Bevar Esbjerg Ensemble

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Bevar Esbjerg Ensemble.


Gæst

#51

2015-09-04 22:02

Jag studerade fløjte på Vestjysk Musikkonservatorium 1985-87 och vet vilken betydning Esbjergensemblen har för danskt musikliv, och för byen Esbjerg och för Musikkonservatoriet.

Gæst

#52

2015-09-05 03:43

Jeg skrev under fordi hvis ikke vi bevarer og støtter musikken så mister vi noget af glæden ved at være et samfund.

Gæst

#53

2015-09-05 09:12

Jeg synes, det ville være skammeligt og en stor kulturel forringelse, hvis så enestående et ensemble som Esbjerg Ensemblet ikke ville få deres kommunale tilskud. Det er et kulturelt tilbud i vores egn, som virkelig højner standarden i den klassiske musiks tilbud her, med de mange dygtige internationale musikere i Ensemblet.

Gæst

#54

2015-09-05 12:09

På baggrund af mange års virke som domorganist og kulturformidler i Jylland, 16 år som konservatorielærer i Esbjerg - og bl.a. derigennem en erfaring med hvad netop dette ensemble betyder for musiklivet på landsplan og Danmarks anseelse i udlandet. Tillige med det uværdige og tragiske forløb omkring nedlæggelsen af DRUO i frisk erindring. Vågn op, Esbjerg!

Gæst

#55

2015-09-05 12:12

Esbjerg-Ensemble er et kammerorkester, samlet af mange forskellige nationaliteter, som spiller på et niveau, ikke mange andre kan præstere, nationalt som internationalt. De er også en herlig samling intelligente og humoristiske mennesker, som på et højt niveau diskuterer mange andre emner og som hver eneste dag bl.a. via deres undervisning af områdets musikskolebørn og konservatoriestuderende kæmper for musik, kunst og kulturs berettigelse og udbredelse i deres sparsomt kulturelt"møblerede" område. Udmarv ikke Esbjerg mere end det allerede er - pas på jeres super ensemble, STØT op om dem og deres virke i stedet!!!

Gæst

#56

2015-09-05 13:01

Fordi Esbjerg Ensemblet bør bevares. Der er så få ensembler som dem tilbage her i landet og det er stor betydning at alt udøvende kvalitetskunst ikke ligger i hovedstaden

Gæst

#57

2015-09-05 13:11

Hvis vi mister Esbjerg Ensemble mister hele Sydvestdanmark en væsentlig faktor som base for professionelt udøvet klassisk musik og som inspirator for elever på konservatoriet og Kulturskolen. plan. Vi kan ikke tåle at blive fattigere på ånds- og kulturliv i denne d el af landet kaldet Udkantsdanmark. Er det meningen, at vi skal til at leve op til den nedsættende titel?

Gæst

#58

2015-09-05 13:44

I en tid hvor klima og tanker derom sejler rundt løsdrift med åbenlys modvilje i det bestemmende lag til at sætte gang i reel handling og med en flygtningekonflikt helt op til og ind i Europas grænser, skal man ikke nedlægge kunst. Det er her, at vi åndedræt og indblik også i livets tilsyneladende mere prekære forhold. Tingene hænger nemlig sammen.
Kuno Kjærbye 05.09.15

Gæst

#59

2015-09-05 14:55

Det er en katastrofe for byen og vore indbyggere, at dette fantastiske ensemble nedlægges.

hilsen Steen Schrøder

Gæst

#60

2015-09-05 18:54

The Esbjerg Ensemble is a leading light in European Chamber Music. It should be supported and nurtured by the community to which it has made an invaluable contribution for years. Cutting funding makes no economic sense and would destroy a vital cultural and social resource probably forever. It would be a loss that would affect not just the people of Southern Denmark but also the many people around the world whose lives have been touched by this wonderful group of musicians.

Gæst

#61

2015-09-05 19:15

Fordi jeg synes, det er fuldstændig vanvittigt at skære på kulturen. Og nu er det igen den klassiske musik, det går udover. Først Underholdningsorkestret (som heldigvis ser ud til at overleve), så nedskæring i Aarhus, og nu Esbjerg.
Det er fantastisk kortsigtet, og meget svært at få op at stå igen om 5-10 år, når man forstår, hvor tåbeligt det var.

Gæst

#62

2015-09-05 20:01

Fordi jeg ønsker at bevare kulturtilbuddene i Esbjerg. Jeg er ofte til koncerter med Esbjerg Ensemble

Gæst

#63

2015-09-05 20:13

Det vil være en katastrofe hvis Esbjerg Ensemble drejer nøglen så vil Esbjerg ikke være andet en forblæst havneby på vestkysten med knirkende reklameskilte i vestenvinden

Gæst

#64

2015-09-05 22:43

Fordi Esbjerg Kommune og kommunalbestyrelsen medxden akulturelle borgmester i spidsen, træffer et tåbeligt valg ved at ødelægge denne kulturinstitution i den i forvejen kulturøde kommune!

Gæst

#65

2015-09-06 08:11

Fordi jeg synes, det er vigtigt at støtte kulturen. Vi bliver "fattige", hvis vi ikke afsætter penge til kulturelle formål.

Gæst

#66

2015-09-06 09:27

fordi vi ganske enkelt finder det forkasteligt at foretage en så voldsom nedjusterirn af det samlede kulturliv i Esbjerg og særligt at nedlægge et så gammelt og velestimeret tiltag so Ensemblet står for. Det er jo ikke blot et orkester, men det er en institution der rækker langt videre i Ikke blot Esbjergs kulturliv men i hele landets.
Hilsen Gunnar Nielsen
Søren Jensen
Gæst

#67

2015-09-06 11:31

Esbjerg Ensemblet er noget helt unikt, det må man se i øjnene.
At fjerne støtten til noget som virkelig har brug for den, bare fordi man har set det gjort før, vil være forkert. Jeg vil påstå at det i sidste ende vil bide sig selv i halen. Jeg går selv på MGK i Midt-Vest og uden nyskabende ensembler og professionelle stillinger og miljøer, som EE, ser jeg ingen fremtid for mig og mange andre, og den uddannelse jeg ser frem til at tage. Jeg synes prioriteringen af det klassiske går tilbage, fordi man ikke længere forstår at sætter pris dets fanastiske værdier.


Gæst

#68

2015-09-06 14:11

Esbjerg risks facing cultural suicide. Please don't do it.

Gæst

#69

2015-09-06 17:01

I am very sad to hear that the City Council of Esbjerg plans to stop contributing to the finances of Esbjerg Ensemble.

As travelling musician it is a privilege to be able to watch society  in many countries. And I thought that City of Esbjerg 

can be very proud of  hosting and integrating  Esbjerg Ensemble. This is exactly the right thing to do: To sponsor culture and

education, especially -  and even intensified - in times of economic stress. Best way to stabilize creativity and welfare....

I hope City of Esbjerg can fully see what fantastic contribution to city and region  Esbjerg Ensemble is guaranteeing....

Please continue to finance this ensemble!

Ernst Kovacic  Vienna, Austria


Gæst

#70

2015-09-07 05:28

Jeg har flere gange haft den glæde at besøge Esbjerg i nogle dage på arbejde, og hver gang har jeg været heldig at kunne gå i det flotte kulturhus til koncerter med det fremragende Esbjerg ensemble i min fritid. Uden musiklivet bliver Esbjerg og omegn en hel del fattigere. Stop nu de urimelige spareplaner

Gæst

#71

2015-09-07 07:17

Esbjerg Ensemble står for en helt unik kunstnerisk profil, som er opnået gennem 50 års intenst arbejde med kammermusik. Dette kan man fjerne på en måned, men det tager mange år at bygge op igen, hvis det overhovedet kan lade sig gøre at genskabe. Derfor er det både meget uklogt og meget kortsigtet at nedlægge Esbjerg ensemble.
Venligst Aksel Trige
Kristine Skøtt-Jensen, Assens

#72

2015-09-07 07:44

Det er kortsigtet og dumt af Esbjerg Kommune. At fjerne løftestangen for statslig støtte og forarme det vestjyske kulturliv. Jeg har ikke noget med Esbjerg at gøre i øvrigt - forbinder 3 ting med byen: Færgen til Fanø, fiskelugt .... og Esbjerg Ensemble. Lad nu være med at give københavnerne ret m.h.t. "det mørke Jylland". 


Gæst

#73

2015-09-07 10:12

Esbjerg Ensemble har blivit en omistlig del i det internationella kulturlivet. Genom att sprida, inte minst nyskriven dansk musik till en internationell publik på högsta konstnärliga nivå, får vi en unik möjlighet att ta del av det mest intressanta som händer inom området. Genom sitt målmedvetna arbete har Esbjerg Ensemble byggt upp en kunskaps- och erfarenhetsbank som har tagit årtionden att bygga upp och gjort Esbjerg till ett begrepp och en kulturell metropol. Jörgen Pettersson


Gæst

#74

2015-09-07 12:36

If you really want international support, you definitely should make it easier for foreigners to give it. Good luck, anyway!

Gæst

#75

2015-09-07 17:30

Fordi vi trænger et klassik ensemble af høj kvalitet.