarhus

Gæst

#84

2015-09-09 14:58

Hvorfor er det altid den gode kultur der ryger med i besparinger - musik er vigtigt, meget vigtigere end man tror og som regel er det småpenge i forhold til alt det, som der bliver på alle mulige andre ligegyldige ting.

Gæst

#85

2015-09-09 19:20

Jeg har studeret på Vestjysk Musikkonservatorium, modtaget undervisning af flere af Esbjerg Ensemblets medlemmer, hørt talrige af deres koncerter og ligeledes spillet i Vestjysk Symfoniorkester sammen med dem.
Jeg skylder ensemblet stor tak for inspiration til min musiker- og undervisningskarriere!

Gæst

#86

2015-09-09 19:44

Har tidligere vært ansatt i ensemblet, og mener det vil være en katastrofe å nedlegge ensemblet.

Gæst

#87

2015-09-09 20:07

Ensemblets død vil sætte Esbjergs musikliv tilbage til 1950erne, og byen vil miste sit kulturelle flagskib. Tiltrækning af tilflyttere vil forringes væsentligt.

Gæst

#88

2015-09-09 20:27

Det vil være en skamplet på Esbjergs renommé at kassere denne perle. Bystyret ønsker at hæve Esbjergs image; men at forårsage Esbjerg Ensembles undergang vil være en katastrofe for samme image.- og give det aktuelle byråd et pinligt eftermæle.

Gæst

#89

2015-09-09 21:08

Esbjerg Ensemblet har i årtier været en vigtig og vægtig faktor i dansk musikliv. På én gang fornyende og forankrende og med engagerede, professionelle musikere på det højeste niveau.
Ensemblet har løftet byens og regionens musikliv og været en fornem ambassadør i udlandet for dansk musik. Det ville være en stor skam, hvis det ikke længere skal fortsætte.

Gæst

#90

2015-09-10 10:25

Det lader til at ikke blot stat men nu også kommuner handler med hovedet under armen i de hellige besparelsers navn. Rystende!

Gæst

#91

2015-09-10 21:48

Naturligvis først og fremmest fordi jeg synes at Esbjerg Ensemble er et fremragende orkester, som har givet mig rigtig mange gode oplevelse,senest under Rued Langgaard festivalen ,mange gange når jeg har hørt orkesteret spille i radioen og er blevet glad fordi vores område er blevet nævnt for noget positivt .Desuden skriver jeg fordi jeg ikke kan forstå at Byrådet ikke ser den gode branding ,som Esbjerg by får, når der er festival hvert år og der kommer folk fra hele verden og tager Esbjerg med hjem på verdenskortet. Hvad der er helt essentielt for mig er den skolekoncertordning, som orkesteret udøver. Som tidligere musiklærer ved jeg hvor væsentligt det er for unge mennesker at møde levende musik, både i skolen og udenfor., Mine elever har i over 30 år mødt Sønderjyllands Symfoniorkester, det har været en gave som musiklærer at få små grupper ud på skolerne og en årlig stor fælleskoncert, præcis som Esbjerg Ensemblet også arbejder her.
Jeg kan ikke forstå, hvordan byrådet kan sige nej til at modtage over 5 millioner i statsstøtte, jeg mener at byen og området vil være meget begunstiget af et sådant beløb, som vil sætte byen på landkortet både i Danmark og udlandet. Men først og fremmest skal ensemblet bestå fordi de er så hamrende dygtige, se bare på Marianna Shiriyan, tidligere pianist i ensemblet , hun er så dygtig at hun har kunnet skaffe sig en freelance karriere, hvilket er meget vanskeligt efter sin afskedigelse fra ensemblet, dette skete også på grund af besparelser. Hvis vi ikke vil være en del af afgrundsdanmark og Gud forbyde det, så må vi bevare kulturen her hvor vi bor, jeg er sikker på at orkesteret kan bevares, det er et spørgsmål om vilje, tænk på hvad Esbjerg har opnået, udbygget kunstmuseum, opera, Esbjerg Ensemble, det nye konservatorium. Alt sammen fordi fremsynede mennesker kunne se mulighederne og potentialet i disse tiltag, Så grib mulighederne og skaf pengene ved kreativ tænkning , ellers vil i begrænse langt mere end I forestiller jer.

Gæst

#92

2015-09-12 07:19

Ellers bliver der ikke nogle julekoncert!

Gæst

#93

2015-09-12 13:07

Pinligt at spare SÅ meget! Vigtigt at bevare den musikalske kultur i Danmark -også for vore efterkommeres skyld.

Gæst

#94

2015-09-13 11:46

Det er et orkester af høj kvalitet, og man skal passe på ,at man ikke nedlægger alt kultur her i Danmark, som det efterhånden er ved at være en vane at gøre

Tidligere næstformand DMF Sydvestjylland

Gæst

#95

2015-09-13 15:20

Urimeligt at spare på velfungerende ensembler.
Esbjerg Ensemble er et fyrtårn inden for dansk kammermusik. Esbjerg bør være stolt og klog nu!

#96 Re:

2015-09-14 05:00

#1: -  

 


Gæst

#97

2015-09-14 06:31

For at støtte Esbjerg ensemble, og kulturen udenfor Kbh.

Gæst

#98

2015-09-14 06:41

Som basis ensemble had Esbjerg ensemble en uni kunstnerisk og formidlingsmæssig rolle i det regional, nationale og internationale musikliv. Som musikalske fyrtårn er orkestret er en unik ressource for og drivkraft i regionens musikliv, som spreder uendeligt mange kulturelle ringe i vandet omkring sig.

Gæst

#99

2015-09-14 09:53

Fordi det vil være et stort tab for Esbjerg, hvis Esbjerg Ensemblet nedlægges.

Gæst

#100

2015-09-14 19:42

Esbjerg kommune vil begå en stor dumhed ved evt. nedlæggelse af Esbjerg Ensemble; det kan man da ikke tro?