Nej til kæmpemøller ved Øster Hassing Kær

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Nej til kæmpemøller ved Øster Hassing Kær.


Gæst

#1

2015-08-17 21:02

Jeg er tilhænger af grøn energi. Jeg er tilhænger af, at vi skal blive uafhængig af olie og kulfyring. Jeg er tilhænger af vindmøller. Jeg er tilhænger af solenergi. Men hver gang der skal vælges placering, så kan det ikke være rimeligt, at andre skal have både direkte og indirekte gener af grøn omstilling, både i form af støj og økonomiske tab ved at være nabo til den grønne omstilling. Derfor skal politikerne kører videre i det "grønne spor", men have lavet om på lovgivningen m.h.t. placeringsafstande, så andre borgere ikke rammes af denne omstilling. Ved solfangere har vi ikke de samme problemer, som ved vindmøller. Hvorfor satses der så ikke noget mere på solfangere, det er uforståeligt. Kig på Tyskland, der har de gang i solfangerne i stor stil. Venlig hilsen Søren Roesdahl, Limfjordsnyt avisen og Vort eget blad.
KarinJoy

#2 Nogen mennesker bliver syge af at være tæt på vindmøler. Jeg er en af dem.

2015-08-18 11:19

Mennesker er jo forskellige, også i deres måde at sanse lyd o.a. på.
Jeg ville blive vanvittig efter 3 dage hvis jeg havde en i nærheden
Har et par gange besøgt en veninde, der var nabo til en gård med "selvforsyning" og jeg kørte grædende derfra. Efter første gang, forsøgte jeg at sige til mig selv, at det nok bare var en uheldig dag. Men næste gang var det lige så slemt.
Og jeg har siden måtte sige til hende at jeg ikke kan besøge hende.
Hun synes ikke selv det er det store problem, men jeg bliver virkelig elendigt tilpas.

Så gid dog mennesker ville indse, at selvom de måske ikke selv mærker noget, så er der altså andre der gør.
Og for mennesker der reagerer som fx jeg, hører og mærker det som jeg, så vil det være direkte invaliderende og det endda må meget kort tid.


Gæst

#3

2015-08-18 11:20

Mennesker er jo forskellige, også i deres måde at sanse lyd o.a. på.
Jeg ville blive vanvittig efter 3 dage, hvis jeg havde en vindmølle i nærheden. Og ordet "vanvittig" er ment som i "virkelig, virkelig meget syg"

Har et par gange besøgt en veninde, der var nabo til en gård med "selvforsyning" og jeg kørte grædende derfra. Efter første gang, forsøgte jeg at sige til mig selv, at det nok bare var en uheldig dag. Men næste gang var det lige så slemt.
Og har siden måtte sige til hende at jeg ikke kan besøge hende.
Hun synes ikke selv det er det store problem, men jeg bliver virkelig elendigt tilpas.

Så gid dog mennesker ville indse, at selvom de måske ikke selv mærker noget, så er der altså andre der gør.
Og for mennesker der reagerer som fx jeg, hører og mærker det som jeg, så vil det være direkte invaliderende og det endda må meget kort tid.

Gæst

#4

2015-08-22 19:15

Fordi jeg synes at afstanden på 4 gange møllehøjden er alt for lidt til naboer
Synes at Aalborg Kommune har for travlt med st få projektet godkendt inden Kræftens Bekæmpelses undersøgelse om hvordan vindmøller påvirker os mennesker foreligger
Hvorfor gør Aalborg Kommune ikke som andre kommuner og sætter disse projekter i bero indtil undersøgelsen foreligger
Hvorfor skal det hastes igennem?
Politikkere al tvivl om skadelige påvirkninger bør komme os borgere til gavn. Tænk jer godt om endnu engang inden i tager os borgere i Ø. Hassing, Gandrup, Holtet som gidsler.
Findes der virkelig kun en ansvarlig politiker i byrådet fra Liberal Alliance som lod tvivlen komme os borgere til gode ved sidste afstemning




Gæst

#5

2015-08-25 20:09

Fordi jeg ikke mener, at man skal placere kæmpevindmøller så tæt ved beboede områder samt at det kan være til skade for dyrelivet i området.

Gæst

#6

2015-08-25 20:13

Fordi de vil være fejlplaceres. Placeringen vil være til gene for såvel mennesker som dyrelivet i området.

Gæst

#7

2015-08-26 05:50

Jeg skrev under på denne protest fordi jeg bor ca. 800 m. fra de planlagte kæmpemøller, og har udsigt til 6 af de eksisterende fra min stue og have. Hvis de planlagte nye bliver en realitet vil jeg få udsigt til 5, og forudser at mit hus bliver usælgeligt.

Gæst

#8

2015-08-26 18:10

Sæt vindmøller op ude på havet hvor de ikk genere nogen!

Gæst

#9

2015-09-03 18:26

Det gør jeg, da vi for få år siden, selv var ved at få hav vindmøller i baghaven ude i Manna kær, vi fik hjælp fra Filholm gruppen mod møller, jo flere vi stod sammen om at sige nej, jo stærkere stod vi. Derfor min støtte, Held og lykke mvh Karin

Gæst

#10

2015-09-15 15:04

Jeg vil ikke skrive under. Min underskrift skulle bruges til NEJ til GMO I FØDEVARER
mvh Lisbeth Mortensen