Bevar Esbjerg Ensemble
Kontakt forfatteren af dette andragende
Kuno Kjærbye 05.09.15
hilsen Steen Schrøder
Det er fantastisk kortsigtet, og meget svært at få op at stå igen om 5-10 år, når man forstår, hvor tåbeligt det var.
Hilsen Gunnar Nielsen
Esbjerg Ensemblet er noget helt unikt, det må man se i øjnene.
At fjerne støtten til noget som virkelig har brug for den, bare fordi man har set det gjort før, vil være forkert. Jeg vil påstå at det i sidste ende vil bide sig selv i halen. Jeg går selv på MGK i Midt-Vest og uden nyskabende ensembler og professionelle stillinger og miljøer, som EE, ser jeg ingen fremtid for mig og mange andre, og den uddannelse jeg ser frem til at tage. Jeg synes prioriteringen af det klassiske går tilbage, fordi man ikke længere forstår at sætter pris dets fanastiske værdier.
I am very sad to hear that the City Council of Esbjerg plans to stop contributing to the finances of Esbjerg Ensemble.
As travelling musician it is a privilege to be able to watch society in many countries. And I thought that City of Esbjerg
can be very proud of hosting and integrating Esbjerg Ensemble. This is exactly the right thing to do: To sponsor culture and
education, especially - and even intensified - in times of economic stress. Best way to stabilize creativity and welfare....
I hope City of Esbjerg can fully see what fantastic contribution to city and region Esbjerg Ensemble is guaranteeing....
Please continue to finance this ensemble!
Ernst Kovacic Vienna, Austria
Venligst Aksel Trige
Det er kortsigtet og dumt af Esbjerg Kommune. At fjerne løftestangen for statslig støtte og forarme det vestjyske kulturliv. Jeg har ikke noget med Esbjerg at gøre i øvrigt - forbinder 3 ting med byen: Færgen til Fanø, fiskelugt .... og Esbjerg Ensemble. Lad nu være med at give københavnerne ret m.h.t. "det mørke Jylland".
Esbjerg Ensemble har blivit en omistlig del i det internationella kulturlivet. Genom att sprida, inte minst nyskriven dansk musik till en internationell publik på högsta konstnärliga nivå, får vi en unik möjlighet att ta del av det mest intressanta som händer inom området. Genom sitt målmedvetna arbete har Esbjerg Ensemble byggt upp en kunskaps- och erfarenhetsbank som har tagit årtionden att bygga upp och gjort Esbjerg till ett begrepp och en kulturell metropol. Jörgen Pettersson
| This discussion has been closed. |