Fri cannabis i 2015

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Fri cannabis i 2015.


Gæst

#101

2015-11-21 18:16

Jeg underskriver da min mand har lungekræft i tredje stadie, og har brug for cannabisolie til hjælp med smerter og bivirkninger i forbindelse med hans sygdom. Vi ønsker at køb bliver legaliseret.

Gæst

#102

2015-12-05 13:50

Fordi jeg helt klart mener, at Cannabis skal legaliseres i forbindelse med medicinsk behandling i Danmark.
Maria C

#103

2015-12-13 16:11

Har gennem de seneste 5-6 år afprøvet det meste kemiske smertestillende i forbindelse med gigtsmerter i ryg og lænd. Ibuprofen, dolol, mandolgin, fentanyl i skyhøje doser uden smerterne forsvandt.... Pga år med kroniske smerter ramtes jeg for ca 2-3 år siden af depression, som i sommeren 2014 blev så svær at jeg også dertil fik en kemisk cocktail indeholdende Lamotrigin og valdoxan.... Når jeg tænker tilbage på den tid får jeg lyst til at græde over "spildt mælk".... Jeg fik det først bedre da jeg kom i terapi. Jeg er nu medicinfri og har det langt bedre både mentalt og fysisk - men hvor ville jeg dog gerne afkriminaliaeres om jeg valgte et bedre liv med cannabisolie.


Gæst

#104

2015-12-13 23:34

Sundhedsstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen er alt for langsomt reagerende i denne sag, så der må politisk indgriben til. Det tager ikke lang tid for et enkelt individ at læse sig frem til, at halvdelen af USA's stater, samt en lang række øvrige lande allerede har indset betydningen og nødvendigheden af cannabis til medicinsk brug. Lande, der i mange andre henseender deler værdier med det danske samfund. Sundhedsstyrelsen og Lægemiddelstyrelsen har siddet mange opfordringer overhørig, og endda i visse tilfælde brugt forkerte påstande samt usaglige eller misforståede argumenter som værn mod befolkningens krav om handling. De 2 nævnte Styrelser har haft deres chance, nu bliver Folketinget nødt til at gøre sagen færdig, og legalisere medicinsk anvendelse af cannabis. Stop kriminaliseringen af de syge, de har ikke selv valgt deres sygdom! Og stop heksejagten mod de producenter, som skaffer dem den livsvigtige medicin - eller endnu bedre: Få fremstillingen af CBD- og THC-olierne sat i system i industriel skala, med løbende kontrol af CBD- og THC-virkestofferne.

Gæst

#105

2015-12-14 13:23

Lider selv af en sygdom hvor man mister appetitten og får en del kvalme og det hjælper med at holde maden nede

Gæst

#106

2015-12-15 14:37

#Legaliser ik diskuter

Gæst

#107

2015-12-15 16:48

Jeg har en smertefuld sjælden og uhelbredelig rygmarvsskade som kun forværres hastigt, samt en forholdsvis ekstrem smertefuld og sjælden bindevævssygdom som berører 80% af min krop, og denne forværres også hastigt og uden chance for bedring. Jeg kan ikke tåle almindelig smertemedicin hvorfor jeg har benyttet mig af medicinsk Cannabis og hvilket har givet mig mod på livet igen. Det har hjulpet mig ud af dybe depressioner og hvad smerterne angår, så fjerner det ikke mine smerter men det lindrer og endelig får jeg lidt søvn igen. Uden hjælpen fra medicinsk Cannabis, ville mit liv være uværdigt og hver dag ville være en kamp for at holde livet ud. Der er INGEN TVIVL om at hvis jeg havde fortsat med den nuværende lægeordinerede smertemedicin (heriblandt morfin, antidepressiv og epilepsi medicin, for lige at nævne lidt af den Coktail lægerne kunne anbefale) så havde jeg ikke været i live idag-min krop kan simpelthen ikke tåle så stor en Coktail. Giv mig min værdighed tilbage og retten til at leve et liv der kan lindre det liv jeg har fået. Fri Cannabis og giv mig mulighed for at vælge dét der er den eneste mulighed i mit tilfælde, for lindring fra smerter de færreste kan forestille sig. Jeg er mit eget ansvar og ønsker at leve - men hvis det kun er Cannabis der kan hjælpe mig til (efter omstændighederne) et værdigt liv, og dét gør mig til en kriminel, vil dette alt andet lige, være min mindste udfordring. Det er vel kun menneskeligt at ville overleve så jeg undrer mig blot over 1 spørgsmål.... Hvem er de største forbrydere/kriminelle? De der forsøger at overleve/leve (uden at skade andre) - eller de der forhindrer andre i at overleve/leve og dermed skader andre? Fri medicinsk Cannabis, så mange af os kan få lidt livskvalitet tilbage, UDEN at vi samtidig skal gøres til kriminelle - sygdom kan ramme ALLE...

Gæst

#108

2015-12-17 11:26

Cannabis gør godt for alle..

Gæst

#109

2016-03-27 20:51

det ved jeg da ikke om jeg har gjort der dukker en besked op om at jeg mangler en (enheds drive ?) jeg skulle så kunne få sådan en ved at klikke på en pil næste besked var så at det er meget farligt og uklogt. hvorfor foreslås det så? hvorfor skal det være så bøvlet?

#110 Cannabidiol (CBD)

2019-06-22 11:08

Pain in your joints and muscles can come about for many different reasons. Old injuries and diseases can make people experience chronic pain, which is a severe pain that lasts for hours to weeks to months to years. Many people are treated with painkillers, anticonvulsives, and anti-depressants for their pain, but often times this treatment isn’t good enough. This is why many are turning to Cannabidiol (CBD) to treat their joint and muscle pain.