Børnelæger imod rituel drengeomskæring

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Børnelæger imod rituel drengeomskæring.


Gæst

#1

2015-08-23 11:51

Tak for at udstille Dansk Pædiatrisk Selskabs tilbageholdenhed i spørgsmålet!

Gæst

#2

2015-08-23 19:26

Det er et overgreb på et barn, der ikke selv kan sige fra, og skal leve med forresten af livet

Gæst

#3

2015-08-25 15:59

Der skal kun omskæres hvis det er nødvendigt. Så som forhudsforsnævring eller andet.

Gæst

#4

2015-08-28 06:19

Rituel omskæring er lemlæstelse af børn med dokumenteret, betydelig risiko for nedsat seksualfunktion, nedsat livskvalitet og endda livstruende komplikationer. De, der påstår det modsatte har ikke sat sig ind i området, eller også lyver de bevidst. Jeg er børnelæge og har stået med et lille barn i hænderne, som var i stor fare for at dø efter en omskæring. Barnet var i respirator efter vejrtrækningsstop, og havde haft kramper. Det gjorde et meget stort indtryk på mig, at et barns liv i dén grad blev bragt i fare uden nogen som helst rationel, medicinsk begrundelse.

Vold mod børn er forbudt i Danmark, og skal selvfølgelig også være det på dette område. Området er tabuiseret pga. misforståede hensyn til religiøse minoriteter. Disse misforståede hensyn skal væk, hvis vi skal kunne se os selv i øjnene.

Som børnelæge vil jeg opfordre alle andre til også at skrive under dette gode og nødvendige initiativ. Stop rituel omskæring nu, også for drenge.


Gæst

#5

2015-08-28 08:44

Ligestilling gælder alle. Pigebørn og drengebørn har ret til at kirurgiske indgreb ikke finder sted - når der ikke er somatisk indikation. Vi havde et barn på en vagt, der  blev indbragt næsten dødt pga en rituel omskæring gone wrong ( foretaget i privat regi) 

religion bør være op til den enkelte myndige person og ikke noget, nogle mennesker ( inkl forældre) vælger at trække ned over hovedet på andre individer- derfor denne underskrift! 


Gæst

#6

2016-03-08 17:06

Omskæring er religiøst overgreb på børn .

Det bør straffes meget hårdt med tvangsfjernelse og fængselsdom
Heinz B Tomis

#7 Forbyd det

2016-03-08 17:08

Omskæring er religiøst overgreb på børn . Det bør straffes meget hårdt med tvangsfjernelse og fængselsdom


Gæst

#8

2016-03-08 17:49

det er jo kun minder begavet og syge mennesker der gør sådan noget