Undskyldning til godhavnsdrengene

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Undskyldning til godhavnsdrengene.


Gæst

#201

2015-05-17 17:56

Et emne der står mig meget nært

Gæst

#202

2015-05-17 18:53

Fordi ingen fortjener at gå i forestillingen om, at de ting de blev udsat for, var deres egen skyld. Fordi de rette politikere burde mande sig op og undskylde på tidligere tiders socialministeries vegne. Fordi de har gennemgået mere vold, både fysisk og psykisk på de år de var anbragt, end nogen burde opleve på et helt liv (datidens normer in mente). Fordi disse mennesker fortjener oprejsning og troen på, at de er lige så meget værd som alle andre i dette land. Fordi hele Danmark burde skamme sig over, at ingen åbenbart mener disse menneskers liv, selvværd, selvtillid og fremtid er vigtig.

Gæst

#203

2015-05-17 20:21

Håber De får ro i sindet!

Gæst

#204

2015-05-17 21:01

Vi vil som land være forrest på rigtig mange fronter. Men er det de rigtige vi vælger at gå forrest i , hvis vi ikke kan følge med svenskerne og normændene i dette tilfælde? Kom ind i kampen Danmark!
Frodefredegod

#205 Re:

2015-05-18 06:49

#6: -  

 Jeg var også på Fårupgård i tresserne- med tærsk, minimal skolegang, ydmygelse og hårdt fysisk arbejde !


Gæst

#206

2015-05-18 08:09

Jeg har underskrevet fordi, dem der forvalter loven skal lærer at tage ansvar og reflektere over hvad de har gang i. Der er for meget, magt anvendelse i det offentlige også i dag.


Gæst

#207

2015-05-18 11:01

Det er det mindste vi kan gøre

Gæst

#208

2015-05-18 15:56

Fordi at de fortjener den.

Gæst

#209

2015-05-19 12:06

Fordi jeg synes det er skammeligt at samfundet ikke har givet dem en undskyldning for længe siden .

Gæst

#210

2015-05-19 13:18

Fordi de fortjener en undskyldning, godt nok meget sent, men hvis det kan hjælpe dem til at komme videre, kan vi da ikke være andet bekendt

Gæst

#211

2015-05-19 15:49

Godhavnsdrenge are by no means a single case and have deserved an appology as well as just compensation from the Danish state. Human Rights violations committed by Danish authorities occurr on a daily basis and things will not change before Danish citizen´s request changes from their Government and all ministers.

Gæst

#212

2015-05-22 19:57

Det er forfærdeligt som man behandlede mennesker på det tidspunkt, de skal have erstatning for de påførte skader.
Johanna

#213

2015-05-22 20:08

Jeg så på TV Nordsjælland to ældre Mænd fortælle , og syntes at de i aller højste gred fortjener fred i resten af deres liv . Giv dem så en undskyldning så de kan få deres selvrespægt tilbage som blev stjålet da der ikke var nogle der tog ansvar i den tid de var børn . Venlig hilsen og healing til jer som var dem det gik ud over . Må  i nu få det bedste ud af resten af Livet kh Johanna Hella Skytte


Gæst

#214

2015-05-22 20:22

Er selv Børnehjemsbarn og udsat for psykisk terror.
Efterfølgende misbruger med diverse traumer.
Jeg vil kæmpe med andre i samme båd.
Forventer også en undskyldning, som efterfølgende
giver fred i sjæl og sind!

Gæst

#215

2015-05-31 09:39

Det er så åbenlyst at disse voksne lider under den offentlige omsorgssvigt, de har været udsat for som børn. Efter min vurdering er det værre, at man fjerner børnene fra deres hjem og derefter anbringer dem under skrækkelige forhold, uden at føre tilstrækkeligt tilsyn.

Gæst

#216

2015-06-06 13:24

Min far var barn på Godhavn og har helt sikkert mærket følgerne hele livet desværre.
Dorthe Klatskov

#217 En undskyldning er ikke urimeligt!

2015-07-03 13:55

Som tidligere børnecenter barn (i1993-94) føler jeg virkelig med dem og jeg synes det er frygteligt at læse om deres oplevelser og misbrug. Tiden for min børnecenter periode var en helt anden og med andre pædagogiske midler, dog græder mit hjerte over disse drenge/mænds skæbne. På BCH var der masser af varme og omsorg, og det er vigtigt, når man er anbragt uden for hjemmet. Giv disse mænd en undskyldning og helst en offentlig og mediedækket undskyldning!


Gæst

#218

2015-09-12 08:44

Hej, ikke for at udlevere og blotligge mit liv helt og aldeles, men jeg har selv være på nogle drengehjem, dog i firserne, jeg vil dæleme også gerne ha en undskyldning for denne miserables opførsel nogle af det lagde for sig.

Gæst

#219

2015-09-13 16:31

De bør ikke kun få en undskyldning, men en kæmpe erstatning.

Gæst

#220

2015-09-14 10:05

Er forældreløs mistede mine forældre da jeg var 6 mdr. Har levet min barndom i et helvede, med psykisk - fysisk tortur og sult. Har levet efter følgende med sine traumer-fobier, ar på sjælen og fysiske skavanker. Har prøvet at glemme ved at arbejde og arbejde, men nej jeg er skadet for livet. Har gennem tiden skrevet til politikere og andre om problemet, med at der var en lov fra 1925 til bistandsloven trådte i kraft, at staten var værge for forældre løse børn, men ikke overholdt loven som værge for barnet, men ikke meget respons, kun fået tilbage den forældet. Så tænker man sådan noget må ikke være forældet, for man kæmper jo for at overleve, og som barn troede man det skulle være sådan, og efter kæmper man for at leve, men man kan ikke leve livet, for man kæmper hver dag for at komme videre med livet. Man prøver jo at glemme, nedbryde tankerne. SVERIGE OG NORGE har taget ansvar for det de gjorde imod børn, født i en periode i 1900 tallet, hvorfor ikke DANMARK.
venlig hilsen
KIM BERG
mail. mimiogkim@stofanet.dk

Gæst

#221

2015-09-23 10:42

Jeg har læst Godhavnsrapporten og Ole Tornbjergs roman Drengen fra Godhavn. Begge dele fik mig til at græde, og det er forkasteligt at staten ikke vil give dem en lille smule oprejsning i form af en undskyldning

Gæst

#222

2015-09-25 14:41

Efter at have læst i Weekendavisen om den ny bogudgivelse om drengene, gik jeg ind og søgte på Godhavnsdrengene på nettet, for at se om der var noget, jeg aktivt kunne gøre for at hjælpe ofrene for denne grusomhed. Jeg har selv to drenge og jeg kom til at græde og fik kvalme, da jeg læste artiklen. Jeg troede en sådan ondskab kun hørte til i den fiktive verden. Men nej i Danmark lige inden jeg blev født. Kære drenge. I er verdens sejeste drenge. I har udstået den værste smerte jeg overhovedet kunne forestille mig findes i denne verden. Håber livet har nået at smile til jer efter I kom ud. Om ikke staten giver jer en undskylning( det fatter jeg ikke hvorfor de ikke vil. Øv.. Pinligt for Danmark), så skal I vide at jeres fortælling rammer lige i hjertet hos de fleste af os og varme tanker sendes til jer. Det er vigtigt I er stået frem, så sådanne uhyrligheder viser at der findes en anden side af vores Danmark. Trist. Jeg håber de retmæssige har fået deres straf om ikke på jorden så i helvede.

Gæst

#223

2015-09-28 18:58

Det gjorde jeg, fordi jeg som barn blev pumpet med psykofarmaka, dels på Rigshospitalets afd. O, dels åå behandlingshjemmet Nødebogård, heldigvis fik jeg aldrig tæsk. Jeg har den dybeste medlidenhed med Godhavnsdrengene!

Gæst

#224

2015-11-12 08:41

Fordi det eneste menneskelige der er at gøre, at give dem den undskyldning! De burde have haft den for længst.

Gæst

#225

2015-11-13 22:40

At det skal være så svært at få en undskyldning for alle de tæsk og psykisk tortur, man fik som barn.
Om dette skete idag, blev de voksne sat i fængsel
Varme hilsner til alle mine gamle venner fra Godhavn,som gør alt, for at få en retfærdig undskyldning. Tænker på jer At det skal være så svært at få en undskyldning for alle de tæsk og psykisk tortur, man fik som barn.
Om dette skete idag, blev de voksne sat i fængsel