Undskyldning til godhavnsdrengene
Kontakt forfatteren af dette andragende
Syntes de har krav på den undskyldning.
Børnemishandling er bare IKKE I ORDEN.
Og det er forfærdeligt det de har været udsat for, og resten af deres liv er ødelagt. Det gør ondt langt ind i sjælen, at høre om disse frygtelige overgreb. Og bedre er det ikke, at vide, at en af dem er jeg i familie med, hvilket jeg først er blevet bekendt med nu.
Og det er svært at opdage så mange år efter, hvad han har været udsat for ;(
Re:
Det forstår jeg Cristina. I det hele taget er det svært at forstå, at voksne mennesker har opført sig på den måde over for børn og unge.
Men det der foregik på børnehjemmene foregik også i folkeskolen. I skolen begik lærerne omfattende grov vold og de gav lussinger som var ulovlige eftersom de blev forbudt 1814!
Der herskede en voldskultur som vi som nation ikke kan være stolte af.
Og det er vigtigt at disse ugerninger kommer frem, af hensyn til dem det gik ud over. Det er altså ikke noget de finder på og de er uden skyld i det der skete.
venlig hilsen Niels Roed
Har selv et nært familiemedlem, som var på børnehjem i sin barndom, og må sige, at selv mig påvirker det (jeg er 50 år)
Jeg har i så mange år haft ondt af vedkommende, og har ofte fået beretninger, som har påvirket vedkommende meget.
Vedkommendes mor fik endda også det hvide snit efter at have ligget i spændetrøje i mange herrens år ;( Det hele er en meget uhyggelig beretning, hvor endda vedkommendes egen familie havde den største del af skylden. Ja, det fylder meget.
Med venlig hilsen
Lars Olsen, 3F, Seden.
Re:
Ja og Arne og jeg kommer til Fåborg 2 påskedag, for igen at hilse på de dejlige drenge. Hilsen fra Poul-Erik
Mvh Steen
Re:
hej Steen, har du været sammen med min bror Birger Jensen fra Albøge? Han kom til Ormslev som 8-årig i 1953 og var der til1961
De børn har ikke bedt om, at blive sat i verden. Og alle børn bør have en tryg, kærlig og omsorgsfuld opvækst. Det har de her børn så ikke fået. Fordi, der er voksne, som ikke har levet op til, at tage sig af dem. Da staten har det overliggende ansvar, bør de derfor også være de første til, at give de her mennesker et kæmpe undskyldning.
De har fejlet og bør dispensere for det. Kan det give de mennesker en oprejsning og et måde at komme videre på, bør det være en undskyldning uden tøven.
Jeg forstår slet ikke, at der skal en underskriftindsamling til. Det burde ikke være nødvendigt. Der sidder nok nogen andre mennesker på posterne nu, men det humane burde være uændret.
| This discussion has been closed. |
En undskyldning er da et meget lille krav i forhold til dette.